Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mormor lånar min mammas bil så vi har hennes bil här. Fick köra den till stallet idag, trevligt att testa på lite andra bilar (har bara kört min mammas innan). Enligt min mamma är den mer som en vanlig bil än hennes.
Vi är inte helt överens än men överlag kändes den trevlig. Lite trög i kopplingen, snabb reaktion i ratten, tystare och bättre väghållning. Plus för att den har en riktig nyckel också istället för den platta grejen den andra har.
Testade att växla utan koppling på hemvägen, funkade fint oftast men känner ju inte bilen än och vilken hastighet/varvtal den vill ha så ibland funkade det inte. Men men, har ju bara kört den en kort stund så vi kan nog bli mer överens sen. :)
 
Har försökt komma överens med mobilens tangentbord på svenska (med åäö och svensk rättstavningsförslag) ett bra tag. Har inte gått så bra så nu när jag börjat skriva mycket på engelska har jag gått tillbaka till det istället. Funkar mycket bättre av någon anledning. Det enda är att , har bytts ut mot '... kan nog ha blivit fel några gånger innan jag upptäckte detta. Iofs trevligt att slippa leta efter det tecknet varje gång.
Mycket oklart varför jag inte kan skriva vettigt på svenskt tangentbord O_o

För några dagar sedan skulle min mamma skriva ett meddelande från min mobil (jag körde)... hon verkade inte uppskatta avsaknaden av tidigare nämnda bokstäver :angel:
 
Min mormor lånar min mammas bil så vi har hennes bil här. Fick köra den till stallet idag, trevligt att testa på lite andra bilar (har bara kört min mammas innan). Enligt min mamma är den mer som en vanlig bil än hennes.
Vi är inte helt överens än men överlag kändes den trevlig. Lite trög i kopplingen, snabb reaktion i ratten, tystare och bättre väghållning. Plus för att den har en riktig nyckel också istället för den platta grejen den andra har.
Testade att växla utan koppling på hemvägen, funkade fint oftast men känner ju inte bilen än och vilken hastighet/varvtal den vill ha så ibland funkade det inte. Men men, har ju bara kört den en kort stund så vi kan nog bli mer överens sen. :)
Men vänta, du är väl bara 16 i år väl? Eller har jag missat något? Bil? Köra? :O

Min snart 16 åring kör inte. Min snart 16 åring (i december) är bara liten. Min snart 16 åring är min YNGSTA. Mitt LILLA BARN! :O HUR kan tiden gå så fort?
 
Men vänta, du är väl bara 16 i år väl? Eller har jag missat något? Bil? Köra? :O

Min snart 16 åring kör inte. Min snart 16 åring (i december) är bara liten. Min snart 16 åring är min YNGSTA. Mitt LILLA BARN! :O HUR kan tiden gå så fort?
Övningskör bara än så länge, fyllde 16 för några månader sedan så det får jag :)

Verkar dock vara vanligt att inte övningsköra som sextonåring, jag känner ingen som gör det. Känner iofs inte många.
 
För jäkla ont i sidan av ryggen efter snedlyft igår.

Har sovit i omgångar inatt så ingen vidare sömn alls. Funderar på hur långvarig jag blir här på jobbet för jag har oooooont

Det enda som lindrar är värme så att sitta i bilen med full sätesvärmare på är guld värd eller värmedynan jag har hemma.

Bilen gick igenom besiktningen ua iallafall så nu ska den ut på försäljning.
 
IMG_20220704_201146.webp

Tar det lugnt i soffan med alla djur utom en katt och så ponnyn såklart. 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 442
· Visningar
40 483
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp