Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen släppte migränen efter 3 dygn och det känns som att springa ett långdistanslopp efter att ha blivit påkörd av en ångvält och sparkad av en riktigt ilsken shetlandsponny i ryggen. Nu är det bara reglering av kroppstemperaturen som återstår och äta något så kommer det kännas mycket bättre, sen ska jag titta på asmr-videos resten av dagen och kanske läsa lite.

Så, hej igen världen! 👋
 
Ska på första vägföreningsmötet ikväll och läser på om juridiken lite så att jag kan få reda på hur de tänkt med sina konstiga beslut. De ska välja in nya ledamöter o.l., frågan är om man ska hoppa på det direkt som störig nykomling? Kanske suppleant iallafall. Vet inte ens om rösträkningen blivit klar nu med all försäljning och avstyckning, men jag vill verkligen förhindra att styrelsen kommer undan med att låna privat till sin egna förening med ränta igen. Det är ju en rejäl jävsituation plus tyder på kass ekonomi när man inte kan skrapa ihop 10k till en planerad faktura men samtidigt betalar ut överskott...

Min sambo tycker jag ska ligga lågt pga vill inte ha fiender i grannskapet men någon jäkla koll får man väl ändå ha 😅
 
Snarar avtalen och lagen. Uppsägningstid är dispositiv så den kan man avtala om med sin arbetsgivare; och det är ofta avtalat i kollektivavtal. Men kan också finnas i det egna anställningsavtalet om man inte har kollektivavtal. I slutändan får uppsägningstiden från arbetsgivarens sida inte understiga 1 månad.
Är det ändrat? När jag hade vikariat 2002-2003 så hade jag 14 dagars uppsägning från min sida och från arbetsgivarens sida var det nog ingen uppsägningstid alls. Stod inte i anställningsavtalet men i kollektivavtalet.
Sa upp mig under andra sommarsemestern, min chef sa att jag hade en månads uppsägning så jag fick rätta henne och säga 14 dagar. Sen sa hon inget mer om det, försökte nog bluffa mig. :cautious:
 
Deprimerad, jag har gått upp så mycket i vikt att ingenting passar längre. Vägrar att köpa nytt. Plus att det är dags för klänningar och kjolar och mina ben är ärriga och fula. Plus att en av mina favoritklänningar som jag faktiskt kan ha har tappat en knapp. Måste hitta en affär som säljer knappar.
 
Är det ändrat? När jag hade vikariat 2002-2003 så hade jag 14 dagars uppsägning från min sida och från arbetsgivarens sida var det nog ingen uppsägningstid alls. Stod inte i anställningsavtalet men i kollektivavtalet.
Sa upp mig under andra sommarsemestern, min chef sa att jag hade en månads uppsägning så jag fick rätta henne och säga 14 dagar. Sen sa hon inget mer om det, försökte nog bluffa mig. :cautious:
Skillnad på vikariat och tillsvidare? :)
 
Är det ändrat? När jag hade vikariat 2002-2003 så hade jag 14 dagars uppsägning från min sida och från arbetsgivarens sida var det nog ingen uppsägningstid alls. Stod inte i anställningsavtalet men i kollektivavtalet.
Sa upp mig under andra sommarsemestern, min chef sa att jag hade en månads uppsägning så jag fick rätta henne och säga 14 dagar. Sen sa hon inget mer om det, försökte nog bluffa mig. :cautious:
fy vad småaktigt av din chef att försöka lura
 
Ska på första vägföreningsmötet ikväll och läser på om juridiken lite så att jag kan få reda på hur de tänkt med sina konstiga beslut. De ska välja in nya ledamöter o.l., frågan är om man ska hoppa på det direkt som störig nykomling? Kanske suppleant iallafall. Vet inte ens om rösträkningen blivit klar nu med all försäljning och avstyckning, men jag vill verkligen förhindra att styrelsen kommer undan med att låna privat till sin egna förening med ränta igen. Det är ju en rejäl jävsituation plus tyder på kass ekonomi när man inte kan skrapa ihop 10k till en planerad faktura men samtidigt betalar ut överskott...

Min sambo tycker jag ska ligga lågt pga vill inte ha fiender i grannskapet men någon jäkla koll får man väl ändå ha 😅
Spela dum nykomling och ställ en massa obekväma frågor.

(jag brukar skylla på att jag är blond :D )
 
Äntligen hemma! Jobbig dag idag med strul och sov dåligt dessutom. Var på årsmöte för föreningen igår för första gången och det var som ett dagis, mest käbbel om småsaker :cautious: men nästan hela styrelsen är utbytt och jag blev också invald så vi ska nog få till lite ordning, är som ingen vits dividera om saker som hände på 80-talet och fastna i diskussioner om huruvida vi ska ha försäkring eller inte när det är ett krav enligt avtalet om marken :meh:

Men nu är det middag och sen slappa resten av kvällen, se lite csi troligen :)
 
Jag brukar skylla på samma sak, men det syns ju tydligt att jag inte är..... :D
Detta påminner mig om när jag och mamma hyrde ett släp för typ ett år sen. Pappa var med och kopplade på det men vi skulle koppla av det själva. Kan ju säga att det gick sådär :angel: Vi stod där ett bra tag och skruvade på olika saker, tryckte in handtaget, försökte lyfta av det osv, men släpet satt som berget. Bra när man kör runt men not so much när man vill lasta av det :cautious::D

Till slut kom det en kille som skulle hämta ett släp. Så han erbjöd sig att hjälpa oss.
Han "eh… behöver ni möjligtvis lite hjälp?"
Jag och mamma i kör: "JA!"

Sen började han och mamma småprata. Tänkte att de kanske kände varandra eller något men jag kunde inte placera honom så jag sa "känner vi varandra eller?"
Han: "ja, godisklubba, du skickade ju en vänförfrågan till mig på FB för några veckor sen"

Visade sig att vi är släkt. Oops 😂🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 809
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 256
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp