Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ååh! :love: Jag var osäker på om jag skulle till sommarstugan i sommar men så frågade jag körläraren om han hade någon semester så tänkte jag passa på då. Jepp, två veckor.
Och då visar det sig att en av de veckorna är mamma och syrran på Gotland, medan pappa får bo på ett boende.
:idea: Jag kan ju vara i sommarstugan ändå, min faster är där om det skulle vara något. Och då kom jag tänka på min kompis från Skåne, skickade iväg ett sms om den veckan då jag är själv i stugan.
Och japp! Hon skulle upp till Sundsvall den helgen och kunde åka några dagar tidigare och stanna i ett par dagar :love1:
Tänkt så smidigt saker kan bli ibland! :up:
 
Blev uppvaktad och avtackad på den gemensamma lunchen med blommor och presentkort av chefen. En kollega som jag inte haft så mycket med att göra mer än vi har pratat lite då och då ville att jag skulle lova att komma tillbaka nästa år. ❤ I kväll har arbetsrummet kidnappat mig, jag fick bara order om att ordna skjuts. :) I morse fick jag ballong och bubbel av min närmsta kollega under året. :)
 
Sonsonen som avgudar giraffen (som hastigt doptes till Elmer innan jag lamnade over den till henne) jag virkade till storasyster och alltid sover med den. ❤️
 

Bifogade filer

  • unnamed.webp
    unnamed.webp
    76,9 KB · Visningar: 27
Beror på avtalet. Vi har 1 månad som @TheRedLightning
Snarar avtalen och lagen. Uppsägningstid är dispositiv så den kan man avtala om med sin arbetsgivare; och det är ofta avtalat i kollektivavtal. Men kan också finnas i det egna anställningsavtalet om man inte har kollektivavtal. I slutändan får uppsägningstiden från arbetsgivarens sida inte understiga 1 månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 809
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 256
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp