Yes ja
Yes jag är inte sist lätt
Passar på att ta ner julgardinerna![]()
Yes jag är inte sist lätt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Passar på att ta ner julgardinerna![]()
Varför tror du att det skulle ha blivit kortslutning för att du plockade ur en lampa?
Tar bort adventljusstakarna sista februariPassar på att ta ner julgardinerna![]()
Jag känner att ni är mitt folkJag borde ta ner mina också
Och kanske plocka ner julgranen på verandan?![]()
Nej jag vet det, i vissa branscher kan man välja och vraka men definitivt inte i alla och då på 80-talet var det ju också enklare att byta jobb eftersom det fanns en uppsjö av dom, speciellt i industristäderna inom industrin.Men du det där är inte lika lätt för alla
Nej, ingen alls utom centralt. Vi är bara 16 medlemmar på arbetsplatsen (2000 anställda ca)Attans... Men finns det ingen lokalavdelning alls då? Eller på nån annan enhet?
Jag ska ta upp det med chefen igen, för nu sa de rakt ut att de "glömde att jag också jobbar där"Det är ett helt oacceptabelt beteende som skulle ge en skarp tillsägelse hos oss. Fortsätter det så krävs att man gör en åtgärdsplan tillsammans med sin chef, därefter blir det arbetsrättsliga åtgärder om inte planen ger resultat.
Jag tycker nog att du ska ta upp det igen med både chef och facket. Innan nån sätter stopp för det, så stoppar det inte, utan blir oftast värre.
(Sen om det finns en sådan kultur som är accepterad av arbetsledningen (eller blundas för/ignoreras kanske är oftare sant) så tyder det på stora problem som gör att man ändå kanske skulle vilja söka sig vidare.)
Det är mitt drömjobb, och närmsta jobb i samma bransch är många många mil bort.Så kan du inte ha det. OK, jag fattar att det kan vara dåligt med jobb inom vissa branscher och på vissa orter. Men du kanske ändå måste överväga om du kan vara kvar på en sådan arbetsplats?
Jag vet vem som driver det, och det är den personen som ska jobba närmast mig. Och det är hen som går på ett vikariat. Jag hoppas det inte blir fast tjänst av det..Fast om du inte gor nagot kommer det bara att bli varre ... Nagon av dem, den ledande i gruppen ... kan mycket val ha som mal att du sager upp dig. Jag forstar precis hur svart det kanns, men du kan inte lata dem/ledaren vinna. De allra flesta ar medfoljare i sadana situationer, de vill inte skapa hoga vagor och stalla sig emot en stark personlighet som drar igang en mobbing av en person.
Som @sjoberga sager, prata med chefen igen och dra in facket for det ar ohallbart att ha det som det ar och forr eller senare orkar du inte vara kvar.![]()
Nej, ingen alls utom centralt. Vi är bara 16 medlemmar på arbetsplatsen (2000 anställda ca)
Jag ska ta upp det med chefen igen, för nu sa de rakt ut att de "glömde att jag också jobbar där"
Det är mitt drömjobb, och närmsta jobb i samma bransch är många många mil bort.
Jag vet vem som driver det, och det är den personen som ska jobba närmast mig. Och det är hen som går på ett vikariat. Jag hoppas det inte blir fast tjänst av det..
Men typ. Jag blev sur och tackade för det. "Du sitter så långt bort" blev svaret..Glömde? Erbjud idioterna demensutredning....
Jag ser väldigt illavarslande tecken för att dessa människor tillåts hålla på med avancerad mobbning och stora risker för verksamheten om det inte tar stopp. Men sjukt jobbigt att idioterna valt att ge sig på dig nu!Jag ska ta upp det med chefen igen, för nu sa de rakt ut att de "glömde att jag också jobbar där"![]()
Men typ. Jag blev sur och tackade för det. "Du sitter så långt bort" blev svaret..
Nä, jag håller med. Det är verkligen inte trevligt.Jag ser väldigt illavarslande tecken för att dessa människor tillåts hålla på med avancerad mobbning och stora risker för verksamheten om det inte tar stopp. Men sjukt jobbigt att idioterna valt att ge sig på dig nu!
En vikarie som driver en sådan agenda är verkligen inget man vill ska komma i närheten av verksamheten. Det stjäl enorm energi och kraft från alla inblandade.
Svarar mig själv att bilen var en stjärna!Sitter på bilprovningen, dricker kaffe och väntar.