Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev hastigt och lustigt lite nya planer; for bort till stallet för en snabb sväng (passar bra med vila i den galet kvava och tryckande luften) istället för att rida och ingen grillning som tänkt- åkte iväg för att ta hem en kattunge som vi hoppas ska fungera med vår hona som inte är nöjd med tillvaron. Bara 3 veckor i morgon utan hanen men det handlar verkligen inte om att ersätta honom :heart . Dock blir det att ringa vetten imorgon direkt då katten inte är vaccinerad (eller avmaskad), då detta är något jag vill ha gjort snarast.
Våra katters 2 syskon smet ut (innekatter) i måndags tror jag det var (11 månader och kastrerade). De bor hos dotterns teaterlärare.
 
Skrollade runt på FB och hittade i lokala gruppen att det var ett brunnslock på vift så att en brunn var helt öppen. Flera som klagade och diskuterade över vems ansvar det var att lägga tillbaka.
Börja själv fundera på om jag skulle kunna lägga på det själv på något vis då det är närheten av mitt lägenhetshus.

Någon minut senare hörde jag en fomp och tittar ut. Då har någon närboende granne gått dit och lagt det på plats igen. Och medan han går därifrån håller han på med mobilen.
Fixat! Kommer en kommentar snabbt i inlägget. 🤩
Men då hade ju inte de andra något att gnälla över.
 
Alltså, kastade mig just i älven och det var SÅ skönt. :love: Det är inte alls alla år det är behagligt att bada i älven, men tack vare veckans värme var det helt underbart!

IMG20220630204908.webp
 
Sitter på en klippa och gråter lite över farmor. Lyckades bli sugen på hennes pyttesmå bullar, lyckades sen tänka att "de kommer aldrig igen" och sen var det kört. :(
Så sa att jag skulle ringa mamma så jag skulle få vara i fred men sitter här och är arg på demens och alzheimers, och ledsen över allt det där som inte längre finns.

Vill inte prata med pappa om det just nu för jag vet att det gör ont i honom med. Men i morgon ska jag åka och hälsa på farmor :love: så någonstans känns det bra i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 041
Senast: Mia_R
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp