Vad gör vi? Del CCX

Haft en minst sagt utmanande dag på jobbet. Blivit kallad alla glåpord man kan tänka sig - och lite till. Försöker hålla fast vid gårdagens känsla om fantastiska elever, men vissa är helt enkelt inte det och skapar en arbetsmiljö som är helt vedervärdig… Är helt slut nu och skulle helst dra täcket över huvudet och sova bort dagen.
Men det ska jag inte, istället ska jag gå ut i trädgården med min superglada unge och medan han leker så tänker jag sitta i solen på verandan och dricka en kopp te. Stillsamt fira in att det är helg och två dagars ledigt. Dra några djupa andetag och försöka hitta gårdagens känsla någonstans djupt där inne.

Hemma från församlingsgården efter fika, sångstund för dom små där jag råkat bli med och spela varenda vecka nu, lunch och så fika IGEN med semmelbulle till kaffet. :d
Ingen kastade ägg eller tomater på mig idag heller vid spelningen men jag fick ett hot, "våga inte utebli på fredagarna för då" och sen sa dom inget mera. :crazy:

Haft en minst sagt utmanande dag på jobbet. Blivit kallad alla glåpord man kan tänka sig - och lite till. Försöker hålla fast vid gårdagens känsla om fantastiska elever, men vissa är helt enkelt inte det och skapar en arbetsmiljö som är helt vedervärdig… Är helt slut nu och skulle helst dra täcket över huvudet och sova bort dagen.
Men det ska jag inte, istället ska jag gå ut i trädgården med min superglada unge och medan han leker så tänker jag sitta i solen på verandan och dricka en kopp te. Stillsamt fira in att det är helg och två dagars ledigt. Dra några djupa andetag och försöka hitta gårdagens känsla någonstans djupt där inne.
Jag är glad att jag inte behövde uppleva dagens skola utan slutade 9-an 1975, troligen hade jag blivit mobbad och hemmasittare om det varit i nutid. Glasfiberpekpinne smälld i katedern och ett stadigt tag i armen och så ut i korridoren fick även värstingarna att skärpa till sig om det var rätt lärare, sån var min slöjdlärare :heart och å vad jag gillade honom, det var enda lektionerna jag inte blev mobbad.

Orkar inte med galna släktingen. Eftersom hen är helt paranoid vad gäller säkerheten så la jag in en kod på iphone, 456789. Nu hade släktingen glömt bort den och kunde inte låsa upp mobilen. Med hjälp av en person på biblioteket så tog vi bort lösenordet. Hela idén med ny mobil var att personen skulle kunna ha mobilt bank id. Idag frågade släktingen varför hen skulle ha mobilt bank id. Tydligen hade Nordea skickat något som jag antar var pin kod för att aktivera ett bank id, men det skulle varit uthämtat igår - till saken hör att det beställdes den 26 och var utlämnat den 27 när släktingen kom för att hämta ut den idag. När Post Nord uppgav att det redan hämtats ut. Så släkting får gå till Nordea imorgon och beställa en ny kod, fasiken vet om hen kommer veta vad hen ska beställa.

Köpte en liten blender till släktingen - mycket dåliga tänder, bör äta nötter för att gå upp i vikt, bla. Släkting kunde inte använda blendern eftersom hen inte förstod sig på hur man använde den. Inser mer och mer att mina förklaringar inte räcker till. Förklarade sedan att hen kan numera betala sina räkingar och göra allt hen kan göra på biblioteket på sin telefon. Men det förstår inte släktingen. Trots att det var exakt vad hen ville.

Jag tror släktingen balanserar på gränsen till god man, men det kommer aldrig att ske. Tillsammans med röran med mamma är det här lite väl mycket. Nåja, ska iväg och lämna av paket och hämta ut medicin på ICA. Blir skönt med en liten promenad i eftermiddagssolen.

Röjt lite i odlingsdelen i trädgården. Fixat med pallkragar och sått spenat. Var lite kallt på morgonen så kom ut senare än jag tänkt men jag har ju ingen brådska. Varit förbi stallet och gullat med min lilla bruna. Nu lyser solen från blå himmel så kaffe och en semla är planen 🌞

Jag har överlevt hela arbetsdagen.
Jag har överlevt hela veckan faktiskt.
Antal kaffe som behövts - otal.
Antal personer som fått stöd - mer än en handfull.
Antal personer som fått nej, avslag eller blivit sura - färre än antalet kaffe men fler än personer som är nöjda.

Det måste anses som en fullt godkänd vecka. Nu ska jag göra helg. Och jaga leverantören av prylarna jag köpt. Jag fick en avisering via mail i måndags men paketet är fortfarande "på väg".

Lämnat paket och hämtat ut medicin. Like kyligt men fortfarande några solstrålar. Nu blir det helg. Försöker tagga ner efter alla känslomässiga draman. Imorgon ska jag skura ugnen. Inte direkt världens roligaste aktivitet men extremt behövlig.

Kan man använda fönsterputs på glaset i ugnsluckan? Hur annars får den skinande rent.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 706
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 060
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 181
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 301
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka