Vad gör vi? Del CCV

Telefonen tyckte att jag skulle göra ett litet test. Passade ju bra med dagens tema på jobbet.
IMG_3098.webp

Färdigställt en av dagens tre uppgifter, den viktigaste dvs haft rådgivning med min TRR kontakt.
Övriga uppgifter för dagen; se om det finns en ögonkräm för känslig hud på apoteket samt packa upp paketet jag hämtat ut igår.

Hemma sjuk. Så tråkigt!
Inget kul alls, jag har varit lite krasslig i några dar, började med halsont, fortsatte med nysattacker så jag höll på att krevera, nu bara lite sveda i halsen och lite snorig så det går åt rätt håll. Jag blir sällan jättesjuk utan det brukar bli en lightversion. Lägga mig och "dö" har kroppen fattat att det gör jag bara inte utan drar bara ner lite på takten tjurig som jag är. :meh:
Förkylningar och virus ska döööö! ☣️

Dagens övningar, sätta dit en nytillverkat generatorfäste på bilen istället för det skit föregående ägare fått ihop, kan man inte svetsa ska man inte svetsa, det enda som höll kvar generatorn var spännaren. :mad:

Mäta hur mycket klickgolv som fattas i bygget och ta en tur till till Rusta som har nästan samma mönster, det behöver inte vinna nåt pris eftersom det som är lagt är gamla modellens som är återanvänt, dessutom är det i nya elektroniklabbet och inte i nån bostad.

Undrar om jag inte ska åka förbi butiken och köpa en stor påse lösgodis också? Visst hjälper framförallt chokladgodis mot förkylning? :angel:

Fick ett mejl från Microchip Technology om att jag får delta i deras webbseminarium i Januari om jag vill, och naturligtvis vill jag det och då har jag flyttat in i nya elektroniklabbet också. Det ska bli skoj att få se vad dom skapat för nytt, det är produkter som implementeras i nya produkter ett år senare så det är verkligen i framtiden jag lever.:)

Handlat, tankat och tvättat bilen.
Tecknade ett tvättabonnemang idag. Får tvätta 8 gånger på en månad för 299 kr/månad. Utan abonnemang kostar en tvätt 199 kr.
Känns värt det särskilt som jag insett att min vita bil behöver tvättas oftare än 1 gång i månaden nu när den bor utomhus.

Jag ska pallra mig iväg till stallet strax. Min lilla råtthund tror att hon är en älghund och försöker låta livsfarlig. Vi har nämligen besök. De är hos grannen än så länge, men hunden har span på dem genom vardagsrumsfönstren. 😅
Visa bifogad fil 156706
För många år sen var det en bekant som fick höra sin lilla trasselsudd ge hals bakom stallet men bara ett par gläfs och där försökte det lilla trollet leka älghund och studsade runt benen på ko och kalv, som gav blanka fasen i "denne där" och bara helt lugnt fortsatte käka ensilage. Det hade kunnat gå hur illa som helst men tydligen hade dom träffat på varann tidigare utan mattes vetskap när hunden glad i hågen kom skuttande skitlycklig när matte ropade. :D

En grannes schäferbuse kom jag på med att se var han var när han rymt upp i skogsbrynet och struntade i matte, han hade hittat en alldeles egen råbock och dom hade skitkul och busade helt kontrollerat så djur av olika slag kan skaffa sig kompisar av dom mest udda slag.:)

Var till borgmästarkontoret för att intyga att jag lever. Typiskt nog (när jag hade promenerat jättelångt med ond rygg),så stänger de redan 12.00 på tisdagar. Klantigt att inte kolla innan men jag tror att de nyligen har ändrat. Förut var det öppet till 18.09 dagligen.

Åkte sen till återvinningen med en massa skrot. Vid elektriska containern stod det en gubbe och kollade. Jag hade inte riktigt lust att kasta min wand massage när han tittade😁men han gick bort så då kastade jag den.

Jag var så stressad så jag glömde en kasse inne i bilen men de sakerna går att slänga som vanliga sopor också så det gör inget. Jag fyller ändå aldrig hela tunnan med mina sopor.

Börjat julshoppa lite. Sonen ska få en paketkalender som vanligt så har handlat till den. Saknas ännu några ”luckor” men är en god bit påväg.
Var till affären efter att ha hämtat honom i skolan och de hade fått inte luciakläder för barn och sonen (aka the little julnörd) gick i spinn. Nu lutar han runt här hemma utklädd till tomte. 😆❤️ Jag har uppfostrat honom väl helt klart. 🤓

I övrigt hade en enda lektion på jobbet idag, med en tredjedels klass pga NP. Lugnt och skönt och fint att ha tid att verkligen prata med alla! ❤️

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 138
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 661
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
237
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka