Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du om nån kan ju verkligen bära upp sånt och få det att se fantastiskt ut! Vi dödliga skulle ju mest se ut som kusinen från landet om vi försökteYes! Det är Margielas ”signum”-sko. Finns ganska många utföranden! Lite som klövar
Har ett par Tyckte de som länkades tidigare i tråden från Margiela är rätt snygga också (om de stylas rätt).
Fattar dock inte jämförelsen med ”kudd-skorna” alls!
Hon kanske kände sig lite fångad i sitt eget huvudLäste lite i en grupp på fb. En tjej skrev om att ha ”galler i huvudet” hahaha det tog jättelång tid innan jag fattade att hon vill använda ”griller i huvudet” men verkade ha missuppfattat haha
Tyskt.Varför heter det ens griller? Måste vara något gammalt svenskt ord? Jag känner inte igen det från andra ställen förutom i det uttrycket.
Huh, fascinerande! Intressant att vi behöll det tyska ordet istället för att översätta det till syrsor. Som myror eller fjärilar.Tyskt.
Varför säger vi att vi sätter griller i huvudet på någon? Vad är griller? Jo, ordet kommer från tyskans grille som betyder syrsa. Det är inte första gången vi använder oss av småkryp i olika kroppsdelar för att beskriva ett sinnestillstånd. Det finns också talesätt som “ha myror i benen” och “ha fjärilar i magen”. Att sätta griller, syrsor, i huvudet är alltså ett bildspråk för att sätta underliga idéer i huvudet på någon.
Hahaha, Zorg industries om jag minns rätt
Jean-Baptiste Emmanuel ZorgHahaha, Zorg industries om jag minns rätt
Fasen vilka ikoniska filmer det gjordes "förr"
Fast det finns flera. Som - ont krut förgås inte så lätt.Huh, fascinerande! Intressant att vi behöll det tyska ordet istället för att översätta det till syrsor. Som myror eller fjärilar.