Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maken fixade ström på hästhagen (den ena jäveln har kommit på att det inte är ström...) medan jag stod en stund i vedhögen och sen grejade med kaninerna ihop med ungarna. Nu sitter jag innan och försöker få röven ur fåtöljen och städa färdigt så jag kan duscha ungar och sen mig själv. Ska dekorera tårtor också.
 
Precis suttit med sambon och jämfört offerter på takbyte. Det kommer bli ett satans projekt det här eftersom vi ska riva allt själva.
 
Flyttdagen är här.
Superstressad men det ger sig nog bara första lasset är på g.
Det enda kravet jag har är att sovrummet ska med första vändan så jag kan ta med katten och stänga in henne där.
Grisarna får åka låda och vara i den tills buren kommer
Kan hon lite ligga på en filt? Hur långt är det mellan lägenheterna?
 
Sitter och försöker få ihop världbilder och samtidigt tänka klokt.
Jag kan förnuftsmässigt förstå helnykterheten men inte känslomässigt. Detta att alkohol är skrämmande och förkastligt.
I min värld är alkohol inget speciellt. Varken eftersträvansvärt eller förkastligt. I den helnyktres värld är det annorlunda.

Minns en gång när vi på en invigning serverade alkoholfri cider men fick utskällning av en besökare eftersom cider per definition är en alkoholdryck - alkoholfri eller inte.

Jag behöver läsa på för att förstå mer.
 
Jag har varit ute på långrunda med hästen, första efter att hon blivit frisk. Jäklar vilken kraft det är i bakkärran och så skönt att även efter galopp uppför ( vem sa bromsa ) tar det bara några minuter innan andningen är normaliserad igen.

Sedan var det sol ute, bara det! 🐎🌞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 978
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp