Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi ju aldrig haft möjlighet att köra på ett sådant vis du och @tanten beskriver utan det skulle bli körskola. Resonemanget från mina söner, ansvaret och mognaden som de visade då tyckte inte jag var i fas med att köra bil vid 16 års ålder.
Det var inget dåligt beslut av mig, man dör inte av att inte övningsköra när man är 16. Dessutom hade jag som krav att vara godkänd i alla ämnen för att jag skulle betala körkortet. Det var inte motiverande nog för att sköta skolan och fixa det lilla.

Tror helt klart att barn som får testa på sådant redan tidigare mognar tidigare inom det också.
Nej jag säger verkligen inte att det var ett dåligt beslut av dig. :) Dottern som har haft samma förutsättningar tog körtkort strax efter studenten eftersom hon inte hade intresse nog innan dess. :)
 
Idag i stallet blev det löshoppning och avskrittning barbacka I grimma och grimskaft och bara mysa i sommarkvällen på hästryggen 🥰 (det började gnäggas en hel del mellan hagarna 😍). Pållan vet ju vad hon ska göra men tempot blir ju inte detsamma som när man är fler utan man får ju själv röra på påkarna rätt bra vilket ju är nyttigt 😆😅.

Nahe, hög tid att sova.
 
Så vackert här i kväll! 😍
BF2A7114-597A-4FFA-935A-663587E59392.webp
 
Har tvättat och torkat kläder igår, och packade ned det mesta medan jag tittade på en dokumentär på föräldrarnas tv. Åker inte förrän på torsdag och jag är snabb på att packa men tänkte att jag skulle fokusera mera på att städa, duscha och packa resten idag/imorgon. Så det blir bara lugnt 😊

Katten fyllde nio år igår men fortfarande har hon inte lärt sig vad det betyder att jag packar (att hon ska åka bil :nailbiting:) men det är skönt att hon håller sig framme och skriker istället först när hon fös in i buren som om hon inte hade någon aaaning om vad som pågick :angel:
Dum katt är bra att ha ibland :angel::D:heart
(Till skillnad från den förra som gömde sig under soffan så fort man blev mera aktiv inför avresa 😅)
 
Nu vet jag inte vad du får för dos/sort med cellgifter men när jag fick cellgifter så var det typ fyra olika sorter i dropp plus en sort i tabletter så var det fritt fram att dricka ett glas eller två. Nu var det rätt bortkastat ändå eftersom cellgiftsbehandlingen även slog ut mina smaklökar. 🙄🤷‍♂️ men jag tänker att det borde vara lugnt för dig att ta ett glas vin om de inte specifikt har sagt att du ska låta bli.

Den forsta sortens cell gifter jag hade fick jag forst tabletter ... sedan ta mina egna sprutor ... med varning att inte dricka alkohol. Jag lamnade blodprov en gang i manaden (ibland mer) for att checka att lever, njurar, och allt annat klarade det hela och en skoterska ringde varje manad for att kolla att jag madde bra.

Hon hade en rad fragor som skulle besvaras varje gang. En fraga var om jag druckit alkohol ... och svaret var varje gang ja. Vid ett tillfalle i borjan (formodligen forsta gangen hon ringde) svarade jag ett par glas. Nasta gang fragade hon "samma da som sist, ett par glas?" Men nej ... det var nog snarare 3-4 glas varje helg. :o Vilket noterades sa docktorn kunde se det, papekade hon. Mina varden var super hela tiden sa ... "Never Mind!"

Sedan fick jag en annan sort i sprutform och samma dar, jag tror det ar samma som @athena_arabians har och jag tror stenhart pa att ett glas vin da och da forlanger gladjen i livet:p

De har sagt att man helst bör avstå alkohol. Mvh har druckit ett glas Chateau Musar nu och känner att det var 100% värt det!

Yup, aven mitt "lagprofil vin" som jag smuttar pa just nu, men som inte ar ett dyrt och mangfacetterat vin, ar sa himla gott och vart det.
Precis som med djuren, livet handlar om Kvalitet, inte nodvandigtvis kvantitet.
 
Äta frukost och sen är det dags att jobba 😋 Måste kolla om vi skulle ändra tiden imorgon eller om den skulle få vara som den där, helst skulle jag vilja att den ligger kvar som den gör så jag slutar fyra om jag ska köra Trule man 😋 Äsch visar sig.

Somnade på två minuter igår typ, hann knappt lägga mig i sängen 😂
 
Frukost i den lilla stugan vi sivit i. För 375 kr hade jag förväntat mig en stuga bestående av endast en vångssäng, men även om den är liten så finns både kylskåp, kokplatta och kyl och frys. Dagens mål är att vandra i Hamra Nationalpark ev besöka Loos koboltgruva och sedan landa i ett vandrarhem vid Skuleskogen.
 
Frukost i den lilla stugan vi sivit i. För 375 kr hade jag förväntat mig en stuga bestående av endast en vångssäng, men även om den är liten så finns både kylskåp, kokplatta och kyl och frys. Dagens mål är att vandra i Hamra Nationalpark ev besöka Loos koboltgruva och sedan landa i ett vandrarhem vid Skuleskogen.

Åh, försök ta er tid att besöka Loosgruvan! Den är riktigt intressant (även om jag iofs är lite yrkesskadad :o) och det är fint uppe där.
 
Så - nu är hängrännor och stuprör HELT färdigmålade. Känns skönt att kunna checka av en sak i alla fall.... :up: På dagordningen står också att hämta hem bilen från verkstaden idag. Knutbrädorna behöver skrapas och målas runt om. Det är väl nästa projekt att ta tag i, tänker jag....
 
Ska nog gå till Hemköp. Sköna 17 grader ute nu så bäst att passa på innan det blir varmare. Behöver hämta paket från en instabox också.
Har ätit två äpplen till frukost. Ser Morgonstudion.
 
Imponerande stegsvit! Jag har varit uppe i 230 dagar eller något däromkring som mest och vet att det kräver uthållighet och pannben en del dagar för att få ihop stegen.
Känner mest att jag har haft tur som inte har varit sjuk. Enda gången det känns tufft är om jag ska iväg på ngt eller till ngn men man får hitta tiden.
Varannan dag i år har jag haft 15 som lägst, de dagarna jag joggar.
I fjol hade jag fem månader med 20.
Blir ju lite nördigt men sån är jag.😇
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 414
· Visningar
39 647
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 832
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp