Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade precis och dricker nu kaffe. Hade besök av en mygga inatt. Extremt störande surr. Försökte först jaga den saten, förgäves. Tänkte sen ”ok ta för dig” bara för att slippa surret. Men hen verkade verkligen gilla att surra runt?! Kaos.
 
Yup, aven mitt "lagprofil vin" som jag smuttar pa just nu, men som inte ar ett dyrt och mangfacetterat vin, ar sa himla gott och vart det.
Precis som med djuren, livet handlar om Kvalitet, inte nodvandigtvis kvantitet.

Vad har du för lågprofil vin? Ngt att rekommendera? Min bror skickade ett sms att han blivit svettig när han insåg att jag hittat vinkällaren :angel:
 
För en gångs skull var vi förutseende och köpte frysbox innan den gamla gick sönder så jag ägnar dagen åt att flytta över till nya frysboxen och slänga sånt som inte kommer att användas. Någon gång har en påse med ärtor gått sönder i frysboxen så det är ärtor överallt. 😂

Jag håller även på och gör packlistor i huvudet för fjällresan. Det blev även lite chockartat när jag insåg att dotterns pojkvän som ska med hade tänkt klara sig enbart på ett par gympaskor. 🙈 Så jag har tvingat iväg honom att köpa ett par kängor åtminstone så får han låna makens gummistövlar. Maken bor ju i sina jaktkängor. 🙄😁
Pojkvännen såg otroligt överraskad ut att vi alla har både gummistövlar, kängor och rejäla gympadojor. :)
 
För en gångs skull var vi förutseende och köpte frysbox innan den gamla gick sönder så jag ägnar dagen åt att flytta över till nya frysboxen och slänga sånt som inte kommer att användas. Någon gång har en påse med ärtor gått sönder i frysboxen så det är ärtor överallt. 😂

Jag håller även på och gör packlistor i huvudet för fjällresan. Det blev även lite chockartat när jag insåg att dotterns pojkvän som ska med hade tänkt klara sig enbart på ett par gympaskor. 🙈 Så jag har tvingat iväg honom att köpa ett par kängor åtminstone så får han låna makens gummistövlar. Maken bor ju i sina jaktkängor. 🙄😁
Pojkvännen såg otroligt överraskad ut att vi alla har både gummistövlar, kängor och rejäla gympadojor. :)

Vad har hon skaffat för pojkvän?! O_o Låter inte riktigt stabilt det där... :cautious: :p :rofl:
 
Har en släkting som jobbar som fjällräddare. De tog ner en turist som var klädd i shorts och flipflops…

En del förtjänar banne mig inte att räddas... men så här års riskerar ju i allmänhet inte fjällräddarna livet iaf. Värre på vintern, jag blir galen på puckade turister som ger sig ut på fjället oförberedda. Fjället är extremt oförlåtande och det blir livsfarligt snabbt. Jag har sett videor som fjällräddningen filmat när de gett sig ut för att rädda någon och jag hade inte ens övervägt att ge mig ut på asfalterad väg med fyrhjulsdrivet i samma väder. Och de åker ut med skoter... :heart
 
En del förtjänar banne mig inte att räddas... men så här års riskerar ju i allmänhet inte fjällräddarna livet iaf. Värre på vintern, jag blir galen på puckade turister som ger sig ut på fjället oförberedda. Fjället är extremt oförlåtande och det blir livsfarligt snabbt. Jag har sett videor som fjällräddningen filmat när de gett sig ut för att rädda någon och jag hade inte ens övervägt att ge mig ut på asfalterad väg med fyrhjulsdrivet i samma väder. Och de åker ut med skoter... :heart

Problemet är väl att folk inte fattar att i fjällen kan vädret slå om från sommarvärme till motsatsen på ngn timme. Sen är det väl inte flipflops supersmart outfit oavsett väder :p Dessa lirare hade tagit sig till ngn obemannad rast-stuga när vädret slog om. Dock hade de med sig en påse chips som proviant så när den tog slut och vädret fortfarande var skit så ringde de fjällräddningen. Rimligt hade varit att skicka en faktura kan en ju tycka
 
Problemet är väl att folk inte fattar att i fjällen kan vädret slå om från sommarvärme till motsatsen på ngn timme. Sen är det väl inte flipflops supersmart outfit oavsett väder :p Dessa lirare hade tagit sig till ngn obemannad rast-stuga när vädret slog om. Dock hade de med sig en påse chips som proviant så när den tog slut och vädret fortfarande var skit så ringde de fjällräddningen. Rimligt hade varit att skicka en faktura kan en ju tycka
En påse chips?! Jag har med mig mer än så om jag ska åka kollektivt 😂
 
Blev väckt kl 04:10 av akutnödig hund. Inget han kan hjälpa såklart och fågelsången var otroligt fin har jag ett luddigt minne av. Men igår väckte han mig tidigt pga. akut klappbehov. Så jag blir hittills inte särskilt utvilad på vår semester. Obs skammar inte honom för att han har lite större närhetsbehov såhär på ett nytt ställe. Lite olycklig tajming bara 😅
 
Problemet är väl att folk inte fattar att i fjällen kan vädret slå om från sommarvärme till motsatsen på ngn timme. Sen är det väl inte flipflops supersmart outfit oavsett väder :p Dessa lirare hade tagit sig till ngn obemannad rast-stuga när vädret slog om. Dock hade de med sig en påse chips som proviant så när den tog slut och vädret fortfarande var skit så ringde de fjällräddningen. Rimligt hade varit att skicka en faktura kan en ju tycka
Senast jag var på fjället så skada polaren benet, och efter lite omplåstring gång och färd till lasarettet fick han skit för att det finns fjällräddning. Man ska inte gå med skadade ben etc.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 414
· Visningar
39 647
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 832
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp