Vad gör vi? Del CCXI

Från en som inte alls hängt med på alla svängarna med detta (men som bröt en tå i februari 😅):
Varför få du inte belasta gipset?

Att gipset sitter där är (väl) för att stabilisera frakturen och det är ju inte skönt gå mycket på gips för att det blir en rätt dålig sko men t ex inne på affärer måste du väl kunna linka fram på det istället?
Jag får stödja på foten, men jag hoppar med kryckan eftersom det gör ont inte där det är en fraktur utan på andra ställen där de gipsat. Tex glipar det på smalbenet så varje gång jag tar ett steg så skaver det och gör ont när gipset dunkar mot framsidan av smalbenet.

Varför beställer du inte mat på nätet istället och får det hemkört? Det gjorde jag alltid när jag bodde mitt i stan och var utan bil. Så skönt att få det till dörren.

Jag vill ha olika saker från olika affärer. Dessutom är jag urtrött på att sitta hemma och klia mig under gipset med en ätpinne. Försöker städa lite iaf. Har inte kunnat ta saker till åv så nu är det ett stort berg i ett hörn av vardagsrummet.

Ärligt så stannar bussen i princip utanför min dörr och går var 6 minut för det mesta.

Jag vill ha olika saker från olika affärer. Dessutom är jag urtrött på att sitta hemma och klia mig under gipset med en ätpinne. Försöker städa lite iaf. Har inte kunnat ta saker till åv så nu är det ett stort berg i ett hörn av vardagsrummet.

Ärligt så stannar bussen i princip utanför min dörr och går var 6 minut för det mesta.
Ja men det måste ju vara sjukt besvärligt att hoppa runt och ha en Dramaten med?

Förstår att du är less på att vara hemma men jag ser framför mig hur du trasslar in dig i Dramaten och dimper i backen :nailbiting:

Sitter och tittar på när veterinären kollar min bästa kompis på ridskolan.
Han är halt så de ska väl se till att han får hjälp. Troligen har han busat och ramlat i hagen verkar det som. Verkar mer som vänster bog gör ont än någon av benen. :(
Stackars fina vännen. Men också glad att sådana skador kan ske. Häst ute är ändå en glad häst. :) hoppas han snart blir bättre!

Själv ska jag rida ett sto som de redan varnat mig om är aningen... vårig. Så jag är faktiskt ganska nervös (jag har "råkat ut" för hennes vårhumör förut). Men jag löste det okej då och jag kan säkert nu oxå, men jag har harvat runt på ursnälla galenpannor länge nu.😅

Tänker att en ryggsäck är bättre än dramaten när man hoppar på kryckor. Hade en granne under tonåren som var amputerad och hoppade på kryckor och handlade alltid med stor ryggsäck på ryggen istället.

Förstår att du är trött på gipset och hela baletten. Men nu är det bara 8 dagar kvar - pepp, pepp :) !

Har precis ätit middag, sen ska jag försöka sova tidigt. Vi har ett specialuppdrag på jobbet imorgon med att blåsa grus på en mack, så vi ska börja kl 5 innan det kommer folk som vill tanka. Får hoppas att mackpersonalen bjuder på kaffe!

Var I stallet hela förmiddagen och fixade och gick sedan direkt till kolonilotten för att vattna och rensa ogräs. Hade inte koll på klockan men märkte i sista stund att det nästan var dags att gå till frisören så fick skynda hem för en snabbdusch och en macka till lunch och hann precis i tid🙈 Har spelat piano en stund och väntar nu på att maken ska bli klar med middagen.

Hade en sån trevlig helg! En kompis kom i fredags och vi kollade torsdagens och fredagens hoppningar ihop. På lördagen tog vi en långpromenad i skogen med hundarna (mycket glada hundar då de fått vila av lite olika anledningar ett par veckor) 😍 Sen spelade vi flera omgångar av Ticket to Ride och en vända Monopol.

På söndagen blev det kortare skogspromenad, två vändor TtR till och sen hoppfinalerna och pizza 😁

Bakade en kaka endast innehållande ägg, socker, mjöl och smör. La till lite vaniljsocker. Skulle vara inne i 20-25 minuter men efter den tiden var den fortfarande rejält kletig så den fick vara inne det dubbla. Smakar gott trots mängden socker. Man skulle egentligen ha mandel ovanpå och florsocker sedan men eftersom det var provbak inför torsdag så testade jag inte det. Vet inte om jag väljer den kakan ändå. Vill ha något SUPERenkelt att göra och ta med till jobbet, men har ingen lust att göra chokladbollar igen.

Gick en snabb runda med hundarna, den brukar ta en timme, men tog 40 minuter eftersom jag raskade på. Kändes faktiskt skönt med rask promenad. Spionen i flexi som vanligt och rottisen i vanligt koppel bärandes på en boll, inte en människa ute i skogen i mörkret!

Nu har jag värmt pizza från i går och ska se på en serie.

Har ni varit i en affär idag o kollat kaffet?? Det var ingen 20kr höjning, jag dricker Arvid N eller löfbergs, för knappt 2 v sedan köpte jag 2 AN för 110kr idag kostade 1 pkt 96kr !!!!! O löfbergs 84 vilket är ca 30kr på det, helt sjukt!

Men bilen blev ua på bes , så jag köpte 1 kaka på willys som tröst/firande.
Japp! Det jag brukar köpa kostade nu 95 kronor. Visserligen eko men ändå. Tur jag har två paket hemma 😬

Japp! Det jag brukar köpa kostade nu 95 kronor. Visserligen eko men ändå. Tur jag har två paket hemma 😬
Skulle precis skriva att jag är tacksam för att jag inte dricker kaffe utan bara kolsyrat vatten typ Loka och Ramlösa och pepsi. Men literpriset på kaffe är kanske billigare än Pepsi och kolsyrat vatten ändå?

Min kollega kom tidigare än vad som sagts igår och tog hundarna på kvällspromenad. Den svarta odågan kröp ur halsbandet och smet! 🐕‍🦺

Kollegan ringde och var lite lätt stressad att hunden rymt och porten går i lås kl 21, så jag sa åt honom att börja gå åt mitt håll och vissla lite på odjuret medans de gick. Jag räknade kallt med att hundskrället hade skitkul och hade full koll på dem men inte ville låta sig bli infångad igen.

Jag hoppade till porten och ropade och visslade och efter ett tag såg jag hunden lösgöra sig ur skuggorna och komma mig glatt till mötes. Jag höll upp porten och hundrackan sprang in, ringde kollegan och väntade på att han och varulven skulle dyka upp ifall porten hann låsas innan.

Nu har fyrfotingarna fått mat och jag ska strax ta en näve piller och försöka somna lite tidigare ikväll. I morgon bitti kommer en annan kollega och går ut med dem 06:30, jag har ett onlinemöte och tänker sedan hoppa till bilen och köra några mil till mottagningen. Hoppas, hoppas, hoppas att läkningen gått bra! :nailbiting:

Har ni varit i en affär idag o kollat kaffet?? Det var ingen 20kr höjning, jag dricker Arvid N eller löfbergs, för knappt 2 v sedan köpte jag 2 AN för 110kr idag kostade 1 pkt 96kr !!!!! O löfbergs 84 vilket är ca 30kr på det, helt sjukt!

Men bilen blev ua på bes , så jag köpte 1 kaka på willys som tröst/firande.
Jo. Har fått rabatten till CG så passade på att storhandla och byta presenterna till brorsdottern då det redan fanns hemma. Köpte de två sista zoegas mezzo som fanns o två blue Java...93 kr/st. Galet. Men mollbergs blandning låg på 100 jämnt å den ekologiska på 109!! Sjukt

Har inte kollat pga veckohandlar i slutet av veckan. Men här var det extrapris på Arvid Nordquist (som sambon dricker) för ett tag sen - 2st för ca 120:-. Om jag minns rätt så har ordinarie pris legat på 75:- (om det inte var ännu mer..minns inte exakt, det går åt ca ett paket i månaden och vi försöker att köpa när det är på extrapris så det köps inte så ofta..) ett bra tag nu. Så jag räknar med att priset borde ligga runt hundringen nu då 🤯 .

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 413
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
407
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 060
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Enögd häst
Tillbaka