Vad gör vi? Del CCIX

Blev precis uppringd av ett nummer som började på +964 svarade naturligtvis inte och rapporterade som spam. Kollade landsnumret det är Irak.
Jag blev uppringd härom dagen och samtalet började på engelska med lite brytning "hallo my friend, how ar you?" och jag svarade "hej kompis, jodå bara fint" fast på ryska och då slog han över på ryska direkt, då klickade jag bort samtalet och blockade numret. Jag söker aldrig på såna nummer för det är meningslöst eftersom det kan fejkas och det är tredje gången detta händer, med samma resultat, undrar om dom fiskar efter en "kontakt" eller, klart dom gör men jag är tyvärr inte intresserad av skumraskaffärer med skurkstater.

Jättetrött men kan inte sova. Tänker inte gå ut med hundarna nu utan ska bara läsa ikapp och sen göra ett nytt försök. Har kurs i em så behöver lite mer sömn så jag hänger med. 🥱

I dag ska vi och cirka hundra sjuor åka till jumpyard.
Jag gruvar mig men hoppas att det går bra.
Kylan envisas med att vara kvar. -12.
Ska fylla på kaffekoppen.

Hela byggbranschen älskar ätor. Ge ett långt pris och få jobbet, men ta igen det lägre priset på ätor. Sen är nog vissa firmor värre än andra
De har inte ens gett ett lågt pris till att börja med..
Och så undrar jag om de verkligen kan sätta saker som att golvet behöver gjutas mer än planerat på en äta?

De har inte ens gett ett lågt pris till att börja med..
Och så undrar jag om de verkligen kan sätta saker som att golvet behöver gjutas mer än planerat på en äta?
Jag kan inte det juridiska, men tror att har de skrivit 20 mm gjutning och det behövs 30 mm kan de nog göra det :( men nu är det ett avtal mellan företag och privatperson, då är det lite andra regler än om det är företag till företag.

Jag blev uppringd härom dagen och samtalet började på engelska med lite brytning "hallo my friend, how ar you?" och jag svarade "hej kompis, jodå bara fint" fast på ryska och då slog han över på ryska direkt, då klickade jag bort samtalet och blockade numret. Jag söker aldrig på såna nummer för det är meningslöst eftersom det kan fejkas och det är tredje gången detta händer, med samma resultat, undrar om dom fiskar efter en "kontakt" eller, klart dom gör men jag är tyvärr inte intresserad av skumraskaffärer med skurkstater.

Jo är också medveten om att numren kan fejkas.Själv svarar jag aldrig får i princip aldrig spam samtal på min telefon detta var en av de få gånger det har hänt.

I dag ska vi och cirka hundra sjuor åka till jumpyard.
Jag gruvar mig men hoppas att det går bra.
Kylan envisas med att vara kvar. -12.
Ska fylla på kaffekoppen.

Det låter till 50 % skrämmande, och till 50 % hur roligt som helst!
Hoppas att ni får en rolig dag :bump:

Vaknat, ätit frukost, mått illa :meh: Jag la mig och vilade en stund (det är det enda som hjälper i alla fall i bland) och fick direkt sällskap av två hundar på mig :love: Inte intill alltså, utan :D

Nu har vi klivit upp igen och väntar på att det ska bli lite mindre kallt ute, så vi kan ta en promenad. Jag älskar sådana här fina senvinterdagar, men just morgontimmarna innan solen börjat värma är ingen höjdare. Det känns på något vis mycket kallare än när det är lika kallt mitt i vintern :confused:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 013
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 127
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka