Vad gör vi? Del CCVI

Ar hemma hos foraldrarna och kan konstatera att jag verkligen blivit en storstadsmanniska.
Mina foraldrar bor i en typisk svensk smastad - 30,000 invanare typ, och jag forstar verkligen inte hur man bor sahar....

Overallt kanns sa himla folktomt, och sa vehover man satta sig i bilen och kora for att komma typ varsomhelst - detta ar typ min mardrom - jag som vaxte upp pa skanska vishan!
Jag var nere i den kommunala simhallen pa lordagseftermiddagen och vi var max 10 pers som simmade under de 45 min som jag var dar

Ar hemma hos foraldrarna och kan konstatera att jag verkligen blivit en storstadsmanniska.
Mina foraldrar bor i en typisk svensk smastad - 30,000 invanare typ, och jag forstar verkligen inte hur man bor sahar....

Overallt kanns sa himla folktomt, och sa vehover man satta sig i bilen och kora for att komma typ varsomhelst - detta ar typ min mardrom - jag som vaxte upp pa skanska vishan!
Jag var nere i den kommunala simhallen pa lordagseftermiddagen och vi var max 10 pers som simmade under de 45 min som jag var dar
Haha 30.000 är hela min kommun och ett par tusen invånare till :rofl:
För mig är det helt otänkbart att bo bland så mycket folk på ett och samma ställe.

Vilken tur att det finns alternativ för alla!

Jag har alltid drömt att bo i Göteborg, men insett att det nog är alldeles för mycket folk för mig. :rofl:

Plus ute samtidigt som plötsligt det snöar stora luddiga flingor. Under snön är det livsfarligt halt. Kissrundan nyss med hunden var med livet som insats.

Behöver åka och handla. Behöver jäst och mjöl så jag kan fixa frukost imorgon. Inomhus är det fortfarande städning efter katten. Måste få bort alla gömda korn kattsand och de ytterligare kissfläckar som uppenbarat sig när jag slände ut kattlådorna.

Eldning, lite vedbärning och hitta ett ställe där hunden och jag kan promenera. Ingen tidspress, inga evenemang att åka till. bara hunden huset och tända ljus i vår stuga.

Vi löste det med tvättmaskin i stugan till Marodörens kläder och ett snabbt stopp i Brastad för inköp av det som behövdes.
En gång när vi på kvälen innan kommit på att vi skule till Elmia packade vi jättetidigt in det sovande barnet i bilen och åkte. Efter ett par timmar kräktes hen. Vi stannade i Ödeshög och köpte nya kläder. Och fortsatte,
Det mesta brukar ju gå att lösa.

Haha 30.000 är hela min kommun och ett par tusen invånare till :rofl:
För mig är det helt otänkbart att bo bland så mycket folk på ett och samma ställe.

Vilken tur att det finns alternativ för alla!

Jag trodde att jag var landsortsmanniska som mest ville vara sjalv tills jag jobbade pa hastgard i NZ i 6 manader och sen knappt sag manniskor under flera lockdowns under covid :D

Jag ar fortfarande introvert med ett hyfsat stort ensambehov, men jag uppskattar verkligen att vara i narheten av andra manniskor (utan att direkt interagera med dem), som att typ sitta i ett kafe med lite "hum" eller en livlig marknad

@grodan21 Goteborg ar min favoritstad! flyttar jag tillbaka till Sverige blir det dit. Saklart du kan flytta dit - salange du har en egen lagenhet att fly tillbaka till kanske?

Hundra procent medhåll! Hatar verkligen det där att behöva ta bilen till allt, så skönt att slippa. Har bott på landet/mindre stad i vuxen ålder och är uppväxt med det men nej tack never again! Tur att alla gillar olika!

Jag trodde att jag var landsortsmanniska som mest ville vara sjalv tills jag jobbade pa hastgard i NZ i 6 manader och sen knappt sag manniskor under flera lockdowns under covid :D

Jag ar fortfarande introvert med ett hyfsat stort ensambehov, men jag uppskattar verkligen att vara i narheten av andra manniskor (utan att direkt interagera med dem), som att typ sitta i ett kafe med lite "hum" eller en livlig marknad

@grodan21 Goteborg ar min favoritstad! flyttar jag tillbaka till Sverige blir det dit. Saklart du kan flytta dit - salange du har en egen lagenhet att fly tillbaka till kanske?
Jag vill köpa häst igen och har insett att det är en fördel att inte bo i Göteborg då 😉 jag kommer snart ha cykelavstånd till jobbet om jag vill 🙈 och längtar jag till en tad tar det kanske 30 min med kollektivtrafik.

Se på sjutton! Nu ska paketet landa idag i alla fall och inte fredag! Men tror på't när jag ser't 😅. Då steppar ju PostNord upp jämfört med SMHI och resten som inte angav det onödiga skitregnet som kom på morgonen (var ju sagts först, sen borttaget.). Ju mer teknisk skit de skaffar sig desto sämre verkar prognoserna vara, lite kontraproduktivt kan jag tycka 😏.

Kanske inte på julafton med efterföljande dagar dock. Vanliga dagar är det ju inga problem.
-
Har packat färdigt nu i varje fall. En hel kabinväska full med kläder, det mesta i storlek 74. Tror han behöver för ombyten än vad jag gör :D

Ställt väskan framför ytterdörren, så nu ska jag väl inte glömma den.
I min håla är affären öppen julafton med till 13.00

Skulle in på systemet och köpa rom för saffransbullebak. Kände mig SÅ förvirrad och allmänt lost att jag fick ringa sambons mamma och be om hjälp :rofl: Jag är nog så långt ifrån att vara stamkund i den butiken som en person i min ålder kan vara, men nu är vi redo att baka :banana:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 045
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 259
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 427
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka