Vad gör vi? Del CCXI

Ute och ridit I solen :love:

Nu dags för lunch och sedan tänkte jag göra vårfint I trädgården.

20250408_095153.webp

Fick ett sms ang att prova ut hörselapparat. Extremt underligt mtp att jag hade i princip perfekt hörsel. Fick tag på någon som bekräftade att jag inte kallats eller bokats. Curiouser and cruiouser som Alice sa.

Ringt runt i går och idag och lyckades få information om galen släkting. Pust. Jag vet att jag inte ska ta åt mig, men det är lite jobbigt när det enda jag får tillbaka är allt jag gör som är fel. Alla säger, ta hand om dig själv, du kan inte ta ansvar. Men jag är den enda hen har kvar. Känner dock hur orken börjar rinna ut. Så fort jag blir av med gipset tar jag tåget ner och stannar över natt så jag hinner med allt. Börjar mer och mer luta åt att hen inte ska ha ett mobilt bank-id eftersom jag tvivlar på att det kommer fungera. Gör ett sista försök och säger åt hen att beställa hem en kod med bank dosa och sedan ta med sig den till banken.

Plus skriva ett testamente och hen har hittat två grannar som är beredda på att bevittna. Helst två original så om ett kommer bort så kan det andra förvaras säker.

Varit krasslig ett tag. Men idag... Ingen tupplur på dagen, segat runt med hunden i solen i en timme. Planerat påsk med familjen. Ser verkligen framemot mot träffa familjen i flera dagar.

Jag blir tokig. Går inte snabbt i vanliga fall och nu är det verkligen som en ledbruten sengångare. Jag har inte ens särskilt ont längre, men borde kanske inte ta bort gipset imorgon helst, vilket jag vill göra! Nåja, hämtat ut tråkiga paket från Region Stockholm (lancetter) och nya sensorer.

Ska nog koka en kopp äpple te. Yum.

Jag blir tokig. Går inte snabbt i vanliga fall och nu är det verkligen som en ledbruten sengångare. Jag har inte ens särskilt ont längre, men borde kanske inte ta bort gipset imorgon helst, vilket jag vill göra! Nåja, hämtat ut tråkiga paket från Region Stockholm (lancetter) och nya sensorer.

Ska nog koka en kopp äpple te. Yum.
Du behöver i allra högsta grad få av gipset, diabetiker o det har skavt, kan vara vad som helst under där nu, + att man brukar inte gipsa tår, utan bara tejpa ihop med grannen.

Du behöver i allra högsta grad få av gipset, diabetiker o det har skavt, kan vara vad som helst under där nu, + att man brukar inte gipsa tår, utan bara tejpa ihop med grannen.

Frakturen är nedanför lilltån så tror det var därför de inte bara tejpade ihop den. Sju dagar kvar! Men ska kanske ringa och fråga om de inte kan ta det nästa vecka istället.

Haft bästa pappan med mig som sällskap på behandling. Fick dela rum med en gullig tant som fick veta att immunterapin fått bort hennes metastaser. 🥳
För 3 år sedan bara så hade man inte den behandlingsmöjligheten. Coolt ändå vad vetenskapen gör!
Nu är jag jättetrött och ska vila medan sambo och pappa sätter upp hyllor och rullgardiner etc. ❤️

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 413
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
407
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 060
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Enögd häst
Tillbaka