Fridagar hade varit sköntAtt typ aldrig göra bara en sak i taget är min lösningSamt ha ett jobb där schemat ger många fridagar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fridagar hade varit sköntAtt typ aldrig göra bara en sak i taget är min lösningSamt ha ett jobb där schemat ger många fridagar.
Ja jobbet tar mycket tid och pendlingen. Är ju borta 10 timmar om dagen i jobbet och sen ska jag ju hinna mina hästar, min enskilda träning, fotbollen, hunden och boendet, laga mat, handla osv.Jag tippar på att folk antingen sitter i soffan/äter middag hemma, eller har aktiviteter som tvingar iväg dem.
Eller inte jobbar kontorstider. När jag jobbade heltid var det antingen i stall eller som brevbärare. I båda fallen slutade jag ca 15:30 på dagarna, med kort resväg hem (framförallt som brevbärare, det var 7 min på cykel). Då kunde jag hinna med lite allt möjligt innan middagstid. Sedan om jag orkade eller inte, det var en annan sak. (Idag jobbar jag deltid.)
Att inte bo onödigt stort och att inreda smart, så att hemmet blir lättstädat, i kombination med att inte känna krav på att det måste vara som redo för en prydlig inredningstidning konstant, det hjälper också.
Jag är hästlös och funderar på hur jag skulle få in en häst på heltid igen. Men då behöver jag mycket hemma tid för att återhämta migJa jobbet tar mycket tid och pendlingen. Är ju borta 10 timmar om dagen i jobbet och sen ska jag ju hinna mina hästar, min enskilda träning, fotbollen, hunden och boendet, laga mat, handla osv.
Men andra får ju ihop det tänker jag. Nåja, det var kanske en störning.
Nu ska jag jobba!
Om man bara kommer åka till Kiruna en gång så skulle jag välja vårvintern alla gånger
Mars är fantastisk! Ofta fint väder, dagarna är "långa" (lika eller längre än i södra Sverige efter vårdagjämningen), snön och isarna är kvar (men påverkas av klimatförändringarna så det är inte lika stabilt längre).
Ishotellet, hundspann, toppen på Luossabacken för utsikten, kyrkan om den är tillgänglig, Esrange, islandshästridning (vet dock inte om de är på fjället i mars eller om de håller sig i skogen), skotertur, skidåkning både utför och på längden, Nikkaluokta, Thorneus affär med renkött, samemuséet, gruvan, stadsflytten... Turistnäringen är väl utbyggd och turistbyrån en bra källa för inspiration, information och bokningar.
Åker man nån annan gång på året skulle jag välja sensommaren, andra halvan av augusti eller början av september. Myggfritt, sommarvarmt, perfekt för korta och långa vandringar och inte lika turisttätt![]()
Jag fattar inte hur folk får ihop sina livMed heltidsjobb, fritidsaktiviteter, ett hem att sköta etc. Jag är ju aldrig hemma men alla andra verkar kunna sitta i soffan eller äta varm middag på kvällen?
Jag måste göra nåt som äter min tid.
Hmm nu blev jag hungrig igen.
Jag har ju 3… fast bara 2 som jag sköter nu men den 3e ska ju komma snart.Jag är hästlös och funderar på hur jag skulle få in en häst på heltid igen. Men då behöver jag mycket hemma tid för att återhämta mig
Good enough är en bra regel. Sen underlättar det förstås om man är två och delar på markservicen. Heltidsjobb, tre barn och alla deras fritidsaktiviteter…. Nu när dom är större vet jag inte vad jag ska ägna mig åt riktigt så jag skaffar mig egna hobbiesJag fattar inte hur folk får ihop sina livMed heltidsjobb, fritidsaktiviteter, ett hem att sköta etc. Jag är ju aldrig hemma men alla andra verkar kunna sitta i soffan eller äta varm middag på kvällen?
Jag måste göra nåt som äter min tid.
Hmm nu blev jag hungrig igen.
Exakt där är mitt fokus för dagen - fredag!Det gjorde ont i ansiktet att ta sig till jobbet i dag. Inte pepp på den här dagen alls, men jag blir lite distraherad med utbildning i el och värme i dag.
En sån där utbildning alla registratorer har...
Sen är det fredag också, icke att förglömma!
Har skånetrafiken hand om biljetter? Låter uddaStallet är klart och jag har packat upp. Ska duscha nu och sen sova.
Hoppas få ett positivt besked från Skånetrafiken också, gällande biljetter till kvällens genrep av melodifestivalen. Om beskedet är positivt ska jag och en kompis dit![]()