Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gett elektrikern nåt att fundera på
Min tv-box stänger av sig när man tänder lampan i köket.

På jobbet fick en angränsande avdelning problem med skrivaren, om någon på vår avdelning valde choklad i vår kaffeautomat. Jag fattar inte ens hur länge det kan ha pågått innan någon lyckats greppa det sambandet, men flera intygar att det var så och att det var några sällsynt intrikata elkopplingar som låg bakom.
 
Happy Independence Day!🎉🥳

Nu ska hundarna straxt ut for morgon bestyr ... sedan (efter en dush som behovs da det ar 100% luftfuktighet) aker vi till Avkomman dar det blir "brunch" ... och mer simmande i poolen for hundarna.
Jag skickade ”happy july 4th” till min brevvän i Arizona kl 8:20 i morse. Bara det att de är 9 timmar efter Sverige så det var fortfarande den 3e där. :D Upptäckte jag sen.
 
På jobbet fick en angränsande avdelning problem med skrivaren, om någon på vår avdelning valde choklad i vår kaffeautomat. Jag fattar inte ens hur länge det kan ha pågått innan någon lyckats greppa det sambandet, men flera intygar att det var så och att det var några sällsynt intrikata elkopplingar som låg bakom.
Ja han kliade sig i huvudet.
De tänker prova att byta armaturen i köket
 
Hjälp, missade att det skulle regna idag (6 mm) och allting kom på samma gång när jag skulle åka hem. Naturligtvis var det idag jag varken hade kappa eller paraply. Det var tropiskt där ett tag och naturligtvis inte någon busskur. Nu är jag så blöt att jag bokstavligen kan vrida ur min tröja - och eftersom jag just kommit hem är det strålande sol :meh:

Katten låg höna i hallen, vilket hon aldrig gjort tidigare så naturligtvis får neurotiska helikopterslaven lite spader om något är fel. Det är hopplöst eftersom hon blir så fruktansvärt sur om jag försöker klämma på henne lite vare sig hon är dålig eller inte och skriker och slår med klor och bits. Jo, jag vet att inga curlingföräldrar kan mäta sig med mig :angel:
 
Hjälp, missade att det skulle regna idag (6 mm) och allting kom på samma gång när jag skulle åka hem. Naturligtvis var det idag jag varken hade kappa eller paraply. Det var tropiskt där ett tag och naturligtvis inte någon busskur. Nu är jag så blöt att jag bokstavligen kan vrida ur min tröja - och eftersom jag just kommit hem är det strålande sol :meh:

Katten låg höna i hallen, vilket hon aldrig gjort tidigare så naturligtvis får neurotiska helikopterslaven lite spader om något är fel. Det är hopplöst eftersom hon blir så fruktansvärt sur om jag försöker klämma på henne lite vare sig hon är dålig eller inte och skriker och slår med klor och bits. Jo, jag vet att inga curlingföräldrar kan mäta sig med mig :angel:

Här var katten hysteriskglad över att matte kom hem och ville inte gå ut på en gång utan gosa lite först :love:

Isis och Megara har lite olika inställning kan vi ju säga :laugh:
 
Ovälkomna gäster. Barnets pappa har försökt skrämma. Går sådär.

Som tur är finns det resurser på jobbet så deras dagar är räknade 😳

29B43B0C-4AD6-4000-A939-32B157DC647F.webp
 
Har hållit mitt löfte och varit ute och målat stuprännor och hängrännor på framsidan av huset. Nu är jag klar på höger sida, och har bara en strykning kvar på den andra sidan :) . Lite jobbigt med hammarlack bara - det BITER sig fast i skinnet. Trots olja och diskmedel när jag kommer in är det knappt att det går att få bort..... :nailbiting: Nu funderar jag på en promenad :up: !!
 
Skulle för 72457884e gången börja regga i lifesum igen menä nu när de tagit bort möjligheten att själv ställa in kcalbehovet utan att betala så skrotar jag dem och testar myfitnesspal istället. Där kan man ju logga hästskötsel som inte gick på lifesum- ett plus👍.
#nukörviförfan

I övrigt passar jag på att pyssla lite här hemma och planterat ett par skott av växter ute jag fick av grannen :).
 
Gick ut och hämtade posten, då var det bra väder. Gick en promenad på kanske 45 minuter, halvvägs igenom började det ösregna vilket höll i sig kanske en kvart. Då det började var vi (jag och liten vit) iaf nära skogen så vi stod under några granar en stund. Var faktiskt ganske trevligt med regn efter de extremt varma dagarna :)

Sen hittade vi lite blåbär, Raia var lite undrande först men sen fattade hon hur hon skulle plocka också. Mycket nöjd hund :up:

Börjar nog ta in att jag faktiskt har kommit in på gymnasiet också, fick ett brev idag där det står det. Känns lätt overkligt, men på ett bra sätt. Har liksom velat börja på det i fem år nu, och om lite mer än en månad gör jag det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 450
· Visningar
40 675
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp