Vad gör vi? Del CCIX

Är hysteriskt sugen på chips. Tack och lov är det kallt och mörkt så kommer inte att klä på mig igen (mysbyxor or hoodie) och ge mig ut i trängseln en fredag kväll.

Ligger med ett par katter under täcket. Stor säng och jag får ändå trängas för att få plats. 😼
Har ingen som helst lust att gå ut mer med hundarna idag, kan de inte använda katternas låda? Vill inte ens kliva upp mer idag, men måste nog pilla i mig en värktablett för har inte tagit sedan igår och har ganska ont + jag borde äta nånting. :(

IMG_4532.webp

Jobbar normalt 40h/vecka. Den här veckan blev det 50,16 h, jag har bokstavligen jobbat som TUSAN och gjort ett riktigt bra jobb dessutom. Idag skryter jag lite och så återgår jag till att vara ödmjuk imorgon igen 🤭 jag har dessutom varit på gymmet två gånger, så mycket bra vecka 💪🏻

Idag gick det fint att longera pållan över cavalettikryss några gånger i skritt och trav på ridbanan; såg fint ut när hon flöt över i trav och verkade tycka det var skoj idag 🤩, sedan skönt med en liten promenad vid avskrittning vid hand 😊.
Passade också på att fylla på lite till helgen från affären och hm även typ ett kilo lösviktsgodis från Ica som hade specialpris men det där ska räcka länge och håller sig färskt i I godisburken från Bamses värld på Kolmården 😅😁. Blev dock av med en del av mamma när vi gjorde byteshandel och vi fick nybakat bröd 😁😍.

Fy... Jag får flexa väldigt fritt så skulle jag jobba 30 timmar skulle ingen bry sig heller... Vi har stor frihet och det uppskattar jag verkligen!

Låter toppen! Ja du ena veckan var så, en annan bara 23 h och de andra två runt 40. Jo det var ett tufft schema när det var planerat så men sambon gör ju ofta runt de timmarna i veckan, och ytterligare ca 10 h när de går in på högperiod när det är långt att åka med. Livet i skogen är som de där delade turerna man gjorde i hemtjänsten så man var hemifrån minst 15 timmar den dagen...

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 140
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 002
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 121
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 061
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka