Vad gör vi? Del CCX

Får kolla efter någon lämplig sådan att kontakta nästa vecka. Nu har jag suttit med massageapparat på benet en stund. Hjälper lite, men det blir absolut inte bra.
Det tar tid, en evinnerlig tid, jag har nåt liknande som kommer från höften och strålar ända ner i fotleden och blir det väderomslag blir det värre, då känns det som om en häst trampar på fotledens översida och det känns svullet och stelt. Vila hjälper inte, inte heller piller, det som hjälpt bäst är massageapparat.

Har börjat titta på Babylon 5 igen. Med en värld som gått åt helvete behöver jag något som handlar om individer som jobbar för fred trots olika åsikter, religion och bakgrund.

Och ja, jag vet att det är en utopi... men ibland behöver vi ideal att sträva emot, även om de inte kanske går att nå (serien tar definitivt fasta på att ingen är perfekt).

Trööötttt. Katten tyckte att hon skulle ge mig sin leksaksräka klockan ett i natt, den skulle tydligen ligga i mitt öga. Sedan blev lägenheten en rallybana och strax efter det blev den filmkulisss till Matrix.
Somnade inte om förrän 3.30 ungefär.

I natt hoppas jag att hon inte har lika livlig fantasi :angel:
”Vill du ha en snigel på ögat?”

Hade egentligen tänkt vänta med semla till årets fettisdag meeen eftersom ju brorsonen har kalas då han fyller år då så fick det bli en idag istället från CG semlebuffe när jag ändå var inne för att hämta storbeställningen. Klassisk med mandelmassa och te, precis så som jag helst vill ha den 😋👌.

Jag har noterat att jag blir fan mer stressad av mig själv eller andras tider hit och dit än att jag har fullt upp som idag med massa sysslor ! (Så idag helvila i hagen)! Som igår rörde det ihop sig och jag blev orimligt stressad av mig själv och andra och vanligen en sån dag skulle jag släppt ut hästen i hagen igen då jag inte vill arbeta henne med fel energi. Men jag fick nog och sket i andras åsikter om tider och min egen press och slappnade av och tömkörde hästen en sväng; skönt med motion ute för både min kropp och knopp!, nöjd med mitt val 😊.

Städat bilavdelningens golv ordentligt och justerat billyften, den ena sidan har varit lägre än den andra, bara 2 cm dock så egentligen gör det inte ett smack för funktionen men lite snett är dock inte rakt, speciellt inte nu när väggarna är raka för nu syns det,,,,mycket. :grin:

Fördelen med gamla vajerlyftar från 70-talet är att man enkelt kan justera och underhålla dom samt att dom innehåller ett rejält säkerhetssystem som är fjäderbelastat, skulle en vajer gå av slår spärren ut i en "stege" och kommer max en decimeter ner innan det blir tvärstopp. Problemet är bara att vajrar till dom utgått som reservdel för länge sen och även om dom funnits så låg dom i Holland och hade en veckas leveranstid så för kunden hade det blivit lånebil en vecka för lyften går inte att sänka innan ny vajer är monterad.:D
Jag är dock inte orolig, vajrarna är i toppskick, ja förresten hela lyften är i mekaniskt toppskick, det är bara lite färg som skulle behövas för att piffa upp den.:)

skrivit ett antal timmar och nu har jag ätit en räksmörgås och druckit ett glas vin. Tagit mig igenom ett riktigt krångligt kapitel som jag inte vetat hur jag skulle lägga upp och bjudit på mycket motstånd så nu är det full fart framåt imorgon mot ett klart råmanus om några veckor!

Har börjat titta på Babylon 5 igen. Med en värld som gått åt helvete behöver jag något som handlar om individer som jobbar för fred trots olika åsikter, religion och bakgrund.

Och ja, jag vet att det är en utopi... men ibland behöver vi ideal att sträva emot, även om de inte kanske går att nå (serien tar definitivt fasta på att ingen är perfekt).

Själv tittar jag på Earth Abides och innan dess Sweet Tooth, båda skildrar en post-apocalyptic värld. Hmm, kanske se The Road och Threads efter det?

https://en.wikipedia.org/wiki/Sweet_Tooth_(TV_series)

https://en.wikipedia.org/wiki/Earth_Abides

Star Trek är ju den ultimata utopin, men även den föregicks ju av ett tredje världskrig och gen engineered uber mensch.

Kilade in för att handla lite på systemet vilket ju var ett tag sen och tänk att jag aldrig lär mig att de vill ha flaskorna stående 🙃. Hur som helst fick jag visa legitimation- kassörskan tyckte inte jag såg ut att vara 37 år 😄😁. Briska gröna äpplen som jag inte testat tidigare var god 😊.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 718
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 060
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 182
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 302
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka