Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir alltid sugen på moussaka när jag ser någon skriva om det men lagar jag det? Nej. Funderar på om det är pga brist på bra recept. Orkar du dela med dig?

Huvudingredienserna är lammfärs och aubergine. Gör som en köttfärssås med lammfärs, viktigt att krydda med kanel. Jag brukar långkoka lammfärsen dagen innan och använda kanelstänger.
Sen steker du aubergine i skivor eller stavar i rikligt med fett och salt och varvar aubergine med lammfärs. Gör en typ bechamel med lagrad ost och lägg över (du kan också varva mellan lagren av lammfärsås och aubergine). Toppa med lite ströbröd för yta och kör i ugnen!
 
Det blir utsålt ikväll
Markus Krunegårdh
 

Bifogade filer

  • 20220705_183144.webp
    20220705_183144.webp
    493,2 KB · Visningar: 28
4 barn har vi den här veckan möjligtvis 5 kanske. Många är sjuka och alla i samma sak 😏 Kul för föräldrarna när det flesta går på semester nästa vecka när förskolan stänger.
Aja vi har iaf mycket tid till dem som är där man får se det så 🥰
Åkte raka vägen till stallet, plocka in Trule och tro inte på f#n himlen öppna sig och det började piss regna rent utsagt. Sela under tiden och när jag åkte ut så små regna det bara ungefär hela turen. Hann hem och få in honom i stallet ja då öppna sig himlen igen 😏 Och inte en droppe har det kommit hemma fast det bara skiljer 8-9 km. Men nu är han körd enligt schema, jag är sopslut och hungrig. Och Trule säger att springa i regn det kan matten göra själv hädanefter.
IMG_20220705_181726136_HDR.webp
 
Låter fantastiskt!!! Och väl värt sitt pris.
Livet är för kort för att äta tråkig mat!

Detta fick mig osökt att tänka på att jag har en vinkällare! Måste nog klättra ner dit och kolla läget! Ska helst undvika alkohol eftersom jag går på cellgifter men överväger rödvin ikväll eftersom jag ska käka lamm 🐑
Nu vet jag inte vad du får för dos/sort med cellgifter men när jag fick cellgifter så var det typ fyra olika sorter i dropp plus en sort i tabletter så var det fritt fram att dricka ett glas eller två. Nu var det rätt bortkastat ändå eftersom cellgiftsbehandlingen även slog ut mina smaklökar. 🙄🤷‍♂️ men jag tänker att det borde vara lugnt för dig att ta ett glas vin om de inte specifikt har sagt att du ska låta bli.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
40 109
Senast: Liten
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp