Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har hon skaffat för pojkvän?! O_o Låter inte riktigt stabilt det där... :cautious: :p :rofl:
Jag skyller på hans föräldrar, han är läraktig och lydig. ;) Så vi ska nog göra friluftsmänniska av honom. Han älskar att fiska och när han nu börjar inse att det finns mer än insjöar så är han salig. Vi kommer få släpa hem honom från fjällvärlden. 😁
När det gäller fjäll och kläder så är vi noga, antingen så pass nära bilen att det funkar med shorts eller packning med kläder och proviant.
 
Senast jag var på fjället så skada polaren benet, och efter lite omplåstring gång och färd till lasarettet fick han skit för att det finns fjällräddning. Man ska inte gå med skadade ben etc.

Kunde han gå för egen maskin så var det ju rätt att inte ringa fjällräddningen.

Jag halkade på toppen av Kebnekajse och slet knät ur led. Blev buren ner av pappa, han bar mig på axlarna. Jag var kanske i yngre tonåren. Kan säga att jag mådde betydligt bättre än pappa när vi kom till fjällstationen 😅
 
Är på jobbet och gör just nu en massa annat än just jobb. Inte bra

Idag blir det massor att göra imorgon är det kliniken för Blue och se hur hovbölden har utspelat sig om vi kan sko eller hur det blir. Jag när ett litet hopp om att det ska vara tillräckligt läkt för skoning och ridning.
Inte för att jag kommer kunna rida på över 1 vecka då vi åker till Töreboda festivalen imorgon på semester sen hem packa om och på måndag dra till sollefteå och goda vänner.

Så arbetsmoralen är lite sisådär med just nu :D Både hos mig och kollegan faktiskt :)
 
Idag lärde jag mig något nytt!!!
Jag vet att det finns planes potters och Train spotters men det fins de som står och spanar på lastbilar och deras släp!
Ja ja, inte döma andra men det finns så mycket annat att göra!
 
Tog ut 2 semesterveckor till så det blir en ordentlig semester i år då jag har tillräckligt med komp för att ta ledigt fler gånger under året, oerhört skönt då jag hade en vettig semester senast för 5 år sedan(enda jag inte behövt brutit i förtid eller ta ut i omgångar för att passa verksamheten😵‍💫).
 
Vad har du för lågprofil vin? Ngt att rekommendera? Min bror skickade ett sms att han blivit svettig när han insåg att jag hittat vinkällaren :angel:

Line 39, en cab fran California ... (pa paralelell 39:p) Jag brukar fa tag pa det pa "promotion" i Californien och har slapat med mig lador hem till Oregon dar det kostar motsvarande 150+ kronor.

For ett par manader sedan hade jag en anstallnings drive for skolbussbolaget pa ett stalle med en billighets affar som jag gick in i for att kopa nagon frukt ... och vandrade igenom vin sectionen nar jag sag att allt kostade antingen 40 eller 50 kronor. Dar stod Line 39 i 50 kronor sectionen sa jag tog med en lada till Florida. :D
 
Senast ändrad:
Har en släkting som jobbar som fjällräddare. De tog ner en turist som var klädd i shorts och flipflops…
När vi skulle gå Besseggen hamnnade vi mitt i en höljudd diskission mellan fjellpatrull och ett fransk par i sandaler varav hennes hade klack. Deras övriga klädsel hade passat bättre på en uteservering på strandpromenaden i Cannes. Mannen kunde inte begripa varför de blev hindrade. Man kan undra hur somliga tänker?

Besseggen är ett fjellparti i Jotunheimen (1743 m ö h) och har en del som är smal och bratt. Fantastisk tur om man gillar att gå i fjellet och inte har höjdskräck men den förutsätter att hanr riktig utrustning.
 
1h kvar

jag går på flugjakt... 5 av 8 har fått vika hädan av flugsmällan men de andra 2 är lite lurigare. Väljer att landa i huvudet osv jäkla kräk

Beställt 2 nya boxskyltar till stallet.

Kommer göra så ont att skruva ned Torstens. Fick upp minne från igår från han som föl och satan vad det hugger till i hjärtat, Kommer ju bli bättre men satan vad jag saknar honom. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 496
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp