Vad gör vi? Del CCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
De föregående veckorna var det galet intensivt på jobbet. I dag var det väldigt lugnt. Tre ungdomar som kom på lovskola.
Jag klagar inte men lagom hade varit trevligt.
Tog ett par timmar komp när lovskolan var klar och joggade 8 km.
Det har regnat hela dagen men mig gör det inte ett dugg och perfekt motionsväder.

Attans... Men finns det ingen lokalavdelning alls då? Eller på nån annan enhet?
Nej, ingen alls utom centralt. Vi är bara 16 medlemmar på arbetsplatsen (2000 anställda ca)
Det är ett helt oacceptabelt beteende som skulle ge en skarp tillsägelse hos oss. Fortsätter det så krävs att man gör en åtgärdsplan tillsammans med sin chef, därefter blir det arbetsrättsliga åtgärder om inte planen ger resultat.

Jag tycker nog att du ska ta upp det igen med både chef och facket. Innan nån sätter stopp för det, så stoppar det inte, utan blir oftast värre.

(Sen om det finns en sådan kultur som är accepterad av arbetsledningen (eller blundas för/ignoreras kanske är oftare sant) så tyder det på stora problem som gör att man ändå kanske skulle vilja söka sig vidare.)
Jag ska ta upp det med chefen igen, för nu sa de rakt ut att de "glömde att jag också jobbar där" :meh:
Så kan du inte ha det. OK, jag fattar att det kan vara dåligt med jobb inom vissa branscher och på vissa orter. Men du kanske ändå måste överväga om du kan vara kvar på en sådan arbetsplats?
Det är mitt drömjobb, och närmsta jobb i samma bransch är många många mil bort.
Fast om du inte gor nagot kommer det bara att bli varre ... Nagon av dem, den ledande i gruppen ... kan mycket val ha som mal att du sager upp dig. Jag forstar precis hur svart det kanns, men du kan inte lata dem/ledaren vinna. De allra flesta ar medfoljare i sadana situationer, de vill inte skapa hoga vagor och stalla sig emot en stark personlighet som drar igang en mobbing av en person.
Som @sjoberga sager, prata med chefen igen och dra in facket for det ar ohallbart att ha det som det ar och forr eller senare orkar du inte vara kvar. :heart
Jag vet vem som driver det, och det är den personen som ska jobba närmast mig. Och det är hen som går på ett vikariat. Jag hoppas det inte blir fast tjänst av det..

Nej, ingen alls utom centralt. Vi är bara 16 medlemmar på arbetsplatsen (2000 anställda ca)

Jag ska ta upp det med chefen igen, för nu sa de rakt ut att de "glömde att jag också jobbar där" :meh:

Det är mitt drömjobb, och närmsta jobb i samma bransch är många många mil bort.

Jag vet vem som driver det, och det är den personen som ska jobba närmast mig. Och det är hen som går på ett vikariat. Jag hoppas det inte blir fast tjänst av det..

Glömde? Erbjud idioterna demensutredning....

Jag ser väldigt illavarslande tecken för att dessa människor tillåts hålla på med avancerad mobbning och stora risker för verksamheten om det inte tar stopp. Men sjukt jobbigt att idioterna valt att ge sig på dig nu!

En vikarie som driver en sådan agenda är verkligen inget man vill ska komma i närheten av verksamheten. Det stjäl enorm energi och kraft från alla inblandade.

Jag ser väldigt illavarslande tecken för att dessa människor tillåts hålla på med avancerad mobbning och stora risker för verksamheten om det inte tar stopp. Men sjukt jobbigt att idioterna valt att ge sig på dig nu!

En vikarie som driver en sådan agenda är verkligen inget man vill ska komma i närheten av verksamheten. Det stjäl enorm energi och kraft från alla inblandade.
Nä, jag håller med. Det är verkligen inte trevligt.
Jag ska ta upp det igen och försöka bita ifrån lite mer nästa gång de "glömmer bort" mig.
Jag är trots allt den med mest erfarenhet i arbetsgruppen.

Varit till ortopeden idag och gick förbi min gamla favoritaffär för att se om den fortfarande var lika bra, men den hade krympt till en tredjedel och hade bara samma sortiment som kedjan brukar ha. :( Förr kunde jag alltid hitta en massa roliga och exotiska frukter som inte var så vanliga då, som äppelbananer, röda bananer, mangostan, rambutan, litchi mm.

Passade även på att lämna tillbaka en massa saker som jag ångrat/köpt fel på Bauhaus och Jula. På Jula fick jag även en rulle silvertape mycket billigare för den saknade prislapp. Skulle handla oftare där om det inte var så långt till just den butiken. 😄 Jag fick även gratis kaffe på macken när jag bara kollade ringtrycket och tvättade av rutorna när jag skulle köra hem. Enda anledningen att jag gick in i butiken var för att man fick hämta munstycket för tryckluften i kassan och då fick jag kaffet när jag kom in med det igen. :up:

Köpte med mig några kg frukt som jag ska frossa på senare ikväll till någon serie och just nu går diskmaskinen för fullt. Hästarna har fått vatten och morötter, men vov fick sitta kvar i bilen till deras stora besvikelse, men planen är bara en enda stor skridskobana med massor av vatten på. De hade aldrig klarat att hoppa in i bilen igen och jag hade nog inte kunnat lyfta in dem utan att vi skulle hamnat i en stor hög med mig underst. :cautious:

Höll på glömma, fått preliminärt datum för operation nu, om två veckor! Sen blir det två veckor med gips så får duscha på jobbet. :crazy: Tillbaka till ortos igen och mer sjukgymnastik. 😑 Men, men, om allt går som det ska borde jag vara i full funktion igen före sommaren! 😁

Hämtade ut min mosters lilla blender som jag ska ha med mig till Gbg när jag åker dit på onsdag. Var orolig att den inte skulle komma i tid eftersom det står 5-6 arbetsdagar och jag beställde den torsdag kväll. Passade på samma gång att köpa en ny ugnslampa. Men väntar tills imorgon när jag har fått mina städhandskar med att sätta in den. Borde köpt hasselnötter för att se att det faktiskt fungerar att krossa nötterna.

Suck släkting väger 41 kg, ska börja med cellgifter om en månad om hens kropp orkar det, men släktingen är rädd för att få diabetes 2 och äter ett ägg och massa ekologiska grönsaker/bär + havregrynsgröt. Försökt övertala släktingen om att koka mannagrynsgröt i grädde med färska bär ovanpå och liknande. Kom på att jordnötssmör borde fungera - har också mycket risiga tänder så det är bra med smoothie och soppor.

Samtal är alltid röriga och det sista jag fattade så arbetar dietisten hen gick till hos Nordea och dietist på sjukhuset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 088
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret! 99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
82 574
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 487
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 227
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka