Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har väldigt mycket mindre ont idag än i går.
Men visst känns det.
Fått igång tekniken dvs bredband och tv så nu känner jag mig färdigflyttad haha.
Har bara alla lådor kvar typ.
Packade upp 1 låda igår.
Den med kyl och frysvaror haha
Ska ta köket och sen sovrummet.
I tv rummet måste hyllorna upp på bokhyllorna så jag kan börja packa undan lådor.
Sen är det hatobjekt nummer 1 kvar
Skrivbordet
 
1583656595911.webp




:rofl:


Kvinnodagen idag! Sorgligt att den behövs, men ändock är den här igen. Jag ska ned på stan och besöka en utställning och lyssna på tal under eftermiddagen.
 
Vi var där i jobb för 2 år sedan. Bodde i Melbourne. Vi hyrde lägenhet i St Kilda, ett område vi rekommenderats av vänner. Vi gillade det verkligen. Det var en skön blandning av konstnärsfolk, surfare och kostymnissar. Det fanns en hel del restauranger, pubbar, matbutiker etc i området. Och gångavstånd till havet från vår lght.

Vi hade 2 lediga dagar och åkte på en busstur med guide längs med Great Ocean road och såg 12 apostles, var vid en underbar strand, kollade på koalor, var i en regnskog och lite sånt. Superbra och asrolig guide som jag klickade med. En snubbe från outbacken som också brukade köra turer då man letade guld och övernattade i vildmarken vid en brasa. Han bjöd med oss/mig på äventyr när vi är där igen. Hoppas han bor kvar då fortfarande.
Vi skickade några kompisar på hans busstur max 1 år sedan. De älskade honom också. Kul, galen och otroligt kunnig om vildmarksliv, natur och djur!
Häftigt att åka runt och se koalorna lite här och var i träden bredvid vägarna också.

Vi var också in i Melbourne city och shoppade, åt etc. Trevlig stad med en väldig mix av nationaliteter och kulturer. Fanns all möjlig sorts mat också.

Vi kommer ju för jobbet behöva åka dit igen. Men nu kommer vi planera för att kunna stanna längre och ta semester där med. För vi blev helt kära i landet!

Galoppen är ju stor där. Och Melbourne har årligen Australiens största lopp. Du kanske tänkte åka nu. Men annars är ju Melbourne Cup ett spännande event.

@Seabaz kan nog tipsa mer.
Ja och så hoppas vi att @Seabaz fortsätter här på forumet och inte lämnar!
 
Såg precis den här notisen
E3A7BBD0-5535-4919-AC33-9ED8B6532CFE.webp

och funderade på vilket kön (som man, kvinna, annat) som växer till kvinnomottagningen :confused: Fattade ingenting och tyckte att det var en extremt oklar rubrik som är väldigt ovärd att klicka på. Tills jag läste andra delen av meningen om att hundratals skickad till Gbg och poletten äntligen trillade ner.

Kön som en kö av folk, inte kön som kvinna, man, annat :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp