Vad gör vi? Del CIX

Efter mycket om och många men fick jag hem min bil med vinterdäck på. Men den utlovade servicen verkar inte vara gjord. De har inte skrivit en rad i den i övrigt ifyllda serviceboken. Jag har skickat en meddelande på Facebook och frågat vad de gjorde och om jag kan få det skriftligt. Får väl ringa igen måndag eftermiddag om de inte svarar.

Har hunnit fira herr Sthu ihop med familjen. Han blev mycket glad för sin present, en Fitbit ionic.
Nu sitter han i köket och fixar med min te-kalender medan han väntar på att klockan ska uppdateras och bli klar för använding.
Gör det! Har för mig att för att den utökade hybridgarantin ska gälla, så ska alla servicar vara gjorda.
 
Vi har väldigt många låneord från bl a tyska och franska. Rätt intressant faktiskt. Jag har blivit tillfrågad av en kollega hur länge jag läst franska jag när vi jobbade i ett projekt och en annan kollega kunde inte alls förstå någonting alls när jag förklarade att jag såg släktskapen mellan romanska och anglosaxiska språk, enligt henne såg jag släktskap som inte fanns. O_o

Jag har inte läst franska, är hyfsad på engelska och kan lite tyska och spanska.
 
Glad första advent på er :) ! Jag var ute och släppte ut hästarna för en liten stund sedan. Vanligtvis kryper jag tillbaks i sängen efteråt på helgerna, men idag bestämde jag mig för att sätta mig i morgonlugnet med tända ljus, en skinkmacka och en kopp kaffe i stället. Mycket mysig och bra start på dagen :up: !
Jag och sambon har också ätit skinkmacka till frukost :D
 
:(
Makens nya Fitbit funkar inte.. Den började krångla igår kväll, så nu på morgonen skulle han starta om den. Nu går den inte starta alls. Mycket tråkig.
Så nu får vi ta vår lilla bil och åka till Netonnet för hjälp. Känns lite surt men vad gör man?
 
På väg hem från stallet.
 

Bifogade filer

  • D4C3D7B2-D02E-490A-AAAE-526BFEBC8644.webp
    D4C3D7B2-D02E-490A-AAAE-526BFEBC8644.webp
    443,7 KB · Visningar: 17

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp