Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Transkriberat färdigt.

Jag ska göra mitt bästa för att inte samla in sådant material till vare sig C-uppsatsen eller master-uppsatsen. Ev så får jag lägga pengar på hög och betala någon annan för att transkribera. Fast det jag funderar på till nästa nivå på uppsats kräver eg inte kvalitativa intervjuer.
 
Lovade bort mig på Tisdag till en kompis. För att sen inse att nej, det går inte alls! Jag måste stanna i skolan och gå på mattesupporten för jag har prov om 2v och har bara två chanser kvar att gå på supporten och få hjälp med det sista.

Så, nu har jag typ världens sämsta samvete för att jag först sagt att jag kan, för att sen ändra mig och inte kunna. Fy, jag hatar när jag är så här tankspridd och lovar bort mig innan jag tänker efter tillräckligt noga!

Fast egentligen hade jag planerat att gå på två andra tillfällen, men det sket ju sig rätt rejält förra veckan så jag vet inte riktigt. Förra vecka väntade jag först 4h för att mattesupporten skulle börja, för att läraren sen ska meddela att hen ska ha genomgång med en annan grupp (på fem personer...). Sen, efter 1h 15min (av 1h 30min), började läraren skriva upp alla oss som inte tillhörde den gruppen och givetvis kommer denna tjejen sist i ledet. Då gav jag upp och gick hem istället. Kände att det inte är en chans att 20 pers hinner få hjälp före mig på 15min.
 
Transkriberat färdigt.

Jag ska göra mitt bästa för att inte samla in sådant material till vare sig C-uppsatsen eller master-uppsatsen. Ev så får jag lägga pengar på hög och betala någon annan för att transkribera. Fast det jag funderar på till nästa nivå på uppsats kräver eg inte kvalitativa intervjuer.
Jag har transkriberat intervjuer med demenssjuka patienter. Det var fan inte lätt!
 
Hur tidigt kan man börja klättra? Som barn alltså.
Finns ingen nedre gräns, men föräldrar behöver vara med och hålla koll. Det är bra om föräldrar har i alla fall grundläggande kunskap om säkerhet kring klättring osv. Jag har inga barn själv så jag har ingen koll på om de olika klättercentren har regler kring sådant.

Vet också att det där jag klättrar anordnas barnkalas, sommarlovskurser mm och stundtals är det som en miljard ungar överallt där :p
 
Tittar på resor, Australien, kan det vara något?

Vi var där i jobb för 2 år sedan. Bodde i Melbourne. Vi hyrde lägenhet i St Kilda, ett område vi rekommenderats av vänner. Vi gillade det verkligen. Det var en skön blandning av konstnärsfolk, surfare och kostymnissar. Det fanns en hel del restauranger, pubbar, matbutiker etc i området. Och gångavstånd till havet från vår lght.

Vi hade 2 lediga dagar och åkte på en busstur med guide längs med Great Ocean road och såg 12 apostles, var vid en underbar strand, kollade på koalor, var i en regnskog och lite sånt. Superbra och asrolig guide som jag klickade med. En snubbe från outbacken som också brukade köra turer då man letade guld och övernattade i vildmarken vid en brasa. Han bjöd med oss/mig på äventyr när vi är där igen. Hoppas han bor kvar då fortfarande.
Vi skickade några kompisar på hans busstur max 1 år sedan. De älskade honom också. Kul, galen och otroligt kunnig om vildmarksliv, natur och djur!
Häftigt att åka runt och se koalorna lite här och var i träden bredvid vägarna också.

Vi var också in i Melbourne city och shoppade, åt etc. Trevlig stad med en väldig mix av nationaliteter och kulturer. Fanns all möjlig sorts mat också.

Vi kommer ju för jobbet behöva åka dit igen. Men nu kommer vi planera för att kunna stanna längre och ta semester där med. För vi blev helt kära i landet!

Galoppen är ju stor där. Och Melbourne har årligen Australiens största lopp. Du kanske tänkte åka nu. Men annars är ju Melbourne Cup ett spännande event.

@Seabaz kan nog tipsa mer.
 
Vi var där i jobb för 2 år sedan. Bodde i Melbourne. Vi hyrde lägenhet i St Kilda, ett område vi rekommenderats av vänner. Vi gillade det verkligen. Det var en skön blandning av konstnärsfolk, surfare och kostymnissar. Det fanns en hel del restauranger, pubbar, matbutiker etc i området. Och gångavstånd till havet från vår lght.

Vi hade 2 lediga dagar och åkte på en busstur med guide längs med Great Ocean road och såg 12 apostles, var vid en underbar strand, kollade på koalor, var i en regnskog och lite sånt. Superbra och asrolig guide som jag klickade med. En snubbe från outbacken som också brukade köra turer då man letade guld och övernattade i vildmarken vid en brasa. Han bjöd med oss/mig på äventyr när vi är där igen. Hoppas han bor kvar då fortfarande.
Vi skickade några kompisar på hans busstur max 1 år sedan. De älskade honom också. Kul, galen och otroligt kunnig om vildmarksliv, natur och djur!
Häftigt att åka runt och se koalorna lite här och var i träden bredvid vägarna också.

Vi var också in i Melbourne city och shoppade, åt etc. Trevlig stad med en väldig mix av nationaliteter och kulturer. Fanns all möjlig sorts mat också.

Vi kommer ju för jobbet behöva åka dit igen. Men nu kommer vi planera för att kunna stanna längre och ta semester där med. För vi blev helt kära i landet!

Galoppen är ju stor där. Och Melbourne har årligen Australiens största lopp. Du kanske tänkte åka nu. Men annars är ju Melbourne Cup ett spännande event.

@Seabaz kan nog tipsa mer.
Jag tänkte nog åka juni-juli men vet inte än.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp