Vad gör vi? Del CCIX

Man säger ju att av barn och fyllon får man veta sanningen, när det drog ihop sig till dagens musikstund var det en liten knatte som frågade "ska du spela idag" och när jag sa ja sprang han in till kompisarna och ropade "jaa han ska spela" och jag hörde ett "jippi" så jag är tydligen uppskattad. Vem kunde tro detta för 4 år sen när jag återupptog spelandet efter 40 år? Inte jag iallafall. :)

Hemma efter att ha handlat. Köpte faktiskt 3 pepsi max på extrapris även om det inte är särskilt nyttigt. Inget socker men en del skumma tillsatsämnen. Katten hade inte flyttat sig en cm från sin kattsäng trots att dynan var kall. Klappade lite och hon öppnade ena ögat och somnade direkt igen.

En sån här dag där aldrig blir helt ljust. Tack och lov ingen is bara en massa klafs.

Ishotellet går alltså att besöka (vintertid då gissar jag?) även om man inte bor där?
Japp. Vad jag vet är alla hotellrum öppna dagtid så man kan gå in och titta. Det finns även en kyrka i snö och is och en isbar inne i hotellbyggnaden. Eller … den byggs ju upp på nytt varje vinter så kan finnas fler utrymmen än tidigare år. Kolla in hemsidan vetja!

Japp. Vad jag vet är alla hotellrum öppna dagtid så man kan gå in och titta. Det finns även en kyrka i snö och is och en isbar inne i hotellbyggnaden. Eller … den byggs ju upp på nytt varje vinter så kan finnas fler utrymmen än tidigare år. Kolla in hemsidan vetja!

Det låter onekligen som något värt ett besök, när den dagen kommer! Jag ska absolut kolla hemsidan :up:

Trött i ryggen. Tror man spänner sig en del på häst som reser sig rätt upp :crazy:

Nu pepsi Max, Ipren och lösgodis.
Visst är dom roliga dom kräken när dom insisterar att gå på två ben, jag hade en sån modell på ridskolan som alla i stort sett vägrade rida på (privathäst) och han kunde även köra "flytande" busbockningar som aldrig tog slut men vi gillade varann och mig försökte han aldrig få av. Vi blev så samspelta så att först köra en bockningsserie, sen gå på två ben och så avsluta med en bockningsserie som slutade med busgallopp blev vårat paradnummer. Skitrolig häst och ytterst lättlärd, framförallt om det gällde bus. :angel1:

Varit vaken sen 3.30 och haft fullt ös på jobbet sen 7.10. Sitter nu och andas i fem minuter för att orka med dagens sista stopp: frisören.

Gråväder men plusgrader och ingen vind så rätt trevligt att vara ute trots allt. Sen är det alltid glädje att sitta på min lilla brunas rygg :heart

IMG_9721.webp

Fick återkoppling ang min reklamation (trasiga portionspåsar kattmat) - får återbetalning motsvarande en låda portionspåsar, de har redan reglerat fakturan :up: . Jag fick välja mellan återbetalning eller att de skulle skicka en ny låda. Pluspoäng för snabb hantering!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 129
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 002
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 121
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 061
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka