Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara 10 saker kvar på min att-göra-lista innan jag går på semester. :) Hade hopparande att jag skulle kunna beta av det idag men nu stänger jag laptopen för dagen.

Lite irriterad är jag över att jag inte har paddlat idag. Abstinens kanske, men jag kände mig rätt sliten igår så jag kan behöva en vilodag. Det är åtminstone vad en del av hjärnan säger - resten av mig vill PADDLA!
 
Jag älskar mina travhästar ❤️ På något vis har det en större plats i mitt hjärta en vad mina ridhästar haft eller kanske inte ponnyn för hon var något ut över det vanliga. Att jag möte On The Line när jag gjorde var det som räddade upp situationen och jag är ofantligt tacksam att Mamma och hennes man gav honom till mig när han skadade sig. Det kunde lika väl tagit bort honom eller sålt honom till någon annan. Men han blev min Truleman, vi fann varandra när vi behövde det som mest båda två brukar jag säga. Han behövde mig och jag honom och på något knasigt vis så kompletterar vi varandra, två ensam vargar 🥰
Jag förstår dig absolut! :heart Har alltid känt mer för travhästar än ridhästar för de är liksom så kloka på ett annat sätt. Lugna och trygga, glada och pigga!
Tur ni har varandra med andra ord! Hoppas det går bra för honom! Och glöm inte bilder :D
 
Det är nog typ det MINST troliga jag skulle packa mig.... :D

Mvh, Hon som är en riktig allätare men faktiskt aldrig smakat ostron pga att det faktiskt ser väldigt oaptitligt ut (förlåt alla ostronälskare :o !)...
Blunda och smaka, du kommer inte att ångra dig säger en som älskade ostron redan som (mycket) litet barn. Åt mina första som 6-åring och har forsatt med det sedan.
 
Så kvavt idag igen och jag ställer mig till skaran med huvudvärk från det jag vaknade :down: Inte blev det bättre av att jobba idag, eller att klippa gräset i hundgården när jag kom hem :meh:
Det sistnämnda var kanske inte så smart men jag hatar verkligen fästingar, så jag ser till att hålla gräset kort...
 
Har precis ätit en GRYMT god pizza tillagad av mig själv.... :D Goooood deg - egentligen en pirogdeg - som jäste som bara den :) ! Sedan "lat-sås" bestånde av ketchup och tomatpuré. Kryddad med peppar, oregano och flingsalt. Massor med riven ost, strimlad salami och skivade körsbärstomater ovanpå.... :d
 
Jag är tillbaka från de döda! :bump:
Nu har jag inte kräkts sedan 03.30 imorse. Ingen feber längre. Ryggen gör ont. 😅 Har fått i mig lite iste och ett glas ProViva idag, det har jag fått behålla. Ska se om det finns lite vitt bröd i frysen så att jag kan få i mig någon tugga fast föda. Det känns skönt att vara på bättringsvägen. :heart
 
Äter glass. Har flera olika sorter i frysen från Smakbox, så blev en klick av varje, kanske blir lagom för mig. Är hungrig så borde inte äta något alls... inte middag förrän 18.30. Har inte kommit på något med köttfärssåsen ännu heller. GAAH! liksom, slutar väl att jag tar pasta till och tycker skiten är äcklig (den var ätlig i går men inte god, smaklös liksom) och knappt äter något ändå. Lär ha trist köttfärssås hela helgen och så är bara jag hemma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lägg i frysen...
 
Kollar på Fartblinda säsong 2 på cmore 😉 Min sambo är mindre imponerad men han gillar inte såna typer av serier, han vill bara ha en massa konstiga serier 😂👌
 
Äter glass. Har flera olika sorter i frysen från Smakbox, så blev en klick av varje, kanske blir lagom för mig. Är hungrig så borde inte äta något alls... inte middag förrän 18.30. Har inte kommit på något med köttfärssåsen ännu heller. GAAH! liksom, slutar väl att jag tar pasta till och tycker skiten är äcklig (den var ätlig i går men inte god, smaklös liksom) och knappt äter något ändå. Lär ha trist köttfärssås hela helgen och så är bara jag hemma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kompisen brukar göra "pyttipaj". Tror köttfärssås skulle vara utmärkt i en paj (eller pirog?)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 015
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp