Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laddade upp batterierna före jobbpasset med en härlig ridtur I alla gångarter och så plaskade pållan rätt mycket idag 😄. Pållan sjönk nog ner med en hov i sanden då vi höll på att dyka 🙄. Idag har pållan inte bara varit härligt pigg och hon njöt nog även hon lite extra av en galopp utmed skogskanten vid sommarhagen 😍, hon har varit lite mer på "tårna" också. Efter att några hjortar dök upp bakom en buske såg hon "spöken" lite överallt 😅.
 
Stackars dig också! Och stort tack! :heart Jag hoppas verkligen att mitt inte håller i sig så länge! :nailbiting:

Det känns faktiskt lite bättre nu. Jag har inte behövt besöka badrummet sedan strax innan mitt senaste inlägg, så det finns hopp! Jag är nu genomsvettig, men det är väl för att jag fick behålla en Ipren som väl har skalat bort febern. Har dock ont i huvudet och har noll energi. Har ju säkert lite vätskebrist. Jag får ta mig ett till glas Proviva, så ser vi vad som händer. 🙈
Vad skönt, då låter det ju som att det är på väg på rätt håll! Min mage brukar ta ovanligt lång tid på sig att bli bra, det var samma när jag var magsjuk i julas (jag hoppas att jag med detta klarat av min beskärda del av magsjuka i åtminstone 10 år framöver :meh:), så jag tror verkligen inte att det blir likadant för dig :)
 
I gar kvall la ACn av ... igen. :rage::arghh: I dag har vi tagit oss igenom, Iowa, Nebraska, Kansas, Missouri, Illinois, Kentucky och nu ar vi i Nashville Tennessee.
Dagens temperatur har varit mellan 30-37*C ... sa vi har kort och anvant flera flaktar i husbussen medan vi transporterat oss till en modell storre Camping World. Samma kedja som "lagade" var AC i South Dakota, har tanker vi fa en "override" sa vi kan sla pa en av vara AC aggrigat manuellt och helt ta den kranglande thermostaten ur spel.
Det basta vore om vi kunde vanta tills vi kommer hem att fixa det egentliga problemet ... som formodligen kommer att innebara en nydragning av ledningar.
 
Ok, så skjortan jag sydde passar inte. Gjorde en till i en storlek större och med fler modifieringar. Den passar inte. Alldeles för tajt. Om jag tar ett djupt andetag kommer knappar flyga. Orkar jag göra ett försök till med sista storleken? Och ännu mer modifikationer. Suck. Inte bra för självkänslan det här. Hur jäkla mycket har jag gått upp i vikt egentligen?!
 
Ok, så skjortan jag sydde passar inte. Gjorde en till i en storlek större och med fler modifieringar. Den passar inte. Alldeles för tajt. Om jag tar ett djupt andetag kommer knappar flyga. Orkar jag göra ett försök till med sista storleken? Och ännu mer modifikationer. Suck. Inte bra för självkänslan det här. Hur jäkla mycket har jag gått upp i vikt egentligen?!
Vissa modeller är ju svåra att få att passa specifikt när det kommer till skjortor. Tröjor är mycket lättare.
 
På jobb i snart 15 min till innan jag måste kasta mig iväg. idag ska nykomlingen lastas och åka till klinik för skoning och koll av hov.

Nu håller vi tummarna för att det går att fixa för då kanske jag äntligen kan börja rida i helgen :banana:

Men jag vågar inte hoppas. Jag menar vad har gått vägen hittills för mig detta år?

Ger mig fasen på att jag typ krockar med bil och transport på vägen hem från klininken.

Fint väder är det iallafall och jag lyssnar på lite spotify i örat. Blir nog en bra dag det här ändå
 
På jobb ska börja jaga hippotrim snart. tydligen hade tanten reagerat lite på peniccilinet så vetten valde hippotrim istället.

Nu ska jag bara hitta ett apotek som har det också.

ingen som trodde hon vart 21 år inne på kliniken och när jag kom och hämtade henne stod en av skötarna och gullade med henne vilket värmde mitt hjärta. Haft såna skuldkänslor av att lämna henne där. Mattehjärtat har inte klarat det riktigt. Kände att jag vart typ lipfärdig inne på kliniken när hästarna gnäggade efter varandra så jag sprang typ därifrån.

Tror det beror på Torsten jag klarar inte riktigt av att tänka på att han är borta. :(

Tanten är bra sur på nya hästen och tycker det är hans fel till hennes skador. (Vilket jag tror det är också) å så fort han kom in i stallet så tjöts det och skulle sparkas i väggar rejält. Försvann han ur synhåll vart hon bara Neeej vart är du? Jaha där är du... Du ska DÖ!

Så kul med fuxston :rofl:
290698565_10159045457011819_2809020267483737142_n.jpg


Imorgon är det ytterligare klinikbesök för nykomlingen och skoning så hoppas vi att jag kan komma igång.
Vill nu bara åka hem och pyssla om mig själv och djuren. jag märker att jag inte är på topp.

Nu har det säkert redan löst sig men tänkte inför framtiden eller om någon annan ville veta :) Man behöver inte springa runt och jaga mediciner utan man kan söka direkt på fass.se på den medicin man ska ha och se lagerstatus på apotek i närheten t ex. Så ser man vilka som har medicinen inne och kan gå dit direkt. Förenklade mitt liv massor när jag hade konvalecent häst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 481
· Visningar
41 467
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp