Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter nu här med en knäckemacka med ost, rädisor och sky (dansk grej att ha på mackor, gott) och en kall alkoholfri öl i mitt ölglas! Hör fåglarna ute, hunden ligger och kollar läget på balkongen som vanligt, det är hans favoritsysselsättning.
Funderar på om jag ska glo på fotona jag tog i dag eller om jag ska ta det i morgon och istället glo på något på datorn så där slappt för skallen?

Sista semesterdagen i morgon. Jag längtar till jobbet, men inte till stressen som är mer än vanligt nu under sommaren. Vi är för få i vanliga fall- nu under sommaren är vi bara 2-3 på plats. Blir tungt. Det gör mig nervös.

MEN, det ska börja två nya kollegor om typ 3 månader! Det blir skönt!
 
För 20 minuter sedan fick jag veta att företaget jag vill jobba på lagt ut annons om potentiellt drömjobb. Jag läste annonsen flera gånger, tyckte att allt lät perfekt och slängde snabbt iväg en ansökan som nu är skickad. Hej och hå. Vartenda ord som beskrev arbetsuppgifterna lät superintressant. Nu gäller det bara att inte ha för höga förhoppningar :cautious:
 
Red ut själv med storhästen för första gången på ett bra tag idag :)
Hon uppförde sig väl, blev inte rädd för så mycket och studsade faktiskt inget alls. Travade och töltade lite, tölten är inte hennes bästa gångart men dålig är den iaf inte. Jag har dock blivit ponnyfierad och måste hitta balansen i hennes trav igen :bag:
 
Sitter på en klippa och gråter lite över farmor. Lyckades bli sugen på hennes pyttesmå bullar, lyckades sen tänka att "de kommer aldrig igen" och sen var det kört. :(
Så sa att jag skulle ringa mamma så jag skulle få vara i fred men sitter här och är arg på demens och alzheimers, och ledsen över allt det där som inte längre finns.

Vill inte prata med pappa om det just nu för jag vet att det gör ont i honom med. Men i morgon ska jag åka och hälsa på farmor :love: så någonstans känns det bra i alla fall.
Jag förstår dig! Min farmor, den finate människa jag någonsin känt, har varit borta i nånga år men jag saknar henne fortfarande och kan gråta när jag tänker på henne,

Farmor, salig i åminnelse ! 💜
 
Har haft ett djupt samtal med en gammal vän,
Hen har haft det tufft och jobbigt i nästan 10 år nu.
Det är så tråkigt att man inte kan göra mer än att lyssna och försäkra att hen inte är galen/dum/idiot. Utan att livet är inte kul ibland.
 
Hoppas bara honkatten och lillkillen blir vänner snart; hitintills har honan varit ömsom väldigt nyfiken ömsom fräst och morrat (som hon gjorde mot vår hane med i början). Det här verkar vara en väldigt lugn till sinnet katt så när han låg brevid sambon och honan fräste så lixom la han huvudet snett och tittade smått bekymrad på henne och till slut, fräste tillbaka en gång 😆.
Väldigt lätt att bli förtjust i den här sociala kissen må jag säga 🥰 men givetvis handlar det som sagt inte om att ersätta hanen som för alltid kommer vara älskad och saknad (och med oss från sin värld) ❤ utan vi får nu chansen att börja älska en ny liten vän och nu när det blev som det blev så får det bli just en kattunge i våra liv igen ❤.
 
efter halva dagen i Nashville sa de fick igang vara AC's igen har vi nu kort vidare genom Tennessee och Alabama till Georgia. Vi har stannat cirka 30 minuter fore Atlanta, dar byter vi Interstate till en som traffar pa I-10 som kommer att ta oss till Jacksonville och I-95 som tar oss vidare ner till dit vi ska, straxt norr om Daytona Beach.

Jag kollade just temperaturen dar. Klockan 10 pa kvallen ar det 27*C med en luftfuktighet av 85% ... med "clear sky". Lagsta temperatur i natt blir 24*C ... med samma luftfuktighet sa man blir sjoblot sa fort man gar ut och inte har AC.
Oh well ... vi har bott dar och kanner nog igen oss nar vi anlander. Inte for att det har varit sa mycket battre genom Alabama och har i Georgia, men man glommer tydligen fort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 041
Senast: Mia_R
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp