Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va? ... VI fortjanar visst att fira ... det ar inte vart fel att det ar som det ar i USA (och varlden) for narvarande

Det är väl klart att man får fira....? Det var dessutom makens födelsedag igår, men vi brukar välja att fira hans dag idag istället. Lite av en födelsedagstårta också med andra ord.... :)

Det är klart ni ska fira både maken och självständigheten. :)

Surtanten i mig blev bara vad har ni att fira med nya förbudet mot abort och alla masskjutningar typ.
Det blev en kollektiv bestraffnig i mitt huvud som gick över lika snabbt. :)
 
På jobbet fick en angränsande avdelning problem med skrivaren, om någon på vår avdelning valde choklad i vår kaffeautomat. Jag fattar inte ens hur länge det kan ha pågått innan någon lyckats greppa det sambandet, men flera intygar att det var så och att det var några sällsynt intrikata elkopplingar som låg bakom.
Screenshot_20220613-163039_Facebook.webp
 
Nä tve. sved och stack lite i ögena. varför noja om kattallergi (ja jo man KAN reagera olika på olika katter men varför tro det värsta jämt ?!? Inbilla mig hit ochditär jag expert på, jäkla dumt! ) börja med att tvätta av runt ögena, ta bort smink som kan ha hamnat i ögat och irriterar..Torra kanske med tanke på all AC överallt 😆 . Överhuvudtaget har jag fan slarvat med mig själv tillräckligt. Nä nu fan är det nog, skärpning! Sluta sjåpa och lev....!
 
Hade precis sån jäkla tur. Skulle ut och rasta hundarna. Det ösregnade och jag var måttligt peop på att gå ut. Så fort vi kom ut ur porten slutade det regna. Vi gick vår promenad och när jag kom hem och tittade ut genom fönstret så ösregnade det igen :D Snacka om bra tajming!
 
Firat svärfar i efterskott, fyllt i bebis papper så hon förhoppningsvis kan få ett officiellt namn 😆 Dessa hästar, och det ska vara max antal bokstäver, namnet får inte förekomma inom en viss tidsperiod osv. Första handsvalet var enkelt, bara hoppas ST håller med om att hon ska heta Electric 👌 Ett passande namn på lilla primadonnan.

Nu lite mat, sen blir det tidigt i säng idag om jag ska orka leka med barnen hela dagen imorgon 😆 Tur vi har kaffe på jobbet brukar gå åt första dagen innan man kommer in i rutinerna igen.
 
Haft problem länge att SR-appen och Storytel avbryts typ var femte minut om jag inte har ström i telefonen. Försökt hitta en lösning i evigheter utan resultat. Så nu har jag äntligen köpt en power bank att ha för att få ström och hålla igång apparna. Och det fungerar!

Jag ropade högt hemma när jag märkte att det fungerade att nu är mitt liv komplett.. 😅
 
Jag äter mitt livs första kebabrulle...!

Och så många frågor...den är gigantisk - är det tänkt att man ska äta hela? Hälften av såsen rann visst ut nedertill och ligger nu på tröja, byxor, stol och bordsduken - det kanske inte var riktigt så det var tänkt...?

Det krävs uppenbarligen övning för detta och jag är en solklar nybörjare 🙈

Tio månader senare äter jag mitt livs andra kebabrulle...

Vis av tidigare erfarenhet har jag nu klätt om till mjukisbyxor och urtvättad hemmatröja. Samt har en rulle hushållspapper till hands.
 
Pappa och jag skulle ut och fiska. Eller han skulle fiska och jag skulle bli lämnad på en ö för att kunna leka hemul. Men nu skulle plötsligt farbror med och sen kusinen vilket bäddar för en längre fisketur. Så länge vill jag inte leka hemul på en ö tror jag, och solen kommer vara borta.

Blir att leka hemul nån annan gång. Eller så tar jag någon av båtarna och hemular själv. Eller så chilla jag. Jobbigt att ha semester. :D
 
Både jag och hunden har varit sega och trötta idag, så vi tog en tur med bilen nu på kvällen och sen har vi ätit glass, nu står bara en kort kvällspink för honom och dusch för mig på schemat innan läggdags. Lagomt för en seg måndag. :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 451
· Visningar
40 675
Senast: sthu
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp