Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läst in mig lite mer på min nu helt fastställda diagnos.
Ser inte lovande ut.
Men jag tänker inte ta ut nåt i förskott.
Just nu har jag det ok så

Jag tycker det verkar finnas ganska goda möjligheter till ett bra liv med rätt kost, aktivitet och medicinering :)
Alltid trist med en kronisk sjukdom men denna verkar ändå en av de ”bättre” i spannet (sen kan det ju såklart variera från person till person).
 
Äntligen vänt sista bladet! I ett svagt ögonblick lovade jag en släkting att läsa korrekturpå första delen av hens doktorsavhandlig. Är trött i huvudet för att uttrycka det milt. Men intressant och jag är imponerad.

Nu skall jag ta en Latte och planera vad jag skall ha på mig på disputationen och doktorsmiddagen (räknar självfallet med att bli inviterad. Etta ligger lite fram i tid men det gäller att vara förberedd.
 
Hemma från dialysen. Dt var inlagd stekt strömming och potatismos i matlådan de skickade med mig hem. Har lite svårt för söt strömming men moset var gott :D

Behöver ta mig i kragen och åka till stan en gång till, för att köpa grekisk yoghurt åt broderskapets frukost imorgon. Orkar inte handla på vägen hem eftersom jag är för slut då.

Målsättningen är dessutom att ta med vovve på första lite längre promenaden efter hans patella-operation. Han har OLIDLIGT tråkigt när han måste begränsa motionen.
 
Jag tycker det verkar finnas ganska goda möjligheter till ett bra liv med rätt kost, aktivitet och medicinering :)
Alltid trist med en kronisk sjukdom men denna verkar ändå en av de ”bättre” i spannet (sen kan det ju såklart variera från person till person).
Ja det tror jag med.
Ska börja med antireumatisk medicin den 26 om lungröntgen är ok.
Jag är ju redan aktiv men kan så klart bli mer aktiv.
Får se hur schemat ser ut i höst bara
 
Nu skiner solen igen! Åskan verkar slutligen dragit vidare. Ska börja skissa. Å andra sidan har jag ingen stress direkt. Misstänker att det kommer vara lättare att göra ingenting här eftersom det helt enkelt inte finns så mkt att göra rent krasst 😆
Mina grannar har redan ringt och sagt att livet utan mig tydligen är OLIDLIGT! :D Dramatiskt! Men kul att vara uppskattad osv 😆
 
Ett kilo löjrom? 😆
Löjrom ingick absolut i menyn. Och sommartryffel, havskräfta, ostron, räkor med mera 🤤 Gudomliga viner dessutom.

@MarieJ Två avsmakningsmenyer, två vinpaket, två koppar kaffe och två glas champagne. Allt lagat på fantastiska råvaror, närproducerat, egenodlat, från små producenter och upplagt på ett vackert sätt etc. Samt en otrolig upplevelse, omgivning och service. Michelinkrog väl värd sin stjärna.
 
Löjrom ingick absolut i menyn. Och sommartryffel, havskräfta, ostron, räkor med mera 🤤 Gudomliga viner dessutom.

@MarieJ Två avsmakningsmenyer, två vinpaket, två koppar kaffe och två glas champagne. Allt lagat på fantastiska råvaror, närproducerat, egenodlat, från små producenter och upplagt på ett vackert sätt etc. Samt en otrolig upplevelse, omgivning och service. Michelinkrog väl värd sin stjärna.

Låter fantastiskt!!! Och väl värt sitt pris.
Livet är för kort för att äta tråkig mat!

Detta fick mig osökt att tänka på att jag har en vinkällare! Måste nog klättra ner dit och kolla läget! Ska helst undvika alkohol eftersom jag går på cellgifter men överväger rödvin ikväll eftersom jag ska käka lamm 🐑
 
Löjrom ingick absolut i menyn. Och sommartryffel, havskräfta, ostron, räkor med mera 🤤 Gudomliga viner dessutom.

@MarieJ Två avsmakningsmenyer, två vinpaket, två koppar kaffe och två glas champagne. Allt lagat på fantastiska råvaror, närproducerat, egenodlat, från små producenter och upplagt på ett vackert sätt etc. Samt en otrolig upplevelse, omgivning och service. Michelinkrog väl värd sin stjärna.
Härligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 436
· Visningar
40 312
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp