Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet! Men jag tror jag begåvats med en lite mer potent dos 😅
Dock har jag enligt läkaren ”lever som en nyfödd” så kanske är Yolo? 😆

Har en inte uttryckligen fått förbud anser jag att en ska använda sitt sunda förnuft. Livet ska vara njutbart annars är det skit samma. Där ingår rimlig mängd gott vin till god mat.

Egentligen ska jag inte dricka alls pga magen... men tom min läkare säger att en måste leva också, dvs använd sunt förnuft och rimlighet (jag är dessutom för gammal för och ointresserad av att göra någon tjugalug på starksprit). Enda gångerna jag haft förbud har varit vid medicinering med medicin som inte är kompatibel med alkohol.

Edit: Mina leverprover är också finfina ;)
 
Har visst glömt bort vilken energi kattungar har i den här åldern, far ju fram som ett riktigt yrväder ! Honkatten (7 år) har nog med glömt hur hon och hennes kullbror for runt och jag/vi brukade släppa ut dem med orden "rasa av er ute" och de for ut som raketer :D. Hon fräser och morrar fortfarande åt liten men kan ju inte riktigt bli "arg" på henne för nu är det lite befogat när kattungen är lite kaxig i sina lekförsök, hon måste såklart få markera. Lämnat dem ensamma första pyttestunden när jag var nere till vägen för att kasta sopor och det verkar ha gått fint :).
 
Löjrom ingick absolut i menyn. Och sommartryffel, havskräfta, ostron, räkor med mera 🤤 Gudomliga viner dessutom.

@MarieJ Två avsmakningsmenyer, två vinpaket, två koppar kaffe och två glas champagne. Allt lagat på fantastiska råvaror, närproducerat, egenodlat, från små producenter och upplagt på ett vackert sätt etc. Samt en otrolig upplevelse, omgivning och service. Michelinkrog väl värd sin stjärna.
Det låter helt som min "Cup of Tea" Jag tror det får ingå i planerna för sommarens planerade tur till Västkusten och Skåne.

Din målande beskrivning lockar lite extra. Får bli present till oss själva💝
 
Har trots semester avslutat de sista handgreppen på en rättslig vägledning som jag slitit med i ett och ett halvt år - och sitter nu och bara njuter av att den äntligen är UTE! 🥳 Känns som att ha författat en roman, med något mindre chanser att den hamnar på Adlibris topplista. (Intalar mig ändå att det delvis beror på att den kan laddas ner direkt från myndighetens hemsida.)

Tyvärr bedömdes det inte heller lämpligt att ta med några mer poetiska inslag eller ens skriva ett avsnitt på vers. Men ändå, känslan att veta att den inte längre ligger på skrivbordet och glor på mig i version 972 355 efter semestern. (Visserligen ligger där ännu två andra nästan klara vägledningar som glor på mig, men inte så komplicerade och omfattande som denna - så det ska inte solka denna glädjens dag.) Återstår bara att besluta ett lämpligt firande!
 
Sitter mätt och belåten och tittar på min tjusiga utsikt. Ska måla men kan inte ta ner alla gardinerna för då blir jag stekt. Har borstat lös färg och skurat idag. Och fyra gardiner har jag tvättat och hängt på tork. Käner mig nöjd för idag.
16570316964831791576910376878999.webp
 
Försöker att samla mig och visa mig oberörd efter att ha haft en konversation med min ukrainska kollega om hur hon vill att vi ska hantera henne i händelsen att hon får en panikångestattack, vilket hon får av oväntade höga smällar, lågt flygande flygplan eller helikoptrar. Jag får så ont i själen av alla människor i världen som drabbas av alla krig, både fysiskt och psykiskt. Samtidigt bad hon oss att inte göra en grej av det eller visa för mycket medlidande "för då går jag sönder". Fy fan.

Jag har nu tagit initiativet till glass och kaffe i solen, det känns som precis den sortens rast vi behöver just nu! Äta glass, dricka kaffe och prata om hästar :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
40 109
Senast: Liten
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp