Vad gör vi? Del CCIX

Ligger med ett par katter under täcket. Stor säng och jag får ändå trängas för att få plats. 😼
Har ingen som helst lust att gå ut mer med hundarna idag, kan de inte använda katternas låda? Vill inte ens kliva upp mer idag, men måste nog pilla i mig en värktablett för har inte tagit sedan igår och har ganska ont + jag borde äta nånting. :(
Vill inte heller.
Det har visat sig att han gör ifrån sig på altanen när han är ute där. Nåja, får köra över den med högtrycken när det blir varmt.
Funderar faktiskt på at slä'ppa ut honom där....

Men elementen är bara ljumma så jag antar att det bara är att dra på kläder och ta med honom när jag går till pannrummet.Suck

Gud vad trött jag är idag. Varit lite igång igår och i förrgår. I natt sov jag 12 h i sträck. Brukar trots sömnmedicin vakna många ggr per natt. Icke! Som en sten.. 😴
Tog stygnen igår på handleden. Ser ut som de huggit av handen på och sytt dit en ny. Hemskt osnyggt ärr!
Men är väl ändå mest glad att de opererat bort mkt iaf. Ser väl hellre ut som Frankensteins brud än alternativet. 🤷‍♀️

Mamma och pappa bjöd på mat efter jobbet.
Råkade bli ett par flaskor ”fleckedrecke” och sen kylde vi flaskorna jag fick av kollegor förra veckan.
Kort men intensivt och trevligt. Vän var snäll och agerade taxi. Nu sover jag nog gott.
IMG_3029.webp

Vill inte heller.
Det har visat sig att han gör ifrån sig på altanen när han är ute där. Nåja, får köra över den med högtrycken när det blir varmt.
Funderar faktiskt på at slä'ppa ut honom där....

Men elementen är bara ljumma så jag antar att det bara är att dra på kläder och ta med honom när jag går till pannrummet.Suck
Stora fördelen med hus, nu måste jag ju gå ut med dem trots att det blir korta rundor pga foten. Tidigare kunde jag bara släppa ut dem och låta dem härja ute en stund, skälla på räven, skrämma rådjur och harar. Saknar min ugglor, tror inte jag kommer kunna höra några kattugglor här. :(

Nu har jag iaf fikat lite, tagit på mig ortosen, tagit en värktablett, kastat lite boll till lille Skrutt och lagt mig igen. Ska låta värktabletten verka lite innan vi tar en kort kissrunda. I morgon blir det skogen igen för hundarna och klappa på hästarna innan jag hoppar in och kör em-passet åt en kollega som ska på röntgen.

Yay. Upptäckte att ett akvarium svämmat över preciiiis innan stängning på jobbet. Vi har ett automatiskt system för vattenbyten som hade flippat ur lite, vilket gjorde att jag fick stanna kvar i nästan en timme för att reda ut allt. Chefen kom också för att hjälpa till, men jag fick ordentligt med beröm för hur bra jag hanterat det hela.

Väldigt glad att sambon kunde ordna middag åt mig så att den var klar när jag kom hem, och att jag hade min favoritcider redo o kylen. Nu ska jag slappa ordentligt!

Allt färdiggnuggat, stoppat in dem i kylen så de får ligga till sig över natten innan de åker in i frysen. Jag måste verkligen börja äta upp mer och handla mindre. Både halv och 3/4 frysen är helt fullproppade 🙈

Jobbar normalt 40h/vecka. Den här veckan blev det 50,16 h, jag har bokstavligen jobbat som TUSAN och gjort ett riktigt bra jobb dessutom. Idag skryter jag lite och så återgår jag till att vara ödmjuk imorgon igen 🤭 jag har dessutom varit på gymmet två gånger, så mycket bra vecka 💪🏻

Grymt! :up:

Jag hade schema på 35h/v på ett föredetta jobb. Pga totalt kaos blev det en vecka 62h, jag var helt färdig.

Ja men så står jag där i butiken med wow extrapris! Har dille på det. Jag måste har ett udda köpberoende. Inte kläder eller liknande utan körsbärstomater och knäckta revbensspjäll.

:bag:
Jag känner igen det där, men tomaterna äter du ju iaf upp ganska omgående? Jag har börjat hamstra själv i frysen men i morgon ska jag slänga in en karré i ugnen och sen har jag mat i flera dagar tillsammans med grönsaker och nån god sås/dressing. :d

Bra med mat man kan äta både varm och kall, måste bara stålsätta mig och hålla några små vasskloade, MISSundsamma vänner från maten + de stora bedjande ögonen bredvid stolen. 👀 😾

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 011
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 126
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna