Vad gör vi? Del CCIX

Idag har jag installerat mig på vårt Boråskontor. Här sitter en massa käcka kolleger och det är alltid trevligt att sitta här. Men jag har glömt mina hörlurar hemma så Boråskollegerna kommer tyvärr att få höra alla mina möten. Jag är inte säker på att det är välkommet. :sorry:

Sitter på jobbet, dricker te, och tittar på sothönor som guppar runt i solen. Det är synd att det inte är så ofta man får se deras gulliga fötter.

Väntar på en som är sen till ett möte så vill inte dra igång något just nu. Personen får gärna vara sen en liten stund till.
Älskar sothönor
De är så fina

Jag prokrastinerar å det värsta
Måste dra fram kylskåpet och det sitter en fastskruvad sak ivägen för att dra ut kontakten.

Jag kan inte det juridiska, men tror att har de skrivit 20 mm gjutning och det behövs 30 mm kan de nog göra det :( men nu är det ett avtal mellan företag och privatperson, då är det lite andra regler än om det är företag till företag.
De har inte skrivit hur mycket de ska gjuta, bara att det ska göras.
Då kan jag tycka att det inte borde bli dyrare för oss, i och med att det står i offerten att det ingår. Men jag vet inte. Jag måste läsa på mer känner jag.

Har precis satt mig vid datorn för dagens pluggande. Tog en promenad efter att jag lämnat dottern på föris så nu är jag pigg och glad. Vi har strålande sol och -6 ungefär, jag hoppas att det blir plusgrader under dagen

Hämtat in lite mer ved till kaminen, det var -13 i morse 🥶 Ska strax sätta mig i fåtöljen framför kaminen och lyssna på ett möte.
Här i Katrineholmstrakten var det nästan -14 så jag har toppat upp värmen i verkstan med pelletskaminen jag ställde där så nu har jag 20 grader i verkstan. I sommar ska jag ändra lite på tätningen runt vikportarna för det blev inte riktigt bra, kåken, som är en 30 meter lång loge, rör sig så det får bli nån konstruktion med en "flytande" tätning, vikportar är skitsvåra att få rejält täta.

Steka pannkakor i gjutjärnspanna kan vara lika givande när de blir så fina och det går smidigt likväl som den kan göra en heligt förbannad när det inte gör annat än fastnar...Ska det funka lätt eller ska det jävlas?! Lika spännande varje gång! 😆
Slå en klick smör i stekpannan och smält klicken, vispa sen ner smöret i smeten, det kom jag på en gång och sen dess har inga pannkakor fastnat mera. Börjar pannkakorna fastna när man kör på "traditionellt" vis så fortsätter det är min erfarenhet.

Slå en klick smör i stekpannan och smält klicken, vispa sen ner smöret i smeten, det kom jag på en gång och sen dess har inga pannkakor fastnat mera. Börjar pannkakorna fastna när man kör på "traditionellt" vis så fortsätter det är min erfarenhet.
Jodå det är så sant. Idag ville det sig inte dock så fick smörja upp den med rapsolja som fick gå in i materialet :). Sen gick det bättre men göra så som du säger är ett måste och så gör vi alltid :)

Steka pannkakor i gjutjärnspanna kan vara lika givande när de blir så fina och det går smidigt likväl som den kan göra en heligt förbannad när det inte gör annat än fastnar...Ska det funka lätt eller ska det jävlas?! Lika spännande varje gång! 😆
Låter du smeten svälla en stund? Det tycker jag är jätteviktigt både med pannkakor och våfflor!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 346
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 013
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 127
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 066
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka