Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Slå en klick smör i stekpannan och smält klicken, vispa sen ner smöret i smeten, det kom jag på en gång och sen dess har inga pannkakor fastnat mera. Börjar pannkakorna fastna när man kör på "traditionellt" vis så fortsätter det är min erfarenhet.
Är inte det traditionellt att man smälter ner smör i smeten? Jag kör på en 1-1-2-smet och sen drygt 11,2g smält smör per ägg och ett kryddmått salt per ägg.
antal ägg - deciliter vetemjöl - deciliter mjölk
Fastnade pannkakor är ännu oupplevt i alla fall.
Det gick inte att dra fram kylskåpet
Finns inget att ta tag i
Jag anar mängden empiri som ligger bakom siffran 11,2.Är inte det traditionellt att man smälter ner smör i smeten? Jag kör på en 1-1-2-smet och sen drygt 11,2g smält smör per ägg och ett kryddmått salt per ägg.
antal ägg - deciliter vetemjöl - deciliter mjölk
Fastnade pannkakor är ännu oupplevt i alla fall.
Ja vaktmästarna komI min förra lägenhet stod kyl/frys instoppat i utrymmet där det varit ett skåp för länge sen, alltså fanns det inget att ta tag i och minimalt med utrymme på sidorna (alltså en cm eller mindre..). Och jag var själv. Jag bad hyresvärden om hjälp att dra fram det lite, vid ett tillfälle, så att jag kunde städa bakom. Det var inga problem.
Volvon i bakgrunden till höger! Årsmodell 1990! Det är kvalité det!
Ishotellet ligger ju nära, det är garanterat värt resan men vill du/ni bo i det måste ni boka året innan, tror jag. Väldigt populärt. Man kan åka på slädhundstur/skotertur. De har numera även en ishotellsdel som står kvar hela sommaren.Tittar på Antikrundan från Kiruna. Jag har aldrig varit så långt norrut, men blir lite sugen på att åka dit någon gång. Jag har dock ingen aning om det skulle vara värt det, eller helt bortkastad tid och pengar.
Kan de inte skriva 30 mm från början då och behövs det mindre så blir det billigare sen?Jag kan inte det juridiska, men tror att har de skrivit 20 mm gjutning och det behövs 30 mm kan de nog göra detmen nu är det ett avtal mellan företag och privatperson, då är det lite andra regler än om det är företag till företag.
Den har stått still där sedan jag flyttade in, betvivlar att den fungerar än tyvärr.Volvon i bakgrunden till höger! Årsmodell 1990! Det är kvalité det!
Besiktad för 1 år och 8 månader sen. Gått drygt 4000 mi fram till dess. Men den har ju en sån ny skylt med en bokstav sist så den måste varit avregistrerad och sen fått nytt reg nr?Den har stått still där sedan jag flyttade in, betvivlar att den fungerar än tyvärr.![]()
Ingen aning faktiskt. Kan noll om bilar.Besiktad för 1 år och 8 månader sen. Gått drygt 4000 mi fram till dessl. Men den har ju en sån ny skylt med en bokstav sist så den måste varit avregistrerad och sen fått nytt reg nr?