Gjorde vår honkatt med, en av dumheterna hon släppte när hon blev vuxen heheJag köper bara billighetssladdar av en anledning, en viss brun pälsboll. Märkeskablar, apple, samsung, you name it, är godare än Dreamies
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gjorde vår honkatt med, en av dumheterna hon släppte när hon blev vuxen heheJag köper bara billighetssladdar av en anledning, en viss brun pälsboll. Märkeskablar, apple, samsung, you name it, är godare än Dreamies
![]()
Älskar sothönorSitter på jobbet, dricker te, och tittar på sothönor som guppar runt i solen. Det är synd att det inte är så ofta man får se deras gulliga fötter.
Väntar på en som är sen till ett möte så vill inte dra igång något just nu. Personen får gärna vara sen en liten stund till.
Bara att låsa dörrarna och vänta på invasionen.Är på jobbet. Ute är det så dimmigt att det ser ut som i The Mist, inte alls kusligt![]()
Du menar den makulatur som direkt slängs i pannan tillsammans med bruksanvisningen?Slåss lite med ett tyskt företag om säkerhetsdatablad![]()
De har inte skrivit hur mycket de ska gjuta, bara att det ska göras.Jag kan inte det juridiska, men tror att har de skrivit 20 mm gjutning och det behövs 30 mm kan de nog göra detmen nu är det ett avtal mellan företag och privatperson, då är det lite andra regler än om det är företag till företag.
Här i Katrineholmstrakten var det nästan -14 så jag har toppat upp värmen i verkstan med pelletskaminen jag ställde där så nu har jag 20 grader i verkstan. I sommar ska jag ändra lite på tätningen runt vikportarna för det blev inte riktigt bra, kåken, som är en 30 meter lång loge, rör sig så det får bli nån konstruktion med en "flytande" tätning, vikportar är skitsvåra att få rejält täta.Hämtat in lite mer ved till kaminen, det var -13 i morseSka strax sätta mig i fåtöljen framför kaminen och lyssna på ett möte.
Slå en klick smör i stekpannan och smält klicken, vispa sen ner smöret i smeten, det kom jag på en gång och sen dess har inga pannkakor fastnat mera. Börjar pannkakorna fastna när man kör på "traditionellt" vis så fortsätter det är min erfarenhet.Steka pannkakor i gjutjärnspanna kan vara lika givande när de blir så fina och det går smidigt likväl som den kan göra en heligt förbannad när det inte gör annat än fastnar...Ska det funka lätt eller ska det jävlas?! Lika spännande varje gång!![]()
Jodå det är så sant. Idag ville det sig inte dock så fick smörja upp den med rapsolja som fick gå in i materialetSlå en klick smör i stekpannan och smält klicken, vispa sen ner smöret i smeten, det kom jag på en gång och sen dess har inga pannkakor fastnat mera. Börjar pannkakorna fastna när man kör på "traditionellt" vis så fortsätter det är min erfarenhet.
Låter du smeten svälla en stund? Det tycker jag är jätteviktigt både med pannkakor och våfflor!Steka pannkakor i gjutjärnspanna kan vara lika givande när de blir så fina och det går smidigt likväl som den kan göra en heligt förbannad när det inte gör annat än fastnar...Ska det funka lätt eller ska det jävlas?! Lika spännande varje gång!![]()
Låter du smeten svälla en stund? Det tycker jag är jätteviktigt både med pannkakor och våfflor!
Ja, gör det. Låt smeten stå minst 20 min så blir den mycket mer lättarbetadNej det har jag/vi faktiskt aldrig provat. Tack för tipset- får testas![]()
Steka pannkakor i gjutjärnspanna kan vara lika givande när de blir så fina och det går smidigt likväl som den kan göra en heligt förbannad när det inte gör annat än fastnar...Ska det funka lätt eller ska det jävlas?! Lika spännande varje gång!![]()
Ja, gör det. Låt smeten stå minst 20 min så blir den mycket mer lättarbetad!