Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar en massa igen, det kommer verkligen i sjok här. Men idag var jag på årsmöte hela dagen, och inte i tjänsten, så det kvalificerar sig som självvald aktivitet som tog 6 timmar av min lediga tid. En intensiv period är det!

Lite sur över att min beställning från Tyskland drar ut på tiden också. Akvariegrejor. En butik som brukar ha betydligt snabbare leveranser, men tydligt inte just mina grejer denna gång.

Nu ska jag lata mig ikväll och äta smågodis. Imorgon är det kvinnodagen! :banana:


1583604887149.webp
 
Det var himla skönt och mysigt med en rejäl sovmorgon och dra oss i sängen till halv elva 😍. Himla god frukost med bla hembakt bröd och frukt 😋😍 innan älskling åkte till en kompis och jag passade på att ta lite av helgstädningen innan jag stack ut i solen och åkte till stallet 😊. Blev en härlig ridtur på pigg pålla som helst ville springa 😄😍. Efter stallet tog sambon och jag en dusch och nu äter vi hemlagad pizza 😊.
 
Maken fixade ström på hästhagen (den ena jäveln har kommit på att det inte är ström...) medan jag stod en stund i vedhögen och sen grejade med kaninerna ihop med ungarna. Nu sitter jag innan och försöker få röven ur fåtöljen och städa färdigt så jag kan duscha ungar och sen mig själv. Ska dekorera tårtor också.
Duscha tillsammans är aldrig så romantiskt och trevligt som det låter. Det är alltid någon som fryser...... ;)
JA!! Mycket oromantiskt :wtf::wtf::wtf::wtf:
 
Och på tal om duscha. Ena badrummet är TRÅNGT och där är munstycket EXTREMT känsligt för varmt och kallt. Man få liksom hetsa för att hinna bli ren mellan för varmt och för kallt.
Andra badrummet har jag sällskap av Gunnar och övriga ogäster och där får munstycket ryck ofta och kommer högt tryck vs inget tryck alls.
 
Jag skulle sätta mig ner med en Ben & Jerry och mysa lite men... Jag har någon konstig smak i munnen, allt smakar beskt. Ben & Jerry ska inte smaka beskt. Inte vatten heller :rage:
Är vansinnigt irriterad, vad är det här för konstigt ens? Jag har googlat och det enda jag hittat är att pinjenötter kan göra så smaker blir konstiga. Men jag har ätit en pinjenöt i hela mitt liv och det var för mer än tio år sedan.
*mutter* förstöra min heliga Ben & Jerry myskväll...:meh::cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 978
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp