Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt gå ut och plocka ihop lite plantor jag skulle ta med mig imorgon och ge bort. Men har skjutit på det hela dagen för det har ju varit så fint väder.
Började åska och regna för fullt. Hoppas det lugnar sig lite senare. Är ju jobbigt o plocka n blöta växter.
Positiva är att jag inte behöver vattna iaf. 😅

Nu väntar jag på att dom sista evighetsminuterna på tvättmaskin ska bli klara. Så jag kan börja titta på någon serie tror jag. Kan ju börja titta innan, men då kommer jag glömma hänga upp tvätten så lika bra att vänta.
 
Min hydrofor nere vid bäcken sprang läck. Behöver den till bevattningen. La en blänkare i byns fb-grupp och fick napp direkt.
En granne hade en över, som skulle till tippen. Behöver bara kalla in rörmokare för att få den på plats.

Min fars ordspråk stämmer fortfarande. Det den ene har över den andre behöver.
 
Bara 10 saker kvar på min att-göra-lista innan jag går på semester. :) Hade hopparande att jag skulle kunna beta av det idag men nu stänger jag laptopen för dagen.

Lite irriterad är jag över att jag inte har paddlat idag. Abstinens kanske, men jag kände mig rätt sliten igår så jag kan behöva en vilodag. Det är åtminstone vad en del av hjärnan säger - resten av mig vill PADDLA!

”Hopparande”. Vad är det för autocorrect egentligen? Vad betyder det ens? :confused:
 
Har precis stoppat min badhandduk i tumlaren. Enda sättet att få den någotsånär torr. I badrummet var den fortfarande plaskblöt efter morgonens dusch. Vill kunna torka mig imorgon bitti. Eftersom det regnar ett par tre gånger varje dag så går det inte att torka den ute på strecket. Men den skulle inte torka ens om det var uppehåll. Det är för fuktigt.
 
Senast ändrad:
Ja tänkte på det, men skulle då vara tvungen att baka, orkar inte i värmen. Matlagning ska vara enkel :D
Det beror nog på vanan?
Jag svänger ihop en pajdeg i matmaskinen på några minuter. Och kölar ut den i en form. Kör i ugn 10 minuter. Släng på köttfärssåsen och en äggstanning. Och sen sköter den sig själv.

Men är man inte van att göra det tar det längre tid. Jag kan göra det halvt i sömnen - beroende på att jag vissa perioder levt på mangold- och fetapaj.

Det är krångligare att göra en köttfärssås :D
 
Bestämde mig för att köra en mamma på vift och besöka ”vår” festhelg senare i sommar. Behöver en klänning eller två så sitter och scrollar lite när jag kommer på att jag kanske ska kolla upp vad det är vi ska göra. White Party och sen Pink Party. Ja, det smalnade ju av alternativen i varje fall. I år känner jag lite.. I’m too old for this shit 😅
 
Det beror nog på vanan?
Jag svänger ihop en pajdeg i matmaskinen på några minuter. Och kölar ut den i en form. Kör i ugn 10 minuter. Släng på köttfärssåsen och en äggstanning. Och sen sköter den sig själv.

Men är man inte van att göra det tar det längre tid. Jag kan göra det halvt i sömnen - beroende på att jag vissa perioder levt på mangold- och fetapaj.

Det är krångligare att göra en köttfärssås :D
Om man har en matmaskin som är värd sitt namn är det ju bra ;) Och kladdigt och jobbigt, tycker inte om att baka alls, det enda som jag tycker sämre om än matlagning....
Jag KÖPER min pajdeg och även pizzadeg ;) Mycket enklare än så kan man inte få det, förutom när man inte har det hemma... och inte tar sig till affären pga värmen.

Mina pajer blir numera rinniga, annars så älskar mina barn min köttfärspaj, men jag vet itne vad som hänt de senaste två åren, jag misslyckas VARENDA gång. Barnen säger inget och äter nöjt- den är god ändå får jag veta, men JAG VET att jag misslyckats IGEN! :( :(
 
Bestämde mig för att köra en mamma på vift och besöka ”vår” festhelg senare i sommar. Behöver en klänning eller två så sitter och scrollar lite när jag kommer på att jag kanske ska kolla upp vad det är vi ska göra. White Party och sen Pink Party. Ja, det smalnade ju av alternativen i varje fall. I år känner jag lite.. I’m too old for this shit 😅
Du är aldrig för gammal!
 
Sonen är på besök några dagar och medan han klippte min gräsöken så snodde jag ihop pizzadeg och nu står första pizzan i ugnen. Blev 2 för yngsta med sambo kommer också förbi snart 🥰

Nyklippt gräs, pizza och kids på besök är inte så dumt på en torsdag.
 
Blev hastigt och lustigt lite nya planer; for bort till stallet för en snabb sväng (passar bra med vila i den galet kvava och tryckande luften) istället för att rida och ingen grillning som tänkt- åkte iväg för att ta hem en kattunge som vi hoppas ska fungera med vår hona som inte är nöjd med tillvaron. Bara 3 veckor i morgon utan hanen men det handlar verkligen inte om att ersätta honom :heart . Dock blir det att ringa vetten imorgon direkt då katten inte är vaccinerad (eller avmaskad), då detta är något jag vill ha gjort snarast.
 
Skrollade runt på FB och hittade i lokala gruppen att det var ett brunnslock på vift så att en brunn var helt öppen. Flera som klagade och diskuterade över vems ansvar det var att lägga tillbaka.
Börja själv fundera på om jag skulle kunna lägga på det själv på något vis då det är närheten av mitt lägenhetshus.

Någon minut senare hörde jag en fomp och tittar ut. Då har någon närboende granne gått dit och lagt det på plats igen. Och medan han går därifrån håller han på med mobilen.
Fixat! Kommer en kommentar snabbt i inlägget. 🤩
 
Om man har en matmaskin som är värd sitt namn är det ju bra ;) Och kladdigt och jobbigt, tycker inte om att baka alls, det enda som jag tycker sämre om än matlagning....
Jag KÖPER min pajdeg och även pizzadeg ;) Mycket enklare än så kan man inte få det, förutom när man inte har det hemma... och inte tar sig till affären pga värmen.

Mina pajer blir numera rinniga, annars så älskar mina barn min köttfärspaj, men jag vet itne vad som hänt de senaste två åren, jag misslyckas VARENDA gång. Barnen säger inget och äter nöjt- den är god ändå får jag veta, men JAG VET att jag misslyckats IGEN! :( :(
Bara lite OT - det föll mig inte in att paj skulle räknas in under bakning. :D:D
slut OT
:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 015
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp