Vad gör vi? Del CCIX

Är glad att jag gick ut när jag gjorde det, för nu har det börjat snöa också. Vågrätt, pga blåsten. Första snöflingorna kändes dock mer som någon slags blött hagel än snö. INTE min favorit. Nu sitter jag i soffan, ska äta frukost och hoppas på att det blir ett lite trevligare väder åtminstone lagom tills det är dags att gå ut igen. Är så glad att jag jobbar inomhus en dag som denna, och tycker synd om mina forna brevbärarkollegor.

Jag tippar på att folk antingen sitter i soffan/äter middag hemma, eller har aktiviteter som tvingar iväg dem.

Eller inte jobbar kontorstider. När jag jobbade heltid var det antingen i stall eller som brevbärare. I båda fallen slutade jag ca 15:30 på dagarna, med kort resväg hem (framförallt som brevbärare, det var 7 min på cykel). Då kunde jag hinna med lite allt möjligt innan middagstid. Sedan om jag orkade eller inte, det var en annan sak. (Idag jobbar jag deltid.)

Att inte bo onödigt stort och att inreda smart, så att hemmet blir lättstädat, i kombination med att inte känna krav på att det måste vara som redo för en prydlig inredningstidning konstant, det hjälper också.
Ja jobbet tar mycket tid och pendlingen. Är ju borta 10 timmar om dagen i jobbet och sen ska jag ju hinna mina hästar, min enskilda träning, fotbollen, hunden och boendet, laga mat, handla osv.
Men andra får ju ihop det tänker jag. Nåja, det var kanske en störning.

Nu ska jag jobba!

Ja jobbet tar mycket tid och pendlingen. Är ju borta 10 timmar om dagen i jobbet och sen ska jag ju hinna mina hästar, min enskilda träning, fotbollen, hunden och boendet, laga mat, handla osv.
Men andra får ju ihop det tänker jag. Nåja, det var kanske en störning.

Nu ska jag jobba!
Jag är hästlös och funderar på hur jag skulle få in en häst på heltid igen. Men då behöver jag mycket hemma tid för att återhämta mig

• Gilla
Reactions: Sel
Om man bara kommer åka till Kiruna en gång så skulle jag välja vårvintern alla gånger 😄
Mars är fantastisk! Ofta fint väder, dagarna är "långa" (lika eller längre än i södra Sverige efter vårdagjämningen), snön och isarna är kvar (men påverkas av klimatförändringarna så det är inte lika stabilt längre 😥).
Ishotellet, hundspann, toppen på Luossabacken för utsikten, kyrkan om den är tillgänglig, Esrange, islandshästridning (vet dock inte om de är på fjället i mars eller om de håller sig i skogen), skotertur, skidåkning både utför och på längden, Nikkaluokta, Thorneus affär med renkött, samemuséet, gruvan, stadsflytten... Turistnäringen är väl utbyggd och turistbyrån en bra källa för inspiration, information och bokningar.

Åker man nån annan gång på året skulle jag välja sensommaren, andra halvan av augusti eller början av september. Myggfritt, sommarvarmt, perfekt för korta och långa vandringar och inte lika turisttätt 😊

Det låter fantastiskt! :love: Kanske lite nära inpå att hinna planera och genomföra en resa redan i år, men någon gång ska jag åka dit!

Jag fattar inte hur folk får ihop sina liv :rofl: Med heltidsjobb, fritidsaktiviteter, ett hem att sköta etc. Jag är ju aldrig hemma men alla andra verkar kunna sitta i soffan eller äta varm middag på kvällen?:rofl: Jag måste göra nåt som äter min tid.

Hmm nu blev jag hungrig igen.

Det fattar inte jag heller, trots att jag levde just så i många år. Heltidsjobb, hem, barn, ponny/ponnyer, hundar, ideellt arbete och en massa annat.

Sedan kraschade jag in i den berömda väggen med buller och brak, och sedan dess har jag inte förstått hur jag gjorde. Hade dygnet dubbelt så många timmar förr? :confused:

Jag fattar inte hur folk får ihop sina liv :rofl: Med heltidsjobb, fritidsaktiviteter, ett hem att sköta etc. Jag är ju aldrig hemma men alla andra verkar kunna sitta i soffan eller äta varm middag på kvällen?:rofl: Jag måste göra nåt som äter min tid.

Hmm nu blev jag hungrig igen.
Good enough är en bra regel. Sen underlättar det förstås om man är två och delar på markservicen. Heltidsjobb, tre barn och alla deras fritidsaktiviteter…. Nu när dom är större vet jag inte vad jag ska ägna mig åt riktigt så jag skaffar mig egna hobbies

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 011
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 126
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna