Vad gör vi? Del CCIX

De har inte skrivit hur mycket de ska gjuta, bara att det ska göras.
Då kan jag tycka att det inte borde bli dyrare för oss, i och med att det står i offerten att det ingår. Men jag vet inte. Jag måste läsa på mer känner jag.
När jag gjorde mitt badrum så var fast pris det de blev!! Va nått som behövde fixas utöver men som snickarn uttryckte sig " jaja vi har satt ett pris å räknat lite fel, det får vi stå för"

De har inte skrivit hur mycket de ska gjuta, bara att det ska göras.
Då kan jag tycka att det inte borde bli dyrare för oss, i och med att det står i offerten att det ingår. Men jag vet inte. Jag måste läsa på mer känner jag.
Står det fast pris i offerten som ni skrivit på att ni godkänt? Isf säg ifrån på skarpen. Fast pris är fast pris för det som står i offerten.

Står det dock ungefärlig prisuppgift fr de diffa med upp till 15 % har jag för mig

Gjorde vår honkatt med, en av dumheterna hon släppte när hon blev vuxen hehe :)

Megara fyller åtta i maj så förhoppningen att hon ska bli så vuxen att hon slutar äta kablar är relativ liten :angel: iofs står det i rasbeskrivningen att burmor behåller sin energi och kattunge lekfullhet efter att de blivit vuxna. Jag ser fram emot när Megara är 20 år och slutar tugga.

Megara fyller åtta i maj så förhoppningen att hon ska bli så vuxen att hon slutar äta kablar är relativ liten :angel: iofs står det i rasbeskrivningen att burmor behåller sin energi och kattunge lekfullhet efter att de blivit vuxna. Jag ser fram emot när Megara är 20 år och slutar tugga.

Haha javars kan jag tro! Hennes kullbrorsa blir ju med 10 senare i vår och han har till mammas förbaskelse inte slutat 🫣

Väntar på mat från ICA. Har beställt 5 produkter till rabatterat pris- 5 för 50, och får 3 tydligen av en större variant, till dyrare pris. Nu kan man tacka nej så det tänker jag göra förstås, vill inte betala 59 för 3 större när det är 5 för 50 i vanliga fall. Räknade ut att mängden i de 3 och de 5 är samma, men priset är annorlunda. Hoppas personen vet i vilken påse det kommer i.... :D

Men denna gången hade de brödform så äntligen liksom :D Visserligen dyrare än IKEA, men att skicka efter på IKEA blir dyrare än att köpa på ICA :D

Väntar på mat från ICA. Har beställt 5 produkter till rabatterat pris- 5 för 50, och får 3 tydligen av en större variant, till dyrare pris. Nu kan man tacka nej så det tänker jag göra förstås, vill inte betala 59 för 3 större när det är 5 för 50 i vanliga fall. Räknade ut att mängden i de 3 och de 5 är samma, men priset är annorlunda. Hoppas personen vet i vilken påse det kommer i.... :D

Men denna gången hade de brödform så äntligen liksom :D Visserligen dyrare än IKEA, men att skicka efter på IKEA blir dyrare än att köpa på ICA :D
Oj här får man det till det billigare priset om de behöver byta ut varan.

Tittar på Antikrundan från Kiruna. Jag har aldrig varit så långt norrut, men blir lite sugen på att åka dit någon gång. Jag har dock ingen aning om det skulle vara värt det, eller helt bortkastad tid och pengar.
Det beror ju helt på vad du är intresserad av. Sommar eller vinter? Jag kan tycka att alla som inte varit i Kiruna borde åka dit åtminstone en gång, det är så annorlunda mot det mesta söderut.
Men vill man ha stad med shopping, mängder av restauranger och kultur så är det lite magert såklart.

Åkte ut i skogen med hundarna efter jobbet och lät dem springa fritt en stund. Blev inte så mycket spring som jag hade tänkt efter att de upptäckte att jag hade korv som godis med mig. 😂 Passade även på att borsta ur en hel del underull på fåntratt som håller på fälla som bäst/mest.

Spenderat dagen i pappas hus, herregud vad mycket det är att rensa. Det planen var ju att sälja det redan förra året men det har helt enkelt inte gått pga mängden bröt (+ att jag bor långt ifrån och inte kan/har råd att åka varje vecka).
Otroligt jobbigt både fysiskt och mentalt. 😞

Oj här får man det till det billigare priset om de behöver byta ut varan.
Jag frågade och hon sa att procentuellt blir det samma rabatt. Men det är ju lite ointressant, matlagningsgrädde 5 250 ml för 50 och matlagningsgrädde 3 500 ml för närmare 60. Jag tycker att de mindre förpackningarna fungerar väl för mig, inte de stora. Det var dessutom samma sort. Samma sort och samma mängd och olika pris. För mig var det ingen bra ersättningsvara i alla fall. :)

Ishotellet ligger ju nära, det är garanterat värt resan men vill du/ni bo i det måste ni boka året innan, tror jag. Väldigt populärt. Man kan åka på slädhundstur/skotertur. De har numera även en ishotellsdel som står kvar hela sommaren.
Man kan också ta en avstickare till Norge, det är ca två ripsteg dit. :p Eller Abisko, som är nära gränsen.

Ishotellet går alltså att besöka (vintertid då gissar jag?) även om man inte bor där?

Det beror ju helt på vad du är intresserad av. Sommar eller vinter? Jag kan tycka att alla som inte varit i Kiruna borde åka dit åtminstone en gång, det är så annorlunda mot det mesta söderut.
Men vill man ha stad med shopping, mängder av restauranger och kultur så är det lite magert såklart.

Jag har inte tänkt så långt mycket mer än att det skulle vara roligt att åka dit någon gång! När borde man åka dit, om man aldrig varit där? Sommar eller vinter? Om man inte kan välja "både och" :D

Shopping, restauranger och sådant är inte riktigt min kopp te. Jag vill se och uppleva naturen! Och den flyttade staden, och den imponerande kyrkan skulle jag gärna vilja besöka, men jag har förstått att den är stängd nu inför kommande flytt. Egentligen skulle jag tycka att det vore häftigt att vara på plats och se den flyttas, men det kan jag nog inte få till.

Ishotellet går alltså att besöka (vintertid då gissar jag?) även om man inte bor där?

Jag har inte tänkt så långt mycket mer än att det skulle vara roligt att åka dit någon gång! När borde man åka dit, om man aldrig varit där? Sommar eller vinter? Om man inte kan välja "både och" :D

Shopping, restauranger och sådant är inte riktigt min kopp te. Jag vill se och uppleva naturen! Och den flyttade staden, och den imponerande kyrkan skulle jag gärna vilja besöka, men jag har förstått att den är stängd nu inför kommande flytt. Egentligen skulle jag tycka att det vore häftigt att vara på plats och se den flyttas, men det kan jag nog inte få till.
Pratade med äldsta sonen som vill göra saker tillsammans med mig och nämnde att Kiruna är ett intressant resmål, av någon anledning. Just kyrkan vill jag se, den är vacker! Det verkar vackert där överlag! Men utöver det vet jag ingenting alls om Kiruna :D

Nej det är nog så, förväntar man sig mer blir man nog besviken kanske. Jag tänker att det naturmässigt mer är annorlunda för en skåning (två då) än för en kirunabo, och att det är en av anledningarna att åka dit. :) Och gärna på vintern då.

Absolut, det finns ju även både fjäll och renar. Jag är för mycket i Norrland för att det ska vara exotiskt :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 013
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 127
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka