Vad gör vi? Del CCIX

Jag känner igen det där, men tomaterna äter du ju iaf upp ganska omgående? Jag har börjat hamstra själv i frysen men i morgon ska jag slänga in en karré i ugnen och sen har jag mat i flera dagar tillsammans med grönsaker och nån god sås/dressing. :d

Bra med mat man kan äta både varm och kall, måste bara stålsätta mig och hålla några små vasskloade, MISSundsamma vänner från maten + de stora bedjande ögonen bredvid stolen. 👀 😾
Och jag funderar på blomkålsgratäng eller blomkålsstuvning, köpte blomkålshuvud och något med det ska ju göras. ska bli gott. Är hungrig trots att jag precis ätit nästan ju :D

Istället för att gå till sjukgymnasten har jag lärt mig åka buss dit, helt av mig själv. Eftersom skärmar och utrop titt som tätt har en förmåga att inte fungera och bussens fönster har varit smutsiga länge nu (så att se ut inte riktigt fungerar) så har jag fått räkna hållplatser, jag har alltså kallt räknat med att bussen stannar på varje hållplats! :D Och det har fungerat! I dag tog jag en promenad genom stan till bussterminalen istället för bussen tillbaka, skönt väder faktiskt och jag ville inom affär för att handla lite. Och så stannade jag till över ån och kikade på fåglarna där. Ankar/änder, vad det nu är, minns inte, sånna där vanliga ådjur i städer. Kanske ska se om jag inte hittar lite fågelfrö någonstans och ge till dem? Kan man köpa det i en vanlig affär?

Det må ha varit halkan från helvetet i dag, men det kändes ändå skönt ute varje gång jag varit ute, det ihop med solen, hackspett och övriga djur jag hört och sett gör att det känns vårigt ändå. Ett ljus i tunneln syns med andra ord.

Ligger i sängen i sommarhuset, lyssnar på havets brus och vill inte riktigt somna ifrån den här dagen eftersom den varit så himla fin på alla sätt, men eftersom en dag full av trevligheter stundar även imorgon vore det nog bra om jag sov snart. Är så himla tacksam för min fina familj och det underbara andra liv/hem jag har tillgång till här i Sverige :heart

Det vill man inte vara fick jag erfara 1 året jag lurades av Buke odlare (japp jag skyller på dom) jag kunde mer eller mindre gödsla med tomater.
Här är det tvärkört att försöka odla nåt, det funkar inte ens i odlingslådor som står på ben så jag har gett upp nästan allt, det enda som växte bra var popcornsgräset jag sådde, jag har vänner som gett mig plantor av lite av varje, allt förtvinar och dör ganska omgående och så frön, glöm det för gror nåt så växer det inte vidare utan förtvinar och dör. Det är nåt i marken, jag bor ju ovanpå både malmådror och en stor aquifer (underjordiskt vattenmagasin) så nåt är det som gör att allt dör förutom det som självsått sig och det är mest ogräs-gräs och träd så det får vara en vildvuxen skogstomt för jag har gett upp helt.

Är lite orolig över Megara. Hon som brukar vara en fruktansvärd glufsglufs är plötsligt inte nöjd med Bozita blötmat. Hon har ju mest fått torrisar när hon var hos kattvakt - mindre kladdigt - och jag har fortsatt med det av farten. Nu, när jag häller upp Bozita tittar hon bara på mig och äter inte. Lådan och allt annat sköter hon med bravur och magen är bra. Hmm.

Hon äter upp, men inte med stor entusiasm.

Istället för att gå till sjukgymnasten har jag lärt mig åka buss dit, helt av mig själv. Eftersom skärmar och utrop titt som tätt har en förmåga att inte fungera och bussens fönster har varit smutsiga länge nu (så att se ut inte riktigt fungerar) så har jag fått räkna hållplatser, jag har alltså kallt räknat med att bussen stannar på varje hållplats! :D Och det har fungerat! I dag tog jag en promenad genom stan till bussterminalen istället för bussen tillbaka, skönt väder faktiskt och jag ville inom affär för att handla lite. Och så stannade jag till över ån och kikade på fåglarna där. Ankar/änder, vad det nu är, minns inte, sånna där vanliga ådjur i städer. Kanske ska se om jag inte hittar lite fågelfrö någonstans och ge till dem? Kan man köpa det i en vanlig affär?

Det må ha varit halkan från helvetet i dag, men det kändes ändå skönt ute varje gång jag varit ute, det ihop med solen, hackspett och övriga djur jag hört och sett gör att det känns vårigt ändå. Ett ljus i tunneln syns med andra ord.
Spenat och ärtor är himla bra att ge till ankor och änder. :) Typ det mesta utom bröd ungefär. :D

Bruce är här. Nu har han fått foderbyte, går på smärtstillande för ryggen och Andapsin och jag måste säga att han fungerar mycket bättre ihop med barnen. Han blir ju fortfarande stressad när det kör ihop sig men överlag verkar han mycket med motståndskraftig. Vågar inte hoppas för mycket, men har vi tur så kanske han kan vara här några dagar varannan vecka. Eller var tredje åtminstone ❤️ Dottern är i sjunde himlen när han är här.

Försökte boka bord på Lilla ego inatt, men trots att jag gick in 00.00 så var det fullt. Fasiken svårare än att få biljett till konserten. Aja vi står på väntelista men det lär det ju vara många som gör!

Dags för morgonkaffe sen jobb..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 011
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 126
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka