Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Missade totalt att jag hade fått erbjudande om fjärde och femte covid spruta, så är nu på väg för att ta ett vaccin.
Tackolov för embla! Hade inte känt mig okej med detta utan det :D en sak mindre att oroa sig över liksom.

Tänkte köpa en present till en kompis som fyllde år i måndags och kommer på besök om ett par veckor. Får fundera på vad, det bör vara något lätt som hon kan ta med sig då hon åker tåg.
En anteckningsbok skulle nog vara bra men det är vad hon gav mig så känns lite ... fantasilöst 😅
 
Dålig natt, somnade vid 03 och vaknade 06.45 av att det var varmt som i en bastu. Lyckades iaf somna om en stund när jag hade flyttat fläkten.
Nu lite kaffe, satt igång tvättmaskinen också. Måste till apoteket hade helt förträngt att jag hade slut på vissa av medicinerna 😏
 
Just kommit hem från synpedagogen (IT) inte direkt hjälpsam, suck. Köpte bigarråer, balsamvinäger och kvisttomater och har en hel del mozzarella i frysen så det blir en stor tomat och mozzarella sallad idag. Har iofs kvar köttfärssås och spaghetti men att äta det för tredje dagen i rad är lite mycket, mår illa. Det utlovades regn och 12 grader, men än så länge är det 26 och tung/klibbig luft.

Dessutom är min katt borta, hur en katt kan försvinna i en 2:a är mer än jag fattar.
 
Gick upp vid sju och tog en kopp kaffe innan jag träffade en kompis. Vi tog en walk and tog på en mysig slinga och sen åt vi lyxfrukost på café.
Nu har jag anlänt stranden och njuter av värmen som så många klagar på.
68F05D52-F4B0-44AD-BDBA-CC3BA00BB8F4.webp
 
Inser att det är tur att jag ska iväg och äta middag idag. Jag har ingenting hemma. Närmsta butiken har stängt. Butiken jag brukar cykla till bygger om och flera av mina standardvaror var helt borta senast jag var där. De andra butiker som finns inom hyfsat avstånd har mestadels kött eller så konstigt sortiment att jag inte förstår hur man ska få ihop en måltid av något som finns att köpa.

Jag antar att det här är ett tecken på att jag borde bli bättre på matlagning... Men eh... ja. :cautious:
 
Precis hemkommen från en kortare hundpromenad. 28 (vidriga) grader i skuggan, men ca 24 grader inne. Helt okej ändå. Även om jag föredrar runt 18 grader, men svårt att uppnå när det är så gräsligt varmt. Korsdrag och mörklagda fönster funkar hyfsat i alla fall. 🙂
Nu ska jag fortsätta med att redigera lite bilder på mina pälsklingar. Är en lagom aktivitet såna här varma dagar. 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 481
· Visningar
41 540
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp