Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyckte att det var en bra idé att köra tempoväxlingar trots att luften står helt stilla.
Resulterade i mycket svett och totalt slut när jag var klar.😅
F8F6FB70-8B71-4EC4-B602-4F4FFC928E46.webp
 
Borde sätta fart med alla måsten... :angel: Måste göra klart kortet tills i morgon åtminstone, vi ska på bröllop, de önskar sig pengar, swishade så jag har lagt lite tid på att fixa ett snyggt kort och insett att jag verkligen har saknat att skapa med papper. Jag hoppas hitta lite mer tid för det i år.
 
Jisses, nästan glömt bort hur mycket fart det är i en kattunge :rofl: :D :love: . Nattens sömn har varit sådär; han har attackerat mina fötter väldigt mycket; precis som honkatten gjorde när hon var liten :rofl:. Hanen vi miste har inte direkt roat sig med det däremot gjorde han rivstarter i sängen som liten så ett antal lakan gick åt, haha.Tänkte somna om en stund till när Alex åkte till jobbet; då kom lillkissen och la sitt huvud på min arm och myste :love:. Påminner mig om när honan och hennes kullsyskon (mammas katt) och den hanen började "tutta" på sambons ena bröstvårta, :laugh:.
 
Tror att du behöver avskärma dig lite för att vara mer effektiv, ett draperi kanske? :angel: ett annat alternativ är att sätta piltavlan så den döljs när dörren är öppen, eller har du glasväggar också?
Jag har faktiskt några vanliga väggar, kanske får smäcka upp den där :laugh:
Vi ska ha medarbetarsamtal nästa vecka och just nu känns det mest som att jag kommer att behöva tejpa igen munnen innan för att inte bara vräka ur mig otrevligheter 😅
 
Behöver klippa gräset. Inte gjort det på två veckor, det är helt fullt med gulfibbla och brunört. Det är ju fint i och för sig.
Jaa, jag tror det är så fint att de får stå kvar ett tag till. Det är ju inte som om vi har gräs i trädgården, mest mossa.
 
Värt att tillägga är förresten att min närmaste kollega var mer än fem minuter sen till mötet för att han plötsligt kom på att han 1. skulle gå på toaletten innan (:laugh:) och 2. satt och pratade med en av våra montörer under mötets gång för att visa en detaljbild på ett kommande montage.
Han fick inte någon tillsägelse alls.

Jaha, kräket till chef har problem med kvinnor också 🤮
 
Jag skulle vilja beskriva det som köttbuljong som har fått stelna typ som aladåb. Brunt och halvgenomskinligt. Man skär skivor av det och lägger på smörgås.

Later som lite marmite alltsa. Kan vara hur gott som helst.

Jag har varit vaken sedan fore 6 och det ar 25*C med en luftfuktighet av 100%. 😬 Nar solen kommer fram och temperaturen stiger blir det dock lite mindre fuktig luft ... bara 80-90% luftfuktighet mitt i Florida solen sa har pa sommaren.😵‍💫
 
Sippar vin och alkoholfri cider om vartannat. Har precis lämnat in Uppgift 3 till min skrivkurs. Denna gång ska vår text delas med ett antal kurskamrater, och vi ska få läsa och ge respons på varandras :) ! Spännande :) !

Vi har - hux flux - åskvarning här. Hoppas att vi slipper O_o !

Annars..lat dag. Har tvättat och städat lite i badrummet. Promenerat med hunden. Inte mycket mer än så.... :)
 
Fortfarande hett
Hygrometern fick slut på batteri igår.
Ska kolla om jag har såna batterier.
Klibbigt inne som sjutton
Känner det med...Drog precis igång ac:n på undervåningen. Juni blev första månaden på över ett halvår som vi inte förminskat vår förbrukning...Men tur dessa inte är några värstingar!
 
Jaha, kräket till chef har problem med kvinnor också 🤮
Nä, det tror jag faktiskt inte. Det har nog mer att göra med att min närmaste kollega (tillika bästa vän) är betydligt mer tolerant mot honom än vad jag är. Jag är helt iskall och pratar bara med honom om jag måste medan min kollega är mer stöttande och vänligare, även om han erkänner mellan oss två att han också tycker att chefen är en tönt.

Jag är ärligt talat rena mardrömmen mot chefer som jag inte har respekt för :laugh: Inte ett dugg tolerant, superkort stubin och en jävla attityd.
 
Ja, mycket mycket gott! Har älskat det sedan jag en tvärhand hög typ :D Men folk tycker att det är udda har jag märkt. Då blir det mer till mig! :angel: Man kan ha sky på nästan allt, leverpastej, skinka, salami, ost... :D Inte kaviar dock. Eller, har inte testat, jag drog gränsen där utan att testa, vet inte varför... ;)
Matminnen från mina år i Dragör dyker upp. Jag var stammis i en liten sm'orrebröd-foretning och deras sky var supergod och passade till det mesta utom egg Royal med röget ål, Stjerneskudd og Solnedgang over Gudhjem. 💖
 
Nä, det tror jag faktiskt inte. Det har nog mer att göra med att min närmaste kollega (tillika bästa vän) är betydligt mer tolerant mot honom än vad jag är. Jag är helt iskall och pratar bara med honom om jag måste medan min kollega är mer stöttande och vänligare, även om han erkänner mellan oss två att han också tycker att chefen är en tönt.

Jag är ärligt talat rena mardrömmen mot chefer som jag inte har respekt för :laugh: Inte ett dugg tolerant, superkort stubin och en jävla attityd.

Fast jo. Jag har sett det så ofta att chefer är tillåtande och tom undfallande gentemot män men gör en kvinna samma sak så blir det nedslag direkt. Unket.

Att han sedan inte betett sig så att han fått din respekt gör inte att han får ha två uppsättningar regler. Sen tycker jag att det inte är helt ok att reagera som du gör men jag hade gjort likadant (något jag typ behöver jobba med :angel:
:D). Blir jag sne på någon riskerar jag att vara en total bitch.
 
Fast jo. Jag har sett det så ofta att chefer är tillåtande och tom undfallande gentemot män men gör en kvinna samma sak så blir det nedslag direkt. Unket.

Att han sedan inte betett sig så att han fått din respekt gör inte att han får ha två uppsättningar regler. Sen tycker jag att det inte är helt ok att reagera som du gör men jag hade gjort likadant (något jag typ behöver jobba med :angel:
:D). Blir jag sne på någon riskerar jag att vara en total bitch.
Jag tror ärligt talat inte att det har med hans kvinnosyn att göra, det här är första gången han behandlar oss olika och jag kan förstå att han i sin tur inte har det lätt med mig så att det spiller över emellanåt 😅

Jag kan inte för mitt liv uppbåda någon som helst respekt för en chef som dels är väldigt tafatt, dels bara sitter på sitt kontor hela dagarna, dels kommer med helt onödiga påtryckningar (till exempel att vi MÅSTE ha ett medarbetarsamtal mitt i den stressigaste perioden på hur länge som helst när jag behöver använda mitt tid till annat), och sen är allmänt lost i vår bransch. Han har varit här i två månader men han har fortfarande inte lärt sig våra produkter, han kan inte ett dugg om något av våra projekt och han upprepar hela tiden samma självklarheter.

Min attityd är nog det minsta problemet i sammanhanget :laugh:
 
är allmänt lost i vår bransch. Han har varit här i två månader men han har fortfarande inte lärt sig våra produkter, han kan inte ett dugg om något av våra projekt och han upprepar hela tiden samma självklarheter.

Det är ju f-n riktigt pinsamt. Jag har ju börjat inom en helt ny bransch och försöker ju lära mig så mycket som möjligt så snabbt jag kan. Dels för att det är kul och dels för att kunna vara en bra anställd.

Som chef/arbetsledare är det ju ett måste, inte bara något en gör för att det faktiskt är intressant (jag håller förmodligen på att plåga ihjäl mina kollegor med alla frågor! :laugh:).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 496
· Visningar
42 207
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp