Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser dock att det vore charmigt att ha glugg mellan framtänderna. Man kanske kan be om det när man ändå håller på. 😄

Hade alltså raka framtänder från början. 😅
B31673D2-5C4A-4BF2-95CE-C689D0421233.webp
 
Försöker få katten att komma ner från bokhyllan så vi kan klippa klor. Vanligtvis kommer hon som ett spjut, hon älskar att klippa klorna, men det är två hundar ute som leker som hon inte kan slita sig från att glo på.
Mitt i allt "ååh klippa klorna?... men vovvarna... klippa... vad gör vovvarna... fast klippa är mys..." kaos i hennes lilla hjärna snor hon runt och fräser åt mig.
Jahopp. Är väl mitt fel att hon är ambivalent nu också 🤷‍♀️:D Får försöka igen senare. 🙄
 
Nyser och snoken rinner 🥲 Började med en förjäklig hosta som jag botat genom att vara duktig och börja med astma mediciner i tid. Men snoken kan jag inte göra så mycket åt och inte heller att det gör ont i hela skinnet på ryggen 🤪 Vore min vanliga tur om jag åker på influensan nu 😂
 
Betygen är nästan satta, dvs 61 av 62 elever har fått mail (den 62a har jag ångest över att bedömningen inte stämmer med min magkänsla) och hälften är inlagda i systemet men inte låsta. Ser med viss vånda fram emot att öppna mailkorgen i morgon. Kvällen från ca halv nio har jag tillbringat på altanen med sashimi på Salmalax och ett par glas vitt vin. Tyckte att jag var värd det. I morgon ska jag låsa alla betyg, gå på teamskurs om "Föreståndare för brandfarlig vara" (ja, jag har åsikter om placeringen av den)och sen faktiskt försöka hinna träffa hästen. I bästa fall för mer än att mocka och göra höpåsar.
 
Senast ändrad:
Tack! 7 veckor? Redan? Känns som att det var igår du skrev i körkortstråden att du klarat uppkörningen 😊🙈

Då har vi en 7-veckors-dag och tre årsdagar att fira idag. Idag är det inte bara ett år sen jag tog körkort utan även morfars och hankattens födelsedag :heart 🎂 🐈

😊😊💕 Tack och grattis igen! 🎂
Ja, det har gått fort ... har inte köpt bil än, men än så länge klarar jag mig utan. Behöver ju inte bil till vardags. Men har kört många mil med mammas sambo, bl a motorväg o städer och lite själv också.
 
Blev bränd av en lysmanet idag! Satan vad det gjorde ont de första två timmarna :crazy: nu så här 12+ timmar senare känns det bara lite tack och lov.

Skulle ta ett morgondopp i medelhavet men missade att det hade kommit in maneter till stranden under natten…
Nu har jag tre långa brännmärken, ser ut som att ett djur med rejält stora klor rivit mig på skinkan, av alla ställen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 186
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 809
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 256
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Dongel?
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp