Vad gör vi? Del CCIX

Slå en klick smör i stekpannan och smält klicken, vispa sen ner smöret i smeten, det kom jag på en gång och sen dess har inga pannkakor fastnat mera. Börjar pannkakorna fastna när man kör på "traditionellt" vis så fortsätter det är min erfarenhet.

Är inte det traditionellt att man smälter ner smör i smeten? Jag kör på en 1-1-2-smet och sen drygt 11,2g smält smör per ägg och ett kryddmått salt per ägg.

antal ägg - deciliter vetemjöl - deciliter mjölk

Fastnade pannkakor är ännu oupplevt i alla fall.

Det gick inte att dra fram kylskåpet
Finns inget att ta tag i

I min förra lägenhet stod kyl/frys instoppat i utrymmet där det varit ett skåp för länge sen, alltså fanns det inget att ta tag i och minimalt med utrymme på sidorna (alltså en cm eller mindre..). Och jag var själv. Jag bad hyresvärden om hjälp att dra fram det lite, vid ett tillfälle, så att jag kunde städa bakom. Det var inga problem.

I min förra lägenhet stod kyl/frys instoppat i utrymmet där det varit ett skåp för länge sen, alltså fanns det inget att ta tag i och minimalt med utrymme på sidorna (alltså en cm eller mindre..). Och jag var själv. Jag bad hyresvärden om hjälp att dra fram det lite, vid ett tillfälle, så att jag kunde städa bakom. Det var inga problem.
Ja vaktmästarna kom
Tydligen var även kyl och frys ihopskruvade så det var lite väl tungt
Men nu är det framme så ska städa där strax
Lite kaffe och rasta hundarna så är det fullt ös

Ser på Carina Bergfeldt, fast den slutar strax. Ska gå ut en runda.
Halvsov till kl 5 i morse, vaknade hela tiden av tv:n, hade satt för lång tid på tv:ns timer. Glömt ta insomningstablett också. Tänkte att jag skulle gå upp vid 5 eftersom jag vaknade då men pga sovit dåligt så satte jag väckarklockan på 9 och tog insomningstablett och sov till 9. Det var klokt för sen kände jag mig utvilad.

Tittar på Antikrundan från Kiruna. Jag har aldrig varit så långt norrut, men blir lite sugen på att åka dit någon gång. Jag har dock ingen aning om det skulle vara värt det, eller helt bortkastad tid och pengar.

Städat bakom kyl och frys
Var faktiskt mycket renare än jag trodde
Men de står ju väldigt intryckta med så
Nu packat två lådor, ska göra klart sovrum och vardagsrum så långt det går
Sen badrum och kök
Allt som inte används ska vara nerpackat på söndags.

Tittar på Antikrundan från Kiruna. Jag har aldrig varit så långt norrut, men blir lite sugen på att åka dit någon gång. Jag har dock ingen aning om det skulle vara värt det, eller helt bortkastad tid och pengar.
Ishotellet ligger ju nära, det är garanterat värt resan men vill du/ni bo i det måste ni boka året innan, tror jag. Väldigt populärt. Man kan åka på slädhundstur/skotertur. De har numera även en ishotellsdel som står kvar hela sommaren.
Man kan också ta en avstickare till Norge, det är ca två ripsteg dit. :p Eller Abisko, som är nära gränsen.

Jag kan inte det juridiska, men tror att har de skrivit 20 mm gjutning och det behövs 30 mm kan de nog göra det :( men nu är det ett avtal mellan företag och privatperson, då är det lite andra regler än om det är företag till företag.
Kan de inte skriva 30 mm från början då och behövs det mindre så blir det billigare sen?

Åkte förbi två bilhandlare på vägen hem för att fönstershoppa. Jag vill byta upp mig till något starkare och större när jag insett att jag kommer fortsätta pendla. Men hur i hela friden har folk råd att köpa bilar?? Jag kollar ändå på begagnat men de jag varit intresserad av skulle kosta över 3000/mån i typ 6 år.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 013
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 127
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka