Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sky brukade vi äta hos min faster i Malmö. På macka tillsammans med leverpastej..... :d
Ja, mycket mycket gott! Har älskat det sedan jag en tvärhand hög typ :D Men folk tycker att det är udda har jag märkt. Då blir det mer till mig! :angel: Man kan ha sky på nästan allt, leverpastej, skinka, salami, ost... :D Inte kaviar dock. Eller, har inte testat, jag drog gränsen där utan att testa, vet inte varför... ;)
 
Min ungdom i EPA-ålder sommarjobbar sista dagen av tre veckor i dag och skickade sms och väckte mig för att hon ville att jag skulle kolla vad hon kom in på för program till gymnasiet. Dagen D i dag tydligen. Hon fick inte godkänt i matte så det blev ett IMV programinriktat val Bygg- och anläggning i Kristianstad, jag hade hoppats på Lund, men där hamnade hon på reservplats 6 istället. Det är dock bättre än Helsingborg. Och Malmö och Eslöv :D

Matten är en intressant grej, i höstas fick vi veta att hon hade E, fick hem betygen och det stod F. Jag ifrågasatte och då hade det blivit något missförstånd, hon hade F trots att de sagt E till oss och mentorn. Under vårterminen har hon arbetat extra, lovskola osv med matten, extra möten med mentorn och vi har fått veta att det går ok med matten, sedan fick vi veta att hon hade E, dagarna innan skolan slutar får vi veta att hon har F och behöver gå på lovskola för att kunna få E. Nej, hon sommarjobbar då och kan inte gå på lovskola... på riktigt, samma sak igen?! Så det är lite surt! Men hon kom i alla fall in någonstans.
 
Har försökt googla sky och hittar inget. VAD ÄR DET??
Mat! :angel:

291597817_10159175222458877_3114019395635562989_n.webp
 
Jag och vår chef är definitivt på kollisionskurs.


Vi hade veckomöte på morgonen. Vi brukar ha det varje vecka, det tar ungefär en timme för oss att gå igenom vad som hänt under veckan och vad som sker framöver.
Jag fick ett telefonsamtal från en av mina kunder. Jag gick ifrån mötet och svarade i telefonen, var borta i max 3 minuter.
När jag kommer tillbaka blev jag tillsagd av chefen att inte svara i telefonen under våra möten. Jag invände med att det var ett viktigt samtal, varpå chefen svarar att våra möten minsann är viktiga också.
Då lackade jag ur (världens kortaste stubin? :laugh:) och snäste av honom inför hela gruppen genom att höja rösten och deklarera att jag faktiskt har jävligt mycket att göra för tillfället - vilket är helt sant.

Jag blir så less. När vi tidigare hade en tillförordnad chef var det aldrig några problem att gå ifrån och svara i telefonen om man behövde göra det, tvärtom. Vår tidigare chef sa alltid att om man behövde svara så skulle man göra det. Kunderna framför allt.
 
Jag och vår chef är definitivt på kollisionskurs.


Vi hade veckomöte på morgonen. Vi brukar ha det varje vecka, det tar ungefär en timme för oss att gå igenom vad som hänt under veckan och vad som sker framöver.
Jag fick ett telefonsamtal från en av mina kunder. Jag gick ifrån mötet och svarade i telefonen, var borta i max 3 minuter.
När jag kommer tillbaka blev jag tillsagd av chefen att inte svara i telefonen under våra möten. Jag invände med att det var ett viktigt samtal, varpå chefen svarar att våra möten minsann är viktiga också.
Då lackade jag ur (världens kortaste stubin? :laugh:) och snäste av honom inför hela gruppen genom att höja rösten och deklarera att jag faktiskt har jävligt mycket att göra för tillfället - vilket är helt sant.

Jag blir så less. När vi tidigare hade en tillförordnad chef var det aldrig några problem att gå ifrån och svara i telefonen om man behövde göra det, tvärtom. Vår tidigare chef sa alltid att om man behövde svara så skulle man göra det. Kunderna framför allt.

Vilken idiot. Har du pratat med högre chef?

Att rent ut säga att du ska ignorera en kund är så jävla puckat att det finns inte.

Edit: Vilket bla är något jag hade tagit upp med högre chef :angel:
 
Vilken idiot. Har du pratat med högre chef?

Att rent ut säga att du ska ignorera en kund är så jävla puckat att det finns inte.
Nej, han är på semester så jag får vänta till efter sommaren.
Men ja! Kom igen, samtalet tog inte ens tre minuter av ett mer än en timmes långt möte 🤦‍♀️ Dessutom har jag helt galet mycket att göra nu eftersom vi måste få klart allt innan semesterveckorna så han ska vara glad att jag ens närvarade överhuvudtaget.
 
Nej, han är på semester så jag får vänta till efter sommaren.
Men ja! Kom igen, samtalet tog inte ens tre minuter av ett mer än en timmes långt möte 🤦‍♀️ Dessutom har jag helt galet mycket att göra nu eftersom vi måste få klart allt innan semesterveckorna så han ska vara glad att jag ens närvarade överhuvudtaget.

Ett tips är att skriva ner allt sådant här så du verkligen kan visa på när det hänt och frekvensen. Minnet är förrädiskt.
 
Nej, han är på semester så jag får vänta till efter sommaren.
Men ja! Kom igen, samtalet tog inte ens tre minuter av ett mer än en timmes långt möte 🤦‍♀️ Dessutom har jag helt galet mycket att göra nu eftersom vi måste få klart allt innan semesterveckorna så han ska vara glad att jag ens närvarade överhuvudtaget.
Värt att tillägga är förresten att min närmaste kollega var mer än fem minuter sen till mötet för att han plötsligt kom på att han 1. skulle gå på toaletten innan (:laugh:) och 2. satt och pratade med en av våra montörer under mötets gång för att visa en detaljbild på ett kommande montage.
Han fick inte någon tillsägelse alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 491
· Visningar
42 082
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp