Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen kommit igång med det sista på min uteplats. Apropå att inte orka eller ha startmotor som diskuterats i oändlighet på Buke.

Endast kvar plantera blommor och örter i krukor.
 
Idag har jag jobbat lite, var knappt något att göra idag, badat två gånger och promenerat hästen.
20220706_133817.webp
 
Har rakat bort ett antal tovor på katten (hon envisas med att ligga på en sida i mitt knä så det är inte lika lätt att hålla koll på sidan som ligger nedåt) som fick 2-3 rejäla högar godis som distration och tröst 😅😅 sådan matte sådan katt.. :angel:
Sedan har jag dammsugit, i bara nattlinne (som är bokstavligen bara ett linne) och trosor, behövde inte bli så svettig då :angel:
Ska duscha men behöver fortsätta packa sedan och se till att alla sopor åker ut innan jag åker iväg 🤔
 
Jag har varit iväg till återvinningen och tömt släpet som jag fyllde igår med samlade byggsopor. Underbart att få tillbaka stallgången :up: Vilken rymd - vilket space :banana:

Efter en dusch så fixade jag med hundmat, så i ugnen står nu en köttfärskaka åt dom. Samtidigt så kokade jag kaffe och nu sitter jag här och får faktiskt bara softa :p
 
Ligger i sängen och latar mig, måste försöka sätta ihop någon outfit till en födelsedagsfest med festivaltema som jag ska på i helgen, men det är sååååå tråkigt egentligen? På och av med byxor och toppar uääähh, jag provade en outfit och sen orkade jag inte mer :laugh: Samlar krafterna med en redbull innan jag rotar i garderoben igen:rofl:
 
Blev precis hundikappad igen. Hann inte hämta handduk den här gången så får bli lite skitig och får väl klomärken på låren 🙈
Problemet är att både katten och hunden vill vara i mitt knä just nu. Hunden struntar i katten men katten är oerhört skeptisk.
 
Det blev 9 h jobb idag igen. Vi har två på semester, två sjuka och en på halvtid just nu. Och en ersättare som är väldigt tafatt trots många års erfarenhet av mindre kyrkogård, dock bara gräs och inte grus. Jag är trött nu...

Mamma fick dock hjälp av syster med ny telefon så nu har jag beställt skal och skärmskydd till den.
 
Kunde gå en halvtimme tidigare idag, men jobbar en halvtimme längre imorgon istället 😆 Borde varit igår när jag skulle köra Trule och imorgon ska Trule köras 😆 Aja hunnit med att handla och hämta paket efter jobbet. Vattnar alla uteblommor hemma, ska gå och rota fram en huvudvärkstablett nu, huvudet dunkar fint för tillfället.
 
Har fortsatt fixen av föräldrarnas veranda (inte hela utan bara lite "touch-up"). Skrapa, tvätta, grundmåla...och nu lager ett av färgen. Det behövs ytterligare ett lager för att bli fint :) !

På hemmafronten har jag gjort färdigt framsidans stuprör och hängrännor och fått klippt lite gräs. Bilen är hämtad från verkstaden och imorgon ska jag till tandläkaren och fixa den sönderbitna tanden. Jag har nästan mer att göra än när jag jobbar.... :nailbiting: :D
 
Sambon rastar hundarna på tomten. Till min hund: "Hörru, magsläparn, ska du också kissa?"
När hon är ute med honom så blir hon liksom jättelångsam när hon smyyyyger iväg på diverse hyss.
Sen kommer dövheten. "ILY? ILY?ILY? ILY?" Där lyssnar hon lite och kommer i slowmotion tillbaks och gör vad hon ska. :laugh:
 
Sambon rastar hundarna på tomten. Till min hund: "Hörru, magsläparn, ska du också kissa?"
När hon är ute med honom så blir hon liksom jättelångsam när hon smyyyyger iväg på diverse hyss.
Sen kommer dövheten. "ILY? ILY?ILY? ILY?" Där lyssnar hon lite och kommer i slowmotion tillbaks och gör vad hon ska. :laugh:
Senare efter en promenad: ”Du din pälsspårvagn ser ju ut som en medicinmans hustru med pinnar och växter överallt. Vi måste sanera dig innan matte dödar mig.”
😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 496
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp