Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar en paus i århundradets segaste arbetsdag med huvudvärk och IT-problem som avlöser varandra. Har ägnat de senaste 2 timmarna med att försöka lösa det sistnämnda, men jag skickas verkligen bara runt i cirklar och blir mer och mer frustrerad för varje gång jag finner mig ståendes på ruta 1 igen. Orkar inteeeee! :arghh:
 
Har huvudvärk. Sitter nu med en vattenflaska bredvid mig, dricker så mycket jag orkar och hoppas att det ska gå över snart. Såg precis att ett företag jag verkligen gillar kommer behöva anställa någon som kan jobba med just sådant som jag vill jobba med. Så, nu har jag skrivit till dem och frågat om det går att skicka in en ansökan redan nu, trots att de inte har annons ute än. Usch. Jag vill inte få förhoppningar om något men ÅH vad jag hade gillat att jobba där.
 
Tittar på ”här bor jag” och Carl Jan som alltid har en ostronkniv med sig på resa för man ”vet ju aldrig när det bjuds på ostron”
:laugh:
Det är nog typ det MINST troliga jag skulle packa mig.... :D

Mvh, Hon som är en riktig allätare men faktiskt aldrig smakat ostron pga att det faktiskt ser väldigt oaptitligt ut (förlåt alla ostronälskare :o !)...
 
Sov länge och vaknade med en rejäl huvudvärk, på väg mot migrän. Tror diklofenac stoppade just migränen, för nu är det åter på hanterbar nivå igen. Har ätit fru... lunch (knäckemacka med ägg), duschat och haft i det här schampot i håret också så utöver vanligt schampo så blev det Fungoral samt ovanpå det sedan hårinpackning. Hoppas på att det blir bra!

Funderar på vad vi ska göra för middag av köttfärssåsen som blev över i går, är inte sugen på spagetti och köttfärssås i dag igen. Och ska strax plocka med mig kameran och hunden ut på en promenad, så om det äntligen kan bli lite bilder utomhus också.
 
Jag tycker ändå jag är hyfsat bra på att modifiera. Men tydligen inte..
Kan trösta dig med att på förra jobbet när vi fick skräddarsydda kostymer + skjortor så vart det ingen som passa.

hos ena kollegan vart det så illa att när hon gick på mammaledighet kunde hon fortfarande knäppa kavajen och ha byxorna som vart måttbeställda innan hon ens var gravid.
Andra kollegan hade trekvartsärm på kavajen

Ingen fick ordentligt sittande kostymer förutom jag som fick gå och köpa en i affär :rofl:

Så De som jobbar med att enbart sy upp kläder verkar inte kunna det så bra heller :rofl:
 
Senast ändrad:
Nu har det säkert redan löst sig men tänkte inför framtiden eller om någon annan ville veta :) Man behöver inte springa runt och jaga mediciner utan man kan söka direkt på fass.se på den medicin man ska ha och se lagerstatus på apotek i närheten t ex. Så ser man vilka som har medicinen inne och kan gå dit direkt. Förenklade mitt liv massor när jag hade konvalecent häst.
Japp gjort och ja den fanns på 3 apotek, 1 förpackning på varje apotek. Jag behövde 2 förpackningar.
1 fanns i staden jag jobbade på och 2 i staden bredvid

Så jäkla surt.

Och nu ska jag tillbaks till ett av dem för mer metacam
 
Tillbringat förmiddagen i stallet, red en sväng, mockade, städade lite i ett stallskåp och promenerade sedan hem. Sambon har bilen till jobbet och även om det gick en buss som passade så kändes 39 kr för 2,5 km lite mycket. Ska ta mig in till stan till 18 och gå på ett föredrag och supraledning, ferromagnetism och kvantmekanik och på vägen hem natta hästarna. Semester är skönt.
 
Tillbaks på jobb.
290112314_10159039871551819_7588581960308536310_n.jpg


Nykomlingen har fått en hovböld. Så nu är han gipsad och återbesök om 1 vecka sen får vi se om det behöver skäras upp mer eller om hovis fick med allt.

lilla hästen. Han har gått upp hos mig så nu väger 168cm hästen 450kg och jag tycker fortfarande han är redigt tunn. Hoppas avmaskningen tog så han kan komma upp i vikt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 932
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp