Vad gör vi? Del CCVI

Skulle in på systemet och köpa rom för saffransbullebak. Kände mig SÅ förvirrad och allmänt lost att jag fick ringa sambons mamma och be om hjälp :rofl: Jag är nog så långt ifrån att vara stamkund i den butiken som en person i min ålder kan vara, men nu är vi redo att baka :banana:
Haha jag använder deras hemsida.

Da'n före dopparedan och lagom mycket att göra; ska bädda rent, dammsuga, koka tomtegröt, göra Janssons frestelse, fixa naglarna julfina, ner till affären och fixa det allra sista och just nu puttrar gulaschsoppa sen snart 2 timmar, det blir ju så gott med högrev som efter stekyta får koka sig riktigt mör 👌.
Sedan till stallet och fixa till insläpp och pållan får en till vilodag pga min förkylning och så får man precis en bild av ena stallkompisen som underlättat åt mig med höpåsar,hönät och vatten 🥰.

Måste gå och handla, varför tänkte jag inte på att jag behövde äpplen igår när jag ändå var där :banghead: himla onödigt, liksom att köpa potatis för en vecka sedan istället för idag och minska risken att den blir grön. Extremt dålig planering i år med allting.

Känner mig extremt anti jul just nu.

Måste gå och handla, varför tänkte jag inte på att jag behövde äpplen igår när jag ändå var där :banghead: himla onödigt, liksom att köpa potatis för en vecka sedan istället för idag och minska risken att den blir grön. Extremt dålig planering i år med allting.

Hur förvara du potatisen då? Vår är i kylen och den hinner aldrig bli grön.

Hur förvara du potatisen då? Vår är i kylen och den hinner aldrig bli grön.

Jag har en halv kyl som redan är full. Möjligtvis kan jag flytta ut en del på balkongen så potatisen får plats. Just nu ligger den i glas/mugg skåpet där det är mörkt och kallt pga en ventil i väggen. Gissar att det i gamla tider kanske var något slags förråd. Vågar inte ha potatisen ute pga fukt.

Behövde åka några km på riksvägen. Tog 7 minuter att komma ut på den och trafiken gick i 40-50.
Ska bunkra inför helger och bakning. Borde gå hundpromenad också.
Undrar om vovve misstycker om jag skippar den
Snöblandat regn och nollgradigt...

Kokar ägg och gjort klart det sista på chokladtårtan. Sambon förbereder janssonen :up:

I förmiddags var vi till köpcentrat så sambon fick köpt en julklapp till mig 😅 Och vi fick även ändrat hängning på kylskåpsdörren, bättre flöde i köket nu!

Lådorna är klara och det blev, som planerat, ett gäng gäng extra. Dessa tas tacksamt emot av övriga familjen för att avnjutas senare. 😀

Mamma kom över och tog med sig sonen på lite julklappsshopping och en mycket stolt kille kom hem med ett helt gäng paket till mor sin, han har tydligen valt helt själv så det blir verkligen spännande! 🥹😍

Själv utnyttjade jag de två timmarna på egen hand till max och har städat som en tok. Hann nästan klart och nu känns hemmet redo för julafton. ☺️

Varför gör du julen till en plåga med en massa märkliga måsten :confused:??

Vid 07.30 när jag släppte ut vovvarna för en morgonkiss så ösregnade det :down: då blev jag sur och gick och la mig igen när dom var klara. Senare på fm när vi klev upp så snöar det stooora fina flingor och nu ligger det faktiskt ett par cm snö :up: och eftersom tempen ska ligga strax under nollan så kan det bli en vit jul - jag hoppas!!

Hur mår du av stressen och av plåga dig av det här då? Värt det?

Konstigt nog, ja. Det hör till hela julgrejen, särskilt när jag firar som jag vill, dvs ensam med katten. Jag är lite 'same procedure as last year.' Nu kommer det bli lite väl mycket jul. Men av olika anledningar kan jag inte backa, särskilt inte nu.

Konstigt nog, ja. Det hör till hela julgrejen, särskilt när jag firar som jag vill, dvs ensam med katten. Jag är lite 'same procedure as last year.' Nu kommer det bli lite väl mycket jul. Men av olika anledningar kan jag inte backa, särskilt inte nu.
Jag hade mått skitdåligt av alla krav och stressen det blir. Men bra att du mår bra, huvudsaken! :D

Jag hade mått skitdåligt av alla krav och stressen det blir. Men bra att du mår bra, huvudsaken! :D

Det är mycket mitt eget fel eftersom jag jagar extrapriser och därför får springa runt i olika affärer. Det är inga klappar (en till katten) men den läggs inte fram förrän vi är tillbaka hemma och fem minuter innan den öppnas.

Att hänga upp adventsstjärnor och köpa en ljusstake tvekade jag ju över, men bestämde mig ändå för att köpa. Och sedan blev det en vända till när jag lämnade tillbaka en sladd, och en till när jag behövde en grej som vrider stjärnorna raka - vilket jag inte orkade sätta upp utan det får bli nästa år. Mycket av stressen är dålig/usel planering av mig. Möjligtvis en omedveten önskan att bli Whammad (ej blivit det). Att städa. dammsuga, moppa golven, gå en runda med spisen där det är en massa ingrott grejs och städa toa vet jag inte om jag ska räkna till hets eller motivation.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 046
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 259
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 427
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka