Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror väl på hur länge du har jobbat där?
Man brukar ha 3 månader om man har jobbat ett tag
Gick in och kollade hur det ser ut oss hos oss. Om man har tillsvidareanställning och har jobbat mindre än 12 månader är uppsägningstiden 1 månad. Om man har arbetat minst 12 månader som tillsvidareanställd är det istället 3 månader som gäller.
 
Trött trött. Bra träning :up: blev klara precis innan regnet. Sen blev vi lite sena hem ändå förlag upptäckte att en annan häst hade ett ca 2 dm långt snitt längs buken. Så in med hästen samtidigt som stallägaren ringde hästägaren och ambulatoriska. Messade hästägaren sen som hittat päls på en knäckt cypressgren så det är antagligen där hästen skurit sig. Det tokiga är att den ska egentligen ut på bete på söndag.
 
Katten var tröttare än jag idag och tog sovmorgon. Det var tydligen jobbigt att vänta ute på matte som var på bio igår :laugh:

Jag älskade filmen, det var nostalgi på högsta nivå :love: Det är ju inte stor filmkonst men det var inte första filmen heller men absolut välgjord. De hade till stor del inte gjort något nytt soundtrack, de använde det gamla :D

Visa bifogad fil 93010
Håller med, den var bra 👍🏻
 
Kom hem från dialysen, åt lunch och tog mina lunchmediciner. Sedan ringde grannen och undrade om jag kunde och ville följa med till klinik med en sjuk fölis. Det ville jag.

Så jag packade in mig och hund i bilen och åkte dit. Veterinären ringde flera kliniker innan det blev napp- Sedan for vi, jag hund, grannen, sto och föl. Stackars fölis hostade inte speciellt mycket men noggranna grannen hade sett att det inte var ok. Hon tempar alla föl varje morgon (!) och den här hade lite förhöjd temp. På kliniken isade det sig att det var helt rätt beslut. Det behövde åka in.
Som tack för hjälpen bjöd hon på mat på en ChopChop. :d
-
Min hundbörjar bli berest :D Vi har varit på flera klinikbesök med grannen.
 
Gick in och kollade hur det ser ut oss hos oss. Om man har tillsvidareanställning och har jobbat mindre än 12 månader är uppsägningstiden 1 månad. Om man har arbetat minst 12 månader som tillsvidareanställd är det istället 3 månader som gäller.
Tack gode Gud för lackavtalet. 1 månad om en anställd säger upp sig. Längre om företaget säger upp en. Eller ja beroende på anställningstid för den anställde.
 
Det har varit en okej dag. Av någon anledning var det tydligen lämpligt att kliva upp klockan sex en ledig dag trots att jag brukar vara DÖD när klockan ringer halv åtta när jag jobbar...
Har hunnit ut en långpromenad med djuren, köpt fler petunior av den vackraste varianten i världen typ, så kisse fick följa med in på lanthandeln. Tog sedan med shiban in till byn och köpte jord och lobelior, har planterat nämnda plantor samt satt om monstera och paraplyplanta, rensat upp på "bakgården" medan kisse variit ute i långkoppel, letat rätt på MoaBoa som rymt igen och samtidigt börjat sortera ut och tvätta igenom vintergarderoben, plockat hem lite smått och gott som ska berika spindlarnas terriarier, vattnat igenom hela djungeln ordentligt och... well... nu är dagen typ slut? :confused: Min enda lediga dag och det känns som att jag inte fått NÅGONTING vettigt gjort, bara trams. Huset är fortfarande en jävla röra. :grin: Kan dagarna inte vara dubbelt så långa, tack?(särskilt de lediga.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 184
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 805
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 255
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp