Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag plocka äntligen Trules husse ut licensen igen efter 1 och halvt år 🥳 Trule ska göra ett försök att ta sig tillbaka och tävla vilket jag tror han kommer fixa galant. Har mest handlat om att han tappade gnistan men efter ha myst runt med matte ( tränat ) så tror jag faktiskt att det kan bli bra ❤️👌 Blir kul och se om han tycker det är roligt igen nu när han ska få åka ned till banan och pröva att löpa ordentligt. Förövrigt han kommer aldrig bli någon häst som passar sig för att fotografera. Hmpft försökte idag han såg mest ut som en åsna 😂
IMG_20220630_114515892.webp
 
Nja, ingen av oss gillar pizza med köttfärssås på tyvärr.


Hade tänkt jag skulle gå en längre runda med hunden, men han valde runda så blev inte så lång som jag tänkt (typ hälften hahahaha), han är riktigt varm, och jag med så det var nog ett bra val ändå. Får bli en extra runda om några timmar, kanske samma runda igen utökad med en extra väg om det är svalare då, han gillar den eftersom det är så hög växtlighet (fäääästingar.....) han kan skutta omkring i som en kung. I kväll blir det extra lång runda i skogen. Han älskar skogen och beter sig varje gång vi går dit som om han AAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLDDDDDDDRRRRRIIIIIIGGGGG får gå dit, drar, tjuter lite och ylar lite, fram tills man kommer dit, sedan är han lugnet själv, fullt upptagen med att läsa sina nyheter där. :D Tålamod är inte hans gren!

Blev några foton, men han var inte as-samarbetsvillig så blir intressant att se hur de blev (kan inte se det på kameran pga synen hahahaha). Håller på att lära mig den här kameran, återlära mig fotografering och nylära mig fotografering "för synnedsatta" typ (nån hobby vill jag ha och fotografering tycker jag om!).
 
Idag plocka äntligen Trules husse ut licensen igen efter 1 och halvt år 🥳 Trule ska göra ett försök att ta sig tillbaka och tävla vilket jag tror han kommer fixa galant. Har mest handlat om att han tappade gnistan men efter ha myst runt med matte ( tränat ) så tror jag faktiskt att det kan bli bra ❤️👌 Blir kul och se om han tycker det är roligt igen nu när han ska få åka ned till banan och pröva att löpa ordentligt. Förövrigt han kommer aldrig bli någon häst som passar sig för att fotografera. Hmpft försökte idag han såg mest ut som en åsna 😂
Visa bifogad fil 94108
Jag tycker om att läsa om hans äventyr och bonus är dina bilder på honom! :heart

(Saknar min häst lite extra varje gång jag ser honom eftersom hon var travare, och ofantligt speciell. Skulle jag ha häst igen eller ha kontakt med hästar igen skulle jag nog välja travare om jag kunde välja!)
 
Da de inte kunde ta emot oss i St. Lewis sitter vi nu, klockan 7 pa morgonen, i en "service ko" till Camping world i Nashville Tennessee. De oppnar klockan 9. Det ar varmt ... redan 26*C med en luftfuktighet av 74%. Solen steker och jag kanner mig lagom grinig i brist pa AC ... 🥵
MEN nu hoppas vi att snart fa en variant dar atminstone den ena fungerar.:D Det racker faktiskt med en da bada ar stora och kraftiga, det tar bara lite langre att kyla ner hela ytan. :p
 
Kvavt, med åska borta i kanterna.
Jag har badat i några timmar i dag med, men nu ska jag sluta några dagar pga mens. :meh:
Fick i alla fall se en sutare under ytan i dag :love: sträckte ut handen och vinkade lite med fingret i hopp om att den skulle komma nära och nafsa lite men den kom bara lite närmre innan den fattade att det där som såg så mumsigt ut satt på något stort och simmade kränkt iväg. :rofl:
 
Min kropp sa att det fick vara nog med strandhäng.
Lyckades bli osams med en familj som packade upp sin mat på min bil. Jag ropade att dom var snälla om dom tog bort. Han gjorde det men ropade att det var plast. Tänkte att jag inte ska tjafsa så gick för att flytta min bil. Då trycker han upp en plastlåda och säger att det är plast. Ja sa jag men man låter bli andras bilar. Då började en av damerna skrika men jag flyttade bilen utan att besvara det. Sen blängde de bort mot mig ända tills de åkte. Som tur var verkade det inte vara ortsbor.
Vet att det inte är lönt att irritera sig men vanligt folkvett?
 
Min kropp sa att det fick vara nog med strandhäng.
Lyckades bli osams med en familj som packade upp sin mat på min bil. Jag ropade att dom var snälla om dom tog bort. Han gjorde det men ropade att det var plast. Tänkte att jag inte ska tjafsa så gick för att flytta min bil. Då trycker han upp en plastlåda och säger att det är plast. Ja sa jag men man låter bli andras bilar. Då började en av damerna skrika men jag flyttade bilen utan att besvara det. Sen blängde de bort mot mig ända tills de åkte. Som tur var verkade det inte vara ortsbor.
Vet att det inte är lönt att irritera sig men vanligt folkvett?
Men vilken fräckhet
Att används nån annans bil för det
 
Äter glass. Har flera olika sorter i frysen från Smakbox, så blev en klick av varje, kanske blir lagom för mig. Är hungrig så borde inte äta något alls... inte middag förrän 18.30. Har inte kommit på något med köttfärssåsen ännu heller. GAAH! liksom, slutar väl att jag tar pasta till och tycker skiten är äcklig (den var ätlig i går men inte god, smaklös liksom) och knappt äter något ändå. Lär ha trist köttfärssås hela helgen och så är bara jag hemma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Det utlovades regn och 12 grader men det blev sol och 29 grader. Jaja. Sol och vind har iaf gjort det mindre klibbigt. Väntar på ett viktigt samtal, som jag har väntat på sedan nio i morse. Tror inte de ringer nu. Bleh.

Även här någon med huvudvärk, men insåg nu att jag inte druckit något idag, jo två klunkar i morse. Tappar lätt törstreflexen.
 
Sitter på balkongen och dricker kaffe, känns som det kommer att börja regna snart om vi har tur 😏 Eller så kan det vänta någon timme medan det kör in höet som pressas idag 🧐
 
Jag tycker om att läsa om hans äventyr och bonus är dina bilder på honom! :heart

(Saknar min häst lite extra varje gång jag ser honom eftersom hon var travare, och ofantligt speciell. Skulle jag ha häst igen eller ha kontakt med hästar igen skulle jag nog välja travare om jag kunde välja!)
Jag älskar mina travhästar ❤️ På något vis har det en större plats i mitt hjärta en vad mina ridhästar haft eller kanske inte ponnyn för hon var något ut över det vanliga. Att jag möte On The Line när jag gjorde var det som räddade upp situationen och jag är ofantligt tacksam att Mamma och hennes man gav honom till mig när han skadade sig. Det kunde lika väl tagit bort honom eller sålt honom till någon annan. Men han blev min Truleman, vi fann varandra när vi behövde det som mest båda två brukar jag säga. Han behövde mig och jag honom och på något knasigt vis så kompletterar vi varandra, två ensam vargar 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 932
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp