Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså :banghead:
Jag svassade ut i vardagsrummet i raffiga underkläder och ba: ”Kolla vad raffigt!” *hint hint*
Sambon: ”Ja titta, vad vacker du är, älskling!” *fortsätter spela tv-spel*

Och när han kom hem slängde jag mig om halsen på honom med ett ”Jag har längtat efter dig idag..” *smeka armen*
Fick ett: ”Jaha! Vad trevligt, skulle vi äta fisk idag” tillbaka.

Jaaaaahaaaapp.
Du kanske ska prova att smeka någon annanstans :angel::p
 
Då får ni vara mina livräddare :laugh::D:love:
Jag känner mig lite tveksam till att läraren skulle göra det villigt om de inte redan är textade :cautious: mvh låg tilltro
Ok, förra inlägget var kanske inte jätteseriöst formulerat. Men mer seriöst: jag förstår att man inte alltid har jättebra tilltro till folk. Har själv svårt att lita på folk, men tack vare att mina lärare nu är väldigt bra (mestadels iaf!) så känner jag att jag kan prata med dem om problem och att vi tillsammans kan hitta en lösning. Väljer du att gå utbildningen så hoppas jag att du får lika bra lärare! :heart

Jag skulle definitivt kunna tänka mig att lägga ner tid på att texta saker för dig, jag har visserligen ett liv utanför att texta saker. Men skriva av vad någon säger tar inte mycket energi för mig, och tid har jag (hur jag spenderar den är något annat :angel:). Det är bara att skicka PM om det blir aktuellt :)
Sen, som sagt, så har du faktiskt rätt till hjälpmedel så att du kan följa med i undervisningen, tex som textade föreläsningar. Även om det innebär att läraren får jobba flera timmar extra med textning, har du fortfarande rätt till det. Och vill läraren inte texta föreläsningarna åt dig så kan du ju alltid fråga hen hur hen tycker att du helt plötsligt ska bli hörande! :grin:
 
Fy vad hemskt!
Detta med taggtråd/ståltråd som ligger gömd sedan lång tid tillbaka och markägaren/ägarna låter det ligga år efter år efter år.
Tänker även på allt vilt som skadar sig.
Så onödigt.

Verkligen! Ståltråd är ju verkligen värdelöst att stängsla med - har jag egen gård i framtiden såkommer jag verkligen se till att ha stängsel som går sönder innan hästarna gör det!
Hade SÅN tur igår, med att tråden inte gjorde värre skador och att hjälp kunde komma så fort, men en sådan mardrömssituation vilö jag inte uppleva igen!
 
Sådärja! Blev ju sen till stallet då brödbaket tog sån tid meeen kände att ska jag rida blir det bara framstressat och stressa i stallet är det sista jag vill efter två snabba dagar där så bestämde mig för att longera med bom istället; sparade tid samt att jag kunde ta det lugnt och vara närvarande med hästen vilket hon verkade uppskatta lika mycket som jag gjorde ❤.
 
Nu har pappas kompis (äntligen) gått hem. Jag kunde inte hålla fokus längre ändå så det var lika bra att avsluta för idag. Har varit igång sen strax efter 08 imorse, vilket är på tok för länge för mig. Min hjärna känns som en stor klump potatismos.
Skulle egentligen behöva plugga på idrotten men vet inte om jag orkar göra det ikväll. Blir nog att ligga i sängen med en spinnande katt istället (alternativt en som låter som om den hyperventilerar, beroende på vem som ligger jämte)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 978
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp