Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var helt magiskt 😍 En av dom bästa michelin jag varit på, och varit på ett gäng både i sverige och utomlands. De har ju gjort om och byggt en helt ny lokal, öppnade bara för några dagar sedan. Skulle inte bli förvånad om de får två stjärnor nästa år. Väl värt en rejäl omväg om man säger så 😄
Låter lovande! Vi har bokat boende och spa på Ästad och midddag på Äng. Med vinpaketet till så vill jag knappt veta vad det kostar. Men det kommer ju säkerligen vara värt det.
 
Låter lovande! Vi har bokat boende och spa på Ästad och midddag på Äng. Med vinpaketet till så vill jag knappt veta vad det kostar. Men det kommer ju säkerligen vara värt det.
Det var helt värt det, rekommenderar starkt vinpaketet. Det enda vinet som var blaha var det första i paketet som var från ästad. Solarisdruvan som är den som odlas i Sverige är liksom inte så rolig 😄 Inte äcklig, bara inget speciellt. Övriga viner var riktigt, riktigt bra och generöst tilltagna.
 
"Ungarna " stod och hoppade framför scenen när Markus Krunegårdh sjöng. Jag såg knappt något på slutet...
Blev lite jobbigt för min AS med mkt folk och trängsel men det gick an. Släppte all spänning på vägen hem så jätte trött nu
Och dessutom har slitit som en gnu på jobbet = ryggen värker
Så natta firrarna och mig nu
 
Och Slöjdmässa i Hjo, MC fest i Väring - 40-årsjubileum med fyrverkerier, halva västbärande mcSverige lär vara där. Finns något för alla i Skaraborg denna helg. Och startar inte Riddarveckan i Hova nästa vecka?
Omg! Hoppas allt det andra börjar på fredag o framåt, jag ska ta mig med bil o släp ToR töreboda -jönköping med tidspress tor em

Edit.riddarveckan börjar 9/7
 
Har haft ont i en armbåge ett tag. Upptäckte precis att den också har som en svullen "boll" precis vid leden. Gissar på att det inte är direkt bra och att jag bör undvika att ligga på mage och stödja mig på armbågarna ett tag framöver (något jag ofta gör när jag tex pillar med mobilen i sängen)... Lyckat.
 
Hoppas att det går bra för dig när du övningskör! :)

Mina söner ville köra när de var 16 minns jag nu, men jag sa nej, de var inte mogna ansåg jag. :)
Barnet fick köra på åkern mellan ensilagebalarna redan långt innan hen var 16 :) Fick köra vatten till hästarna på betet och lite annat. Var bra träning till det var dags att börja köra på riktigt, på väg. Kanske inte helt lagenligt men det funkade :D
 
Jag har jobbat, promenerat till Synenheten för en timmes besök där med psykologen, sedan tillbaka samma väg 50 minuters promenad igen, in på Apoteket och hämta medicin jag beställt, sedan handla lite, sedan hem och där fick jag vänta i 43 minuter på bussen. Hemma kollade jag in dotterns rum en stund och sedan började vi med maten medan jag ringde dotterns farmor... och pratade bort 4 timmar. däremellan har jag ätit.

Och gluggarna känner sig faktiskt rätt trötta. Det ÄR tufft att börja jobba igen efter semestern, riktigt kämpigt! Men ROLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I dag upptäckte jag att jag hade mitt linne på avigsidan så smet in på toaletten på Synenheten och vände det rätt. På vägen dit (till Synenheten, inte toaletten) gick jag in i en buss. Jag skulle gå över en gata, den saknar kanter mellan trottoar och gata så jag kom lite långt ut när en buss svängde in (min tanke var att stanna vid kanten, men jag kände inte någon kant ju), min blindpinne kom in bakom bakhjulet istället för framför som tur var och jag gick emot bussen och slog i handen och armen i den. Inget allvarligt alls, men faktiskt skrämmande eftersom det kunde gått värre!
Jag vinglade till på en gångbana också när jag gick sedan och tog ett steg åt sidan, såg en man som tittade på mig och funderade på varför, och höll på att få en cyklist i ryggen, så obehagligt nära. Ett lite större felsteg så hade vi krockat!
Gick även in i två elscootrar i dag. En välte och den andra snurrade bara handtaget till på som tur var.
 
Barnet fick köra på åkern mellan ensilagebalarna redan långt innan hen var 16 :) Fick köra vatten till hästarna på betet och lite annat. Var bra träning till det var dags att börja köra på riktigt, på väg. Kanske inte helt lagenligt men det funkade :D
Har man möjligheten så varför inte. Nu skulle det vara via trafikskola, och sättet som båda mina söner resonerade på när de var 16 gjorde att jag inte ville sätta dem bakom en ratt då.
 
Barnet fick köra på åkern mellan ensilagebalarna redan långt innan hen var 16 :) Fick köra vatten till hästarna på betet och lite annat. Var bra träning till det var dags att börja köra på riktigt, på väg. Kanske inte helt lagenligt men det funkade :D

Särbon började köra en gammal Volvo någon gång vid 12... det är standard på vischan i Norrland.
 
Hoppas att det går bra för dig när du övningskör! :)

Mina söner ville köra när de var 16 minns jag nu, men jag sa nej, de var inte mogna ansåg jag. :)

Barnet fick köra på åkern mellan ensilagebalarna redan långt innan hen var 16 :) Fick köra vatten till hästarna på betet och lite annat. Var bra träning till det var dags att börja köra på riktigt, på väg. Kanske inte helt lagenligt men det funkade :D
Det är ju lite olika det där när de är mogna, yngsta har kört lastmaskin sen han var 13-14 år när det har behövts, och bilen inom stängda områden så han såg själv till att han fick börja övningsköra samma dag som han fyllde 16. Automaten kör han tryggt, blir 17 i sommar, så nu är det enbart bilen med växellåda som han nöter med. Sen kör han automaten när vi är på väg någonstans. :)
 
Det är ju lite olika det där när de är mogna, yngsta har kört lastmaskin sen han var 13-14 år när det har behövts, och bilen inom stängda områden så han såg själv till att han fick börja övningsköra samma dag som han fyllde 16. Automaten kör han tryggt, blir 17 i sommar, så nu är det enbart bilen med växellåda som han nöter med. Sen kör han automaten när vi är på väg någonstans. :)
Nu har vi ju aldrig haft möjlighet att köra på ett sådant vis du och @tanten beskriver utan det skulle bli körskola. Resonemanget från mina söner, ansvaret och mognaden som de visade då tyckte inte jag var i fas med att köra bil vid 16 års ålder.
Det var inget dåligt beslut av mig, man dör inte av att inte övningsköra när man är 16. Dessutom hade jag som krav att vara godkänd i alla ämnen för att jag skulle betala körkortet. Det var inte motiverande nog för att sköta skolan och fixa det lilla.

Tror helt klart att barn som får testa på sådant redan tidigare mognar tidigare inom det också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
39 953
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 834
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp